Första bilden på nya Galleriet

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Jag skulle vilja ha beskrivningen först på sidan i ett galleri ist för sist så man vet vad det handlar om.

Då är vi två!
Förstår inte hur den kan vara längst ner på sidan i dagsläget:)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Okt 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Girgoo
För mig räcker det med en sida där man ser alla trådar som är övervakade samt enkelt kunna hoppa dit därifrån.

Bästa hade varit om man kunde välja mellan alternativen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Summer '79
Registrerad
Maj 2002

Ser fram emot swec 5.0 jag med, jobba på ^^

CPU: Intel Core i7 4770K @ 4.2Ghz Motherboard: Asus Maximus VI Hero GPU: Zotac GeForce GTX 780 AMP Edition Memory: Kingston Beast 16GB @ 2400Mhz SSD: 240GB Intel 530 PSU: Corsair AX 860W 80+ Platinum Chassi: Corsair Obsidian 750D OS: Windows 7 x64 Professional 3Dmark11: 13739 3Dmark Vantage: 42063 Valley Benchmark 1.0 Extreme HD: 3016

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Akalla
Registrerad
Mar 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shimonu
Bästa hade varit om man kunde välja mellan alternativen.

Eller om man har en sån sida med övervakade trådar/gallerier (och möjligtvis en med "favoriter" vore trevligt med) för att sedan kunna välja vilka man vill ha mail/pm/notis om, antingen var för sig eller allihop.

Som det är nu så är det ganska omständigt att se vilka trådar man fått svar i, först söka på sitt namn, sen finna sitt namn nånstans där det går att klicka på, för att sedan se alla inlägg av sig själv.
En enkel funktion för att fixa det vore ju kanske en flik som heter "Mina inlägg" eller att man helt enkelt kan klicka på sitt namn där högst upp till höger på sidan.

Tycker jag skulle vara bland den bästa funktionen jag nånsin sett på ett forum isf!

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Okt 2008
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas D
"When it's done"

LOL

ALIENWARE Predator 2.0 Black Case | i5 4670K @ 3,7Ghz | ASUS GTX 970 STRIX OC 4GB | AOC G2460PF | Razer Blackwidow Ultimate Stealth 2016 | Razer Deathadder ELITE | Razer Tiamat 2.1

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phukkitt
Som det är nu så är det ganska omständigt att se vilka trådar man fått svar i, först söka på sitt namn, sen finna sitt namn nånstans där det går att klicka på, för att sedan se alla inlägg av sig själv.
En enkel funktion för att fixa det vore ju kanske en flik som heter "Mina inlägg" eller att man helt enkelt kan klicka på sitt namn där högst upp till höger på sidan.

Tycker jag skulle vara bland den bästa funktionen jag nånsin sett på ett forum isf!

Det nya forumet har listor som visar både vilka trådar man har varit aktiv i och vilka inlägg man har fått svar på lätt åtkomliga.

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Legendarisk
Hedersmedlem
Plats
::1
Registrerad
Dec 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av anders.149
Det ser bra ut. Det mesta jag saknat vad gäller hanteringen av mitt galleri är redan nämnt men något jag saknar är att kunna byta ordning på redan inlagda bilder. Själv har jag petat i ganska många bilder i min och känner ibland att det vore trevligt att ändra ordningen.

Det är också på gång.

Abstractions all the way down.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biberu
Det är också på gång.

Härligt, då ser jag fram emot uppdateringarna när de är färdiga. Gör inte någon Duke Nukem Forever bara!

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jun 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Får vi hoppas att vi slipper alla p12 " min dator/hörna " gallerier!

