komplett är störda

Permalänk
Medlem

komplett är störda

Köpte ett g11 när dom reades ut för 135kr på komplett.se, samtidigt köpte jag en skärm och 2 dator musar,allt på postorder. Nu när jag går in på komplett så har jag en obetald "faktura" som har förfallit gällande g11 bordet. Har räknat lite och ser att jag hämtat ut paketet för en hundring mindre, allså komplett har på något sett missat att ta betalt för tangentbordet vid leverans och ska nu ta igen det + full frakt för enskild vara, allså närmare 300 för endast tangentbordet utan hänsyn att jag beställde varor för flera tusen+ frakt där tangentbordets pris redan skulle inkluderas i.
Sorry om det är lite invecklat men är lite morgon trött och blev så jävla förbannad när jag såg "fakturan" som komplett vill slänga på mig.

Permalänk
Medlem

Re: komplett är störda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Köpte ett g11 när dom reades ut för 135kr på komplett.se, samtidigt köpte jag en skärm och 2 dator musar,allt på postorder. Nu när jag går in på komplett så har jag en obetald "faktura" som har förfallit gällande g11 bordet. Har räknat lite och ser att jag hämtat ut paketet för en hundring mindre, allså komplett har på något sett missat att ta betalt för tangentbordet vid leverans och ska nu ta igen det + full frakt för enskild vara, allså närmare 300 för endast tangentbordet utan hänsyn att jag beställde varor för flera tusen+ frakt där tangentbordets pris redan skulle inkluderas i.
Sorry om det är lite invecklat men är lite morgon trött och blev så jävla förbannad när jag såg "fakturan" som komplett vill slänga på mig.

Och vad är det stora problemet? Ring dem så lär de plocka bort frakten på det.

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Re: Re: komplett är störda

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Och vad är det stora problemet? Ring dem så lär de plocka bort frakten på det.

Problem vet jag inte om det är, bara irriterande att dom kan sätta igång spinnet när dom ser att allt var postorder men endå lägga påminnelse avgift för förfallen faktura.

Permalänk
Medlem

Det är bara att ringa dem så löser det sig nog

Permalänk
Komplett.se

Hej Chris82!

Det vore jättebra om du kunde maila dina kunduppgifter till kundombud@komplett.se så att vi kan undersöka detta och se om det är något felaktigt i våra system. Min förhoppning är att vi kan hitta en smidig lösning.

Med vänliga hälsningar
Christoffer Iveslätt, Teamleader Säljstöd

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej Chris82!

Det vore jättebra om du kunde maila dina kunduppgifter till kundombud@komplett.se så att vi kan undersöka detta och se om det är något felaktigt i våra system. Min förhoppning är att vi kan hitta en smidig lösning.

Med vänliga hälsningar
Christoffer Iveslätt, Teamleader Säljstöd

väntar på att klockan slår 9 så jag kan ringa.

Permalänk

Lägg av med attityden, det var ju knappast med mening. Okej om du vill komma och gnälla på sweclockers men du behöver ju inte skriva att dom är störda för det :/

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk

troll tråd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Lägg av med attityden, det var ju knappast med mening. Okej om du vill komma och gnälla på sweclockers men du behöver ju inte skriva att dom är störda för det :/

Word!

Att börja snacka skit om ett företag så här offentligt, innan man ens har hört av sig till dem om problemet är väldigt dålig stil.

Kom igen när de har vägrat att skicka grejen, och du har vaknat ordentligt.

Permalänk
Medlem

Komplett har då varit bra åt mej , även med returer vid trasig vara.

Visa signatur

WIN 11| Ryzen 7 5900X | Alphacool Eisbaer Aurora 420mm | Asus Rog Strix B550-F | Corsair Vengeance 32GB 3600RAM | XFX RX6950XT | Phanteks Enthoo Pro | EVGA Supernova G5 850W | Thrustmaster T500RS
OPENSUSE LINUX | Ryzen 5800X | Corsair Hydro H100x | ASUS PRIME X370-PRO | Corsair Vengeance 32GB 3200RAM | Vega 64 Vattenkylt | Corsair Obsidian 750D

Permalänk
Medlem

Tycker du borde kontakta komplett innan du hänger ut dem.

