Vinn voddler invites tillsammas!

Permalänk
Medlem

Vinn voddler invites tillsammas!

Hej

många köar ju till den nya filmtjänsten voddler (som spotify fast för film). Dock är det ju inte många som får en invite så här tidigt.

Bredbandsbolaget har en tävling som går ut på att man lägger upp en 20 sekunders-film som publiceras dagen efter och folk får rösta på den film de tycker bäst om! Det brukar vara ca 40 filmer om dagen och 10 vinner invites. de tre bästa av de 10 vinner dock 5 invites + att varje dag vinner 3 personer som har röstat men inte lagt upp en film.

För att vinna via röstningen ska man gissa hur många sekunders film som har spelats in under tävlingen fram till dagens slut. För att gissa rätt måste man kolla på tidigare vinnare, där ser man hur många sekunder som spelats in dagen innan och dagen innan det osv. Då får man kolla på dagen innan och sedan addera in 2000-4000 sekunder (brukar bli ungefär något sådant).

Min tanke är nu att med bra sammarbete och ärlighet (vilket jag vet finns bland våra medlemmar!) så kan en person från sweclockers lägga upp en film som vi andra röstar på och om vi röstar tillräckligt mycket så att han tar 1-3 plats lottar jag ut 4 invites bland de sweclockare som röstat och tar filmaren tar en själv. Om han tar 4-10 plats får han iaf en invite till sig själv + att de som röstar har chans att vinna via röstningen.

Här är reglerna om vi ska få det att funka:

* Den första som kommenterar att den vill göra en film är den enda som gör film den dagen. Den andra som kommenterar "jag vill göra en film" får göra det andra dagen osv

* tävlingen pågår till 10 december

* Om du vinner 5 invites, var ärlig och ge invites till dem som vinner lottningen ut dem bland de som röstar och kommenterat i den här tråden

* En jury utser bästa film som vinner hemmabio-paket för 20 000 kr så gör en bra film även om vi röstar i vilket fall som helst. Kom på nån kul ide och filma med din webbkamera

* Skriv inte onödigt många kommentarer, ni behöver en kommentar för att ha
chans i lottningen av fyra invites per dag. Jag har hand om lottningen. De som skriver att de vill filma får inte vara med i lottningen.

* Ni kanske undrar varför vi inte har tre filmer per dag för att vina extra mycket? Anledningen är att De som inte är Sweclockare måste också få sin chans.

* När ni ska rösta: Om ni ser att våran film har 80 röster och tvåan bara 60 röster behöver ni inte rösta, bara lämna en kommentar. Det är onödigt att vinna för stort.

Jag har redan vunnit en invite via röstningen så jag vill bara hjälpa världens bästa forum att vinna! Sammarbete och ärlighet om vi ska få det här att funka!

Hur lottningen fungerar:
De som kommenterar måste vara ärliga och rösta på sweclockers bidrag. När de ger en kommentar skriver jag ner deras namn och ger de ett nummer. I en slumpgenerator lottar jag sedan ett nummer och det namn som har det nummret vinner en invite.

Schema:

25 november: Den första kommentaren som skriver: jag vill filma. Blir utsedd till filmare och måste göra en film samma dag som blir uppladdad 26 november.

26 november: rösta på bidraget och lämna en kommentar här. Den andra filmaren gör sin film och lägger upp.

27 november: Om vi är topp 3 26 november så lottar jag ut 4 medlemmar och publicerar namnen i en kommentar. Filmaren skickar inviten via PM. Rösta på våran film idag igen.

Osv Osv.

http://voddler.bredbandsbolaget.se/

Permalänk
Medlem

Kommer att rösta!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shrudder
Kommer att rösta!