Datorhörnor kommer få en helt egen kategori, som du förslagsvis ignorerar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borlänge
Registrerad
Dec 2003

va bra, slutade kolla galleriet efter den förra uppdateringen för att allt blev helt fel och huller om buller.

men denna gång blir det nog bra eller bättre, kan inte bli sämre iaf

*AM3 X3, Gtx 560ti, 8gb corsair DDR3 1333mhz*
http:///

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Apr 2008

Ser riktigt nicet ut längtar redan efter sweclockers 5.0

Kommer ni lägga ner kompatibilitet med äldre webbläsare? för det skulle vara rätt uppskatta att sidan kan utvecklas utan begränsningar av gammalt skit
(No Offense)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Södertälje
Registrerad
Apr 2007

Prenumerationen av trådar är väl lite halvtaskig som den är idag. Det är väl meningen att man ska få ett mail när någon skrivit i en tråd fram tills man tittar i tråden. Men som det är nu får man ju en helvetes massa mail från uppdateringar av samma tråd trots att jag inte varit där. Räcker ju med ett mail tills någon skrivit igen.

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Mar 2008

Är det inte dax för en överklockningsdatabas nu swec?

"Tvångsmata dig med nitroglycerinkabbare"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Vedevåg
Registrerad
Maj 2004

Snälla gör så att sidan inte är kompatibel med äldre webbläsare. Jag har gjort några hemsidor och den processen har skapat ett osunt men trevligt hat mot äldre webbläsare. Skulle vara skönt ifall någon sida i alla fall visade att det inte är acceptabelt att surfa med IE6-7 eller Netscape etc.

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Norrland
Registrerad
Jan 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Prenumerationen av trådar är väl lite halvtaskig som den är idag. Det är väl meningen att man ska få ett mail när någon skrivit i en tråd fram tills man tittar i tråden. Men som det är nu får man ju en helvetes massa mail från uppdateringar av samma tråd trots att jag inte varit där. Räcker ju med ett mail tills någon skrivit igen.

Jag har märkt att det ibland inte ens skickas ut mail om att en tråd uppdateras. Sedan har jag märkt av problem när forumet besöks från olika datorer. När jag trycker på länken i mailet för att komma till senaste nya inlägg så kan jag komma till helt fel inlägg, ofta flera inlägg ifrån och ibland någon sida.

Nu är det ju inget egentligen som hör till denna tråd men när du ändå nämnde det så kan jag lika väl fylla på med "klagomål" också.

Main: Corsair 350D, Ryzen 1700, 32GB RAM, 4,5TB SSD+HDD, GTX 1070 Phoenix GS, XB271HU, U2713HM, HP ZR24w
Spel: R5 Blackout, 6700K, 32GB RAM, 2TB SSD, 1080 Ti Phoenix GS, X34A + Oculus Rift
"HTPC": Ncase M1, 2700K, 16GB RAM, 0,75TB SSD lagring, GTX 1070 Mini, TV
Lenovo 700-15ISK: 6300HQ, 16GB RAM, 2,25TB lagring, 950m 4GB
Switch, Wii U, 3DS, GBA, PS4, PS3, PS2, PSP, PS Vita, Xbox One, Dreamcast

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Apr 2006
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gunvald Larsson
Är det inte dax för en överklockningsdatabas nu swec?

+1

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Mar 2008

Oj, är det så sidan ser ut med reklam. Jag lider starkt med alla som inte kör Firefox med adblock plus. Helt fruktansvärt. Hoppas version 5 blir göttans i övrigt.

Dator.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Småland
Registrerad
Mar 2005
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sparriskrigaren
Oj, är det så sidan ser ut med reklam. Jag lider starkt med alla som inte kör Firefox med adblock plus. Helt fruktansvärt. Hoppas version 5 blir göttans i övrigt.

Tycker reklamen på Swec sällan är något störande. har varit någon få reklam som folk stött sig på och för det mesta är det ju rolig reklam som riktar sig till oss sen om man följer upp det är en annan femma

Är väl mer reklamen under 'Det är fitn att peka* som man stör sig på

I am Extrazz.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2005

Tillåt större bilder och bättre kvalité. Dom enda önskemålen jag har. Ser bra ut!