Permalänk

Ruggigt bra här med, fick byta upp mig till ett Maximus II från ett 780i utan någon extra kostnad då jag hade problem med mitt 780i. otroligt bra service och sen är det ju positivt att dom inte skriver som robotar heller

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tehlily
Word!

Att börja snacka skit om ett företag så här offentligt, innan man ens har hört av sig till dem om problemet är väldigt dålig stil.

Kom igen när de har vägrat att skicka grejen, och du har vaknat ordentligt.

Precis, ge åtminstone Komplett en chans att fixa problemet innan du grillar dem.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Medlem

Hur gick detta sen då? Har du ringt nu?

Visa signatur

Speldator :[I] AMD 5600X - 16GB fläskigt ram - AMD 580RX - AOC 32" Wide
HTPC : i5 3450S - 8GB G.Skill - Streacom F8

Permalänk
Medlem

Vilken onödig tråd... Är väl inget konstigt att det blir fel ibland. Har beställt från massvis av olika butiker och det händer att dom råkar göra fel med faktureringen. Bara att ringa så löser dom det.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk

Alla felar, komplett styrs av människor, inte robotar. Håller med ovanstående talare, tycker det är fel av dig att hänga ut Komplett så när de inte haft möjligheten att försvara sig/gottgöra dig...

Hade komplett skitit i det du är missnöjd med hade det varit annat

Permalänk
Medlem

Folk tänker tydligen inte en gång extra innan dom gnäller.
Sen hur kan dom vara "störda" för något blivit fel i systemet?

Fasen dagens folk behöver en uppläxning saker och ting.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Till att börja med var det morgontråd, dela med sig lite=).
Inte meningen att sätta igång en troll tråd på något sätt och självklart löser det sig alltid men det är irriterande att det händer.
Driver själv företag och det ska inte förekomma liknande saker som ovanstående tycker är självklart tydligen.Låt säga att jag reser bort nu en längre tid och påminnelsern skulle gå vidare till inkasso,kronofogden.
Även om ett misstag begåtts så vet väll i allfall några av er att prickar inte går att sudda ut ur registret oavsätt och måste ta sin tid,flera år.
Liknande saker har hänt på företags marknaden och har vart rent av dödsbringande för ett antal företag.
Har haft några mindre duster nu med komplett senaste månaderna om uteblivna tillbehör som fattats etc och som jag ännu inte sett röken av så kanske det ligger och pyr lite extra i bakgrunden.

Ber om ursäkt ännu en gång om jag slösat eran dyrbara tid med trams,det var inte riktigt min mening=/

Permalänk

Liknande saker hände mig, jag råder dig att inte handla hos dem igen!
Handla från bättre butiker som Inet eller Webhallen, de har trevligare personal, snabbare leverans, bättre avtal m.m.

Visa signatur

Apple Mac Mini

Permalänk
Medlem

Webhallen, hihihi. Dom är ju kända för sin GRYMMA kundservice.

Permalänk
Medlem

Jag håller med om att det är en allvarlig miss, men det hade varit mer matnyttigare om du återkommit efter kontakt med dem. "Komplett vägrar ge med sig när de gjort fel" eller "komplett gjorde fel men rättade sig, bra!".

Som sagt, starta arga trådar en måndagsmorgon är aldrig en bra ide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Webhallen, hihihi. Dom är ju kända för sin GRYMMA kundservice.

Speciellt efter pixmania köpte upp dom

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thxsen
Speciellt efter pixmania köpte upp dom

Webhallens postorderservice har sina brister - även om jag råkat på problem så har de löst sig med en vänlig ton och lugn logik - men butiken i Stockholm (den första eller andra) har jag aldrig upplevt det minsta problem med.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Till att börja med var det morgontråd, dela med sig lite=).
Inte meningen att sätta igång en troll tråd på något sätt och självklart löser det sig alltid men det är irriterande att det händer.
Driver själv företag och det ska inte förekomma liknande saker som ovanstående tycker är självklart tydligen.Låt säga att jag reser bort nu en längre tid och påminnelsern skulle gå vidare till inkasso,kronofogden.
Även om ett misstag begåtts så vet väll i allfall några av er att prickar inte går att sudda ut ur registret oavsätt och måste ta sin tid,flera år.
Liknande saker har hänt på företags marknaden och har vart rent av dödsbringande för ett antal företag.
Har haft några mindre duster nu med komplett senaste månaderna om uteblivna tillbehör som fattats etc och som jag ännu inte sett röken av så kanske det ligger och pyr lite extra i bakgrunden.

