Första bilden på nya Galleriet

Permalänk
Melding Plague

Första bilden på nya Galleriet

SweClockers 5.0 utvecklas i rasande takt och snart är nya Galleriet avklarat. Hela avdelningen skrivs om från grunden och kommer med flera intressanta nyheter.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ser fint ut killar:) rymligare också:D

Visa signatur

Mobo: MSI MAG X570 Tomahawk | CPU: 3900X | CPU Kylare: Noctua NH-D14 SE2011 | RAM: 32GB G.Skill TirdentZ Neo | GPU: ASUS 3080 ROG STRIX OC White Edition | | PSU: Corsair RM750X | SSD: Silicon Power US70 | Chassi: Fractal Design Define C | Skärm: AOC CQ32G1
Realme x2 Pro 12gb/256gb

Permalänk
Medlem

Verkar lovande! Bra jobbat!

Visa signatur

:D

Permalänk
Medlem
Permalänk

verkar najs. men kommer ni altså inte att vara mer tåliga med bildstorlekar, dvs så att man kan ha större bilder

Permalänk

najsigt!

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Medlem

Kul med något nytt

Visa signatur

AMD FX 9590 Kyls med vatten || ASUS Formula Z || Corsair 32 GB 2400MHz Vengence Pro || Samsung 840 pro || 2xIntel x25-M G2 SSD raid 0 || AMD Asus 290 || Fractal Design Newton R2 1000W || Corsair 540 air ||

Permalänk
Medlem

min gravyr bild e med

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Hedersmedlem

Ser snaisigt ut, tycker som alibababert att man borde få lägga upp stora bilder.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alibababert
verkar najs. men kommer ni altså inte att vara mer tåliga med bildstorlekar, dvs så att man kan ha större bilder

Vi planerar att tillåta både större och flera bilder åt gången i uppladdningen, men att sedan skala ner dom till ett lagringsformat hos oss. De slutgiltiga måtten är dock inte bestämda än.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Finns det ett datum man kan se fram emot? Kan man få en månad iaf?

Permalänk
Geeks
SweClockers
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Finns det ett datum man kan se fram emot? Kan man få en månad iaf?

"When it's done"

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Vi planerar att tillåta både större och flera bilder åt gången i uppladdningen, men att sedan skala ner dom till ett lagringsformat hos oss. De slutgiltiga måtten är dock inte bestämda än.

Auto-size finns det något sådant i hemsida världen? Det hade ju annars varit det bästa alternativet!

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! mer "öppen"

Visa signatur
Permalänk

Skulle vara trevligt med en "tipsa kompis/sweclockermedlem om detta galleri" funktion...

Visa signatur

i7 2600K@4,6ghz - ASUS GTX 670 DC2 - MSI P67A-GD55 - Corsair Vengeance 8GB - Samsung 830-Series 256 GB
Corsair H80 - Xonar Essence STX - XFX XXX 750W - Fractal Design XL - DELL U2412m

Var snäll mot nördar. Det är stor risk att du får en som chef en dag.

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av turbi
Auto-size finns det något sådant i hemsida världen? Det hade ju annars varit det bästa alternativet!

Nu är jag inte biberu, kan dock komma med en kvalificerad gissning baserat på vad han skrev ovan.
Tror tanken är att bilder upp till en viss filstorlek ( i megabyte) kommer kunna laddas upp, sedan skalas bilderna automatiskt om till en förutbestämd storlek (i pixlar) med någon hyfsad JPEG-kvalitet. Anledningen till detta är främst att spara bandbredd, både för besökare och SweClockers.
Antar att det är något sådant du menar med "auto-size".

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk

En funktion att man kan avgöra om man ska sätta ut ett galleri live eller ha det 'sovandes' under tiden man redigerar. vilket det varit problem med innan.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
En funktion att man kan avgöra om man ska sätta ut ett galleri live eller ha det 'sovandes' under tiden man redigerar. vilket det varit problem med innan.

Det kommer.

Lezziter: Precis.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Medlem

Något som skulle vara passande nu är valmöjligheten att välja om man är nVidia eller ATI-fanboy med tillhörande ikon direkt under namnet...

nämen, bra jobbat

//Micke

Visa signatur

Fractal Design Define S - Asus Prime X570-P - AMD Ryzen 9 3950X - Corsair Hydro H115i PRO - Gainward RTX 4090 - Corsair 64GB (4x16GB) DDR4 3200MHz - Corsair RM1000x - Samsung 970 EVO Plus 1TB x2 - massor av mekaniska lagringsdiskar.

Är här dagligen men skriver inte så mycket...

Permalänk
Medlem

Jag skulle vilja ha beskrivningen först på sidan i ett galleri ist för sist så man vet vad det handlar om.

Permalänk
Medlem

Vore fint med en funktion på byggloggar typ som "följ denna bygglogg/galleri" sedan så läggs den förslagsvis under fliken medlemskap eller dylikt

Visa signatur

Ursprungligen inskrivet av Galna_Dvärgen ... i begynnelsen skapade inet fri frakt för sweclockersmedlemmar och såg att det var gott.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gärna se att "övervaka tråden" funktionen ändras så man får t.ex. ett PM eller liknande här på sidan i stället för att få ett mail när ett nytt inlägg skrivs i tråden man övervakar.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Det ser ut som en klar förbättring tycker jag

Visa signatur

not so fast

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut

Visa signatur

AMD Athlon xp 2100+ | Asus A7M266 | 512 DDR | GeForce3 | 40 GB Hdd | DVD Plextor 16X

Permalänk

ser riktigt lovande ut, ser fram emot SweClockers 5.0

Visa signatur

- jag är inte rädd, jag kan flyga!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Jag skulle gärna se att "övervaka tråden" funktionen ändras så man får t.ex. ett PM eller liknande här på sidan i stället för att få ett mail när ett nytt inlägg skrivs i tråden man övervakar.

För mig räcker det med en sida där man ser alla trådar som är övervakade samt enkelt kunna hoppa dit därifrån.

Permalänk
Medlem

Väntar med spänning på det slutgiltiga resultat, ser riktigt bra ut än så länge!

Permalänk
Avstängd

Får vi hoppas att vi slipper alla p12 " min dator/hörna " gallerier!

Permalänk
Hedersmedlem

Nu har ni säkerligen redan tänkt på detta, men, det förtjänar att nämnas ändå.

Sökfunktionen på marknaden är ganska trasig.
Om man söker efter t.ex ramminne på marknaden, men om den annonsen man försökte hitta enbart innehöll ordet ramminnen så hittas inget.

Permalänk
Inaktiv

Det ser bra ut. Det mesta jag saknat vad gäller hanteringen av mitt galleri är redan nämnt men något jag saknar är att kunna byta ordning på redan inlagda bilder. Själv har jag petat i ganska många bilder i min och känner ibland att det vore trevligt att ändra ordningen.

Något som säkert skulle uppskattas också är att man kan få se någon slags länk till liknande gallerier.