Det är bra, men vi får se hur stort intresset blir. Tråden kanske behöver ett par dagar för att växa

Permalänk
Medlem

Provade voddler förra veckan (gratis som bbb-kund) men var inte alls imponerad. Gränssnittet kändes allt annat än användarvänligt och installationen vill ha 13GB som cachekatalog. Sen så ligger den och kör som en service även om du inte tittar, antar för att kunna dela med sig av eventuell data du har i cache. Fick en känsla av att allt var gjort i flash men studerade inte cpu-användningen så noga för att konstatera om det var så.

Jag är lite allergisk mot saker som stjäl resurser och utrymme, att det sedan var ett osmidigt gränssnitt var spiken i kistan.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Provade voddler förra veckan (gratis som bbb-kund) men var inte alls imponerad. Gränssnittet kändes allt annat än användarvänligt och installationen vill ha 13GB som cachekatalog. Sen så ligger den och kör som en service även om du inte tittar, antar för att kunna dela med sig av eventuell data du har i cache. Fick en känsla av att allt var gjort i flash men studerade inte cpu-användningen så noga för att konstatera om det var så.

Jag är lite allergisk mot saker som stjäl resurser och utrymme, att det sedan var ett osmidigt gränssnitt var spiken i kistan.

Jag har själv inte användt det, men du kanske får ge det lite tid? Att ge det "spiken i kistan" innan det ens har kommit ut 100% är kanske lite overkill.

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rusiak
Fick en känsla av att allt var gjort i flash men studerade inte cpu-användningen så noga för att konstatera om det var så.

Det låter konstigt eftersom Voddler bygger på XBMC-källkoden. http://sv.wikipedia.org/wiki/Voddler
Men visst, de kan ju ha misslyckats fatalt. Kör XBMC själv och det är min mest resurseffektiva spelare, iaf för vissa format.

Själv tycker jag Voddler verkar skräp..blev erbjuden som BBB-kund men tänkte ignorera det. Om det är som Spotify är det inte något jag är intresserad av för fem öre. Ser inte på speciellt mycket mainstream-film. Dessutom avskyr jag reklam.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Medlem

Någon som gör detta?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Axne^^
Någon som gör detta?

tyvärr tror jag att intresset inte är tillräckligt men om någon gör en film så kommer jag att rösta

Permalänk
Medlem

Kommer lägga upp min film imorgon, rösta på den!

Permalänk
Medlem

Jag kommer rösta!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Nice, om jag kommer 1-4 ger jag ut invites till er här

Permalänk
Medlem

Count on me Jag röstar på dig acckee!

Permalänk
Medlem

Har lagt upp min film nu, vore grymt om ni kunde rösta :). Bry er inte om filmen btw.

http://voddler.bredbandsbolaget.se/share.html?id=219050cfbdaf...

RÖSTA

Permalänk

röstade:)

Visa signatur

Awaken Mustakrakish the Lake Troll
5950x, 3090 FE

Permalänk
Medlem

Jag har också röstat!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Röstat!

(Du verkar ligga bra till )

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem

Jo, det går faktiskt bra

Permalänk
Medlem

Röstat, lycka till acckee!

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Jag behöver inte vara med i lottningen om invite då jag fått en precis :). Lycka till acckee!

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 3070 - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Medlem

Röstade också

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

Jag har gjort en film, den kommer upp imorgon!

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka! AMD Ryzen 7 5800X3D | MSI B450 Tomahawk Max | 32GB Ballistix @ 3733/16 | EVGA 2070 | Crucial MX500 2TB | EVGA G2 750W | Windows 10

Permalänk
Medlem
Citat:

Röstat^^

Permalänk
Medlem

Jag har också röstat

Scarlett Johansson är snygg hon...

Permalänk
Medlem
Citat:

Härligt att det händer lite saker i tråden, har precis röstat upp dig till tionde plats men det behövs nog lite mer röster om du vill vinna. Kom igen och rösta nu!!

Permalänk
Medlem

Uppdatering: Härligt accee!! du knep 3 platsen, hoppas du delar med dig till de som röstade!

Permalänk

Någon annan som lägger upp en film? Kan inte, har ingen Webcam :(!