Noctua uppdaterar processorkylare med 140 mm-fläkt

Permalänk
Melding Plague

Noctua uppdaterar processorkylare med 140 mm-fläkt

En ny processorkylare från österrikiska Noctua stöder alla moderna socklar och uppdateras dessutom med större fläkt.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Undrar hur den kyler jämfört med Noctuas andra bjässekylare.. ?

Permalänk
Medlem

Det var inte en vacker pjäs dendär...

Permalänk
Inaktiv

Väntade på detta. Blir ett köp med nya i5 sen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nessur
Det var inte en vacker pjäs dendär...

Skojar du? Såna där runda fläktar är inte så fina men kylaren i sig var ju sjukt snygg.

Permalänk

Det var ju en liten best det där!

Permalänk
Avstängd

Frän jävel, vore nice i ett minitower som har hål för fläktar i sidan.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Fördelen med denna är ju att den även kyler komponenter på moderkortet runt prollen.
Och processorkylningen ligger väl i linje med NH-U12P (iaf när båda har 1st. 120mm fläkt var).

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

kylaren ser ut som den e tagen ur ett rymdskep i någon SiFi rulle! tycker den va riktigt läcker!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk
Musikälskare

wowzer!

Nörden i mig myser

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Den ska jag ha!

Köpte deras towerkylare men minnen, regulatorer och X58 blev alldeles för varma och datorn är ostabil. Min 920 orginalkylare pajade, därför jag bytte (Någon som vill ge mig en ny?) så nu får jag ha ett öppet chassi med massa extrafläktar medans jag letar ersättare..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk

Najs! Undrar hur den står sig mot TRUE samt Noctuas n12 kylare

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Den ska jag ha!

Köpte deras towerkylare men minnen, regulatorer och X58 blev alldeles för varma och datorn är ostabil. Min 920 orginalkylare pajade, därför jag bytte (Någon som vill ge mig en ny?) så nu får jag ha ett öppet chassi med massa extrafläktar medans jag letar ersättare..

Vet att VRMs osv kan bli lite varma, men det händer ju bara om man kör passivt...

Visa signatur

Balle

Permalänk
Kontot avslutas
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Najs! Undrar hur den står sig mot TRUE samt Noctuas n12 kylare

Noctuas C-modell med en reguljär 120mm fläkt (Noctuas 120P som levereras som standard) jämfört med Noctuas U-modell på kylare (tornvarianten asså), oxo denna med EN 120mm standardfläkt, ger liite högre temperaturer på processorn i 2x Intelburn på min Core i7.

Det skiljer ett par grader till tornkylarens fördel, men å andra sidan ger C-kylaren svalare chipset istället med ett par grader, och eftersom X58-chipsettet blir varmt som faen så...

Citat:

Vet att VRMs osv kan bli lite varma, men det händer ju bara om man kör passivt...

De flesta mammