Första bilden på nya Galleriet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Jag skulle vilja ha beskrivningen först på sidan i ett galleri ist för sist så man vet vad det handlar om.

Då är vi två!
Förstår inte hur den kan vara längst ner på sidan i dagsläget:)

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
För mig räcker det med en sida där man ser alla trådar som är övervakade samt enkelt kunna hoppa dit därifrån.

Bästa hade varit om man kunde välja mellan alternativen.

Permalänk
Musikälskare

Ser fram emot swec 5.0 jag med, jobba på ^^

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Bästa hade varit om man kunde välja mellan alternativen.

Eller om man har en sån sida med övervakade trådar/gallerier (och möjligtvis en med "favoriter" vore trevligt med) för att sedan kunna välja vilka man vill ha mail/pm/notis om, antingen var för sig eller allihop.

Som det är nu så är det ganska omständigt att se vilka trådar man fått svar i, först söka på sitt namn, sen finna sitt namn nånstans där det går att klicka på, för att sedan se alla inlägg av sig själv.
En enkel funktion för att fixa det vore ju kanske en flik som heter "Mina inlägg" eller att man helt enkelt kan klicka på sitt namn där högst upp till höger på sidan.

Tycker jag skulle vara bland den bästa funktionen jag nånsin sett på ett forum isf!

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
"When it's done"

LOL

Visa signatur

ALIENWARE Predator 2.0 chassi svart | i7 4770k | ASUS strix GTX 970 4GB | corsair RMX750 | Corsair 16GB DDR3 1600MHZ | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.2

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Som det är nu så är det ganska omständigt att se vilka trådar man fått svar i, först söka på sitt namn, sen finna sitt namn nånstans där det går att klicka på, för att sedan se alla inlägg av sig själv.
En enkel funktion för att fixa det vore ju kanske en flik som heter "Mina inlägg" eller att man helt enkelt kan klicka på sitt namn där högst upp till höger på sidan.

Tycker jag skulle vara bland den bästa funktionen jag nånsin sett på ett forum isf!

Det nya forumet har listor som visar både vilka trådar man har varit aktiv i och vilka inlägg man har fått svar på lätt åtkomliga.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det ser bra ut. Det mesta jag saknat vad gäller hanteringen av mitt galleri är redan nämnt men något jag saknar är att kunna byta ordning på redan inlagda bilder. Själv har jag petat i ganska många bilder i min och känner ibland att det vore trevligt att ändra ordningen.

Det är också på gång.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Det är också på gång.

Härligt, då ser jag fram emot uppdateringarna när de är färdiga. Gör inte någon Duke Nukem Forever bara!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Får vi hoppas att vi slipper alla p12 " min dator/hörna " gallerier!

Datorhörnor kommer få en helt egen kategori, som du förslagsvis ignorerar.

Permalänk
Medlem

va bra, slutade kolla galleriet efter den förra uppdateringen för att allt blev helt fel och huller om buller.

men denna gång blir det nog bra eller bättre, kan inte bli sämre iaf

Visa signatur

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Permalänk

Ser riktigt nicet ut längtar redan efter sweclockers 5.0

Kommer ni lägga ner kompatibilitet med äldre webbläsare? för det skulle vara rätt uppskatta att sidan kan utvecklas utan begränsningar av gammalt skit
(No Offense)

Permalänk
Medlem

Prenumerationen av trådar är väl lite halvtaskig som den är idag. Det är väl meningen att man ska få ett mail när någon skrivit i en tråd fram tills man tittar i tråden. Men som det är nu får man ju en helvetes massa mail från uppdateringar av samma tråd trots att jag inte varit där. Räcker ju med ett mail tills någon skrivit igen.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk

Är det inte dax för en överklockningsdatabas nu swec?

Visa signatur

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Permalänk

Snälla gör så att sidan inte är kompatibel med äldre webbläsare. Jag har gjort några hemsidor och den processen har skapat ett osunt men trevligt hat mot äldre webbläsare. Skulle vara skönt ifall någon sida i alla fall visade att det inte är acceptabelt att surfa med IE6-7 eller Netscape etc.

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Prenumerationen av trådar är väl lite halvtaskig som den är idag. Det är väl meningen att man ska få ett mail när någon skrivit i en tråd fram tills man tittar i tråden. Men som det är nu får man ju en helvetes massa mail från uppdateringar av samma tråd trots att jag inte varit där. Räcker ju med ett mail tills någon skrivit igen.

Jag har märkt att det ibland inte ens skickas ut mail om att en tråd uppdateras. Sedan har jag märkt av problem när forumet besöks från olika datorer. När jag trycker på länken i mailet för att komma till senaste nya inlägg så kan jag komma till helt fel inlägg, ofta flera inlägg ifrån och ibland någon sida.

Nu är det ju inget egentligen som hör till denna tråd men när du ändå nämnde det så kan jag lika väl fylla på med "klagomål" också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Är det inte dax för en överklockningsdatabas nu swec?

+1

Permalänk

Oj, är det så sidan ser ut med reklam. Jag lider starkt med alla som inte kör Firefox med adblock plus. Helt fruktansvärt. Hoppas version 5 blir göttans i övrigt.

Visa signatur

Dator.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Oj, är det så sidan ser ut med reklam. Jag lider starkt med alla som inte kör Firefox med adblock plus. Helt fruktansvärt. Hoppas version 5 blir göttans i övrigt.

Tycker reklamen på Swec sällan är något störande. har varit någon få reklam som folk stött sig på och för det mesta är det ju rolig reklam som riktar sig till oss sen om man följer upp det är en annan femma

Är väl mer reklamen under 'Det är fitn att peka* som man stör sig på

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Tillåt större bilder och bättre kvalité. Dom enda önskemålen jag har. Ser bra ut!

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk

Jag har ett förslag för forumdelen.
För att lättare kunna följa dom trådar man är intresserade av så skulle det kunna finnas nån form av icon som lägger till tråden i "mina aktiva trådar" lite som en kundvagn på en e-butik.
resultatet blir ju en smidig lista där man eventuellt också kan se hur många nya inlägg det gjorts sedan man sist kollade.

/BoB

Visa signatur

[i7 920 @4GHz] - [ASUS P6T Deluxe V2] - [HD5870CF] - [CORSAIR 6GB 1866MHZ] - [INTEL X25-M G2] - [Lagringsdiskar 5TB]

Permalänk
Medlem

Ser riktigt trevligt ut

Visa signatur

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Permalänk
Avstängd

Härligt, längtar verkligen till det här

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk
Medlem

Det nya sweclockers kommer göra 2010´s bästa sida

Visa signatur

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Permalänk
Medlem

Sweeet, lite uppdatering är inte helt fel....

Visa signatur

Sugen på att spela lite äldre spel? Glid in på www.braindrainlan.nu och kolla när vi skall ha nästa LAN eller gå med vår Discord för att spela online https://www.braindrainlan.com/

Permalänk

ser verkligen fram mot swec 5.0

Visa signatur

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Permalänk
Medlem

Ser riktigt bra ut! Galleriet behöver verkningen göras om.

Permalänk
Avstängd

Angående övervaka tråd så är det inte så svårt att generera en RSS med de trådar användaren har valt att övervaka.
Men det är en oumbärlig funktion.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Datorhörnor kommer få en helt egen kategori, som du förslagsvis ignorerar.

Japp will do

Permalänk
Medlem

Men är det bara 1-5 skala som ska användas? Funkar visserligen bra för mig.

Visa signatur

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Permalänk
Medlem

Jag instämmer - det ser lovande ut och det kan nog bli bra när allt är klart med ert nya bildgalleri på forumet.

/Saint25