PC: Intel i7 8700K @ 4,8GHz 1,244 vcore + Noctua NH-D15 w/ 2x Noctua NF-A15 PWM mounted + 3 extra NF-A15 PWM | Gainward GTX 1080 GLH GS @ 2,114/11,25GHz | 32GB 3000MHz DDR4 SSDs: Samsung NVMe 960 EVO 500GB SSD | Samsung 850 EVO 1TB SSD + HDD Seagate 10TB, WD Red 3TB | Skärmar: Asus ROG Swift PG279Q 27" 144Hz 1440p IPS + Dell 27" U2711 Foto: Canon EOS 60D, Canon EF-S 17-55/2,8 IS USM, Canon EF-S 10-22/3,5-4,5 USM, Canon EF 70-200/2,8L IS II USM, Canon EF 100/2,8L IS USM Macro, Canon SpeedLite 430EX II x2, Think Tank Spectral 15

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gävle
Registrerad
Sep 2009

Jag har ett förslag för forumdelen.
För att lättare kunna följa dom trådar man är intresserade av så skulle det kunna finnas nån form av icon som lägger till tråden i "mina aktiva trådar" lite som en kundvagn på en e-butik.
resultatet blir ju en smidig lista där man eventuellt också kan se hur många nya inlägg det gjorts sedan man sist kollade.

/BoB

[i7 920 @4GHz] - [ASUS P6T Deluxe V2] - [HD5870CF] - [CORSAIR 6GB 1866MHZ] - [INTEL X25-M G2] - [Lagringsdiskar 5TB]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2007

Ser riktigt trevligt ut

[Q6600 @ 3 ghz] [HD4870 X2 2GB] [Asus P45 P5Q SE] [4096MB DDR2 Corsair XMS2-6400] [Corsair HX 620W] [Antec P182] [Thermalright Ultra-120 eXtreme] [Windows Vista 64bit] [LG L245WP-BN] [WD 150GB VelociRaptor 10,000 rpm]

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Åland,fi
Registrerad
Jan 2004

Härligt, längtar verkligen till det här

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Torshälla
Registrerad
Okt 2009

Det nya sweclockers kommer göra 2010´s bästa sida

Corsair Obsidan 800D || GIGABYTE GA-MA69G-S3H || Corsair 1000W || AMD Athlon 64 X2 6000+ || 1x GTX250 1GB || Corsair 4GB 800MHz DDR2

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Halmstad
Registrerad
Sep 2006

Sweeet, lite uppdatering är inte helt fel....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Okt 2004

ser verkligen fram mot swec 5.0

Cooler Master HAF 832 | Corsair 650HX | ASUS P7P55D-E PRO | Intel core i5 750@3.71 | Noctua NH-D14 | Corsair XMS3 DDR3 4x2GB | Sapphire hd5870 Vapor-X | Intel X25-M G2 80GB | Nuforce µDAC

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Åkersberga
Registrerad
Jan 2008

Ser riktigt bra ut! Galleriet behöver verkningen göras om.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Mar 2007

Angående övervaka tråd så är det inte så svårt att generera en RSS med de trådar användaren har valt att övervaka.
Men det är en oumbärlig funktion.

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
istian
Registrerad
Okt 2009
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fook
Datorhörnor kommer få en helt egen kategori, som du förslagsvis ignorerar.

Japp will do

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Helsingborg
Registrerad
Jan 2008

Men är det bara 1-5 skala som ska användas? Funkar visserligen bra för mig.

Teori är när man vet allt men inget funkar.Praktik är när allt funkar men ingen vet varför. Här blandas båda, inget funkar och ingen vet varför.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I Stockholms närhet
Registrerad
Okt 2001

Jag instämmer - det ser lovande ut och det kan nog bli bra när allt är klart med ert nya bildgalleri på forumet.

/Saint25