Ber om ursäkt ännu en gång om jag slösat eran dyrbara tid med trams,det var inte riktigt min mening=/

Jag förstår att man blir både arg och besviken när sånt här händer, det hade jag också blivit, men man måste också ta det lite lugnt o ta reda på läget innan man reagerar.

Hoppas iaf att det fixar sig och att du får ersättning för frakt osv, lycka till.

Visa signatur

| CPU i7-13700KF | Mobo Asus PRIME Z790 D4 | Ram 32Gb 3600Mhz cl17 DDR4 | GFX RTX 3080 | HDD 2x 1024Gb M.2 SSD | Corsair 850W | Playstation 5 | Xbox Series X |
"Om allt verkar gå bra vet du förmodligen inte alls vad som pågår."

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chris82
Låt säga att jag reser bort nu en längre tid och påminnelsern skulle gå vidare till inkasso,kronofogden.
Även om ett misstag begåtts så vet väll i allfall några av er att prickar inte går att sudda ut ur registret oavsätt och måste ta sin tid,flera år.

Om ett misstag begåtts räknas "prickarna" som missvisande uppgifter och de tas bort, per automatik (dock efter kontakt), med omedelbar verkan.

Med andra ord, sitter man med en "prick" så är det helt enkelt pga att man har gjort ett fel (dvs. inte betalat) eller orkat ta hand om ärendet.

Visa signatur

[Geek, Dad, Programmer, RC enthusiast, Technology evangelist]

Permalänk
Avstängd

Ni här inne bara älskar att hoppa på folk...

Permalänk
Medlem

Det är solklart vem det är som är störd och socialt missanpassad i alla fall. Grattis TS.

Permalänk
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emigrating12
Om ett misstag begåtts räknas "prickarna" som missvisande uppgifter och de tas bort, per automatik (dock efter kontakt), med omedelbar verkan.

Med andra ord, sitter man med en "prick" så är det helt enkelt pga att man har gjort ett fel (dvs. inte betalat) eller orkat ta hand om ärendet.

"Prickar" hos kronfogden blir sällan fel då man måste vända ett brev man får hem innan KF meddelar utslag. Gör man inte det så kommer det någon härlig snubbe från kronofogden och söker dig på jobbet eller hemma. Kallas delgivningsman. Får denna person inte tag i dig så kan de inte besluta om ett utslag (det som många kallar för prick) eftersom att man har rätt att bestrida en skuld som ev. är felaktig. Då finns det andra vägar såsom att bestämma betalningsskyldighet via dom men även där är det ju bra om de får tag på dig.. osv osv osv osv.

Så när man kommer hem så ser man breven. Kontaktar KF och säger "Wtf?" (bestrida) om man inte vet vart skulden kommer ifrån (vilket står på pappret). Då kan man gå vidare och kontakta bolaget som driver fodran och om den är felaktig så skall företaget dra tillbaka kravet hos fogden = ingen prick. Annars är det bestridan som gäller och bla bla bla.

Hur som helst. Det ska mycket till för att en felaktig "prick" skall registreras hos upplysningsbolagen såsom UC, Intrum osv.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Folk tänker tydligen inte en gång extra innan dom gnäller.
Sen hur kan dom vara "störda" för något blivit fel i systemet?

Fasen dagens folk behöver en uppläxning saker och ting.

Fast kan förstå att folk gör på detta vis: När jag hade fast telefoni så ljög de att man skulle få kompensation då jag ringde för X dyrare pris istället för Y billigare pris som stod i avtalet.

Det var ingen hejd på alla problem företaget skyllde på: outbildad personal, folk som slutade alldeles för tidigt, etc etc.

Jag tror på ett sätt att folk kallt räknar med att de kommer få problem och istället för att ta diskussionen för att SEN ev. ta upp det på ett forum så tar folk upp det hela på ett forum först för att inte missa "värdefull tid" (samtal med bolaget som kan ta 1 vecka eller 1 månad) istället för att vänta en månad och det hela slutar med att man måste "börja om" genom att kontakta KO, skriva i forum etc.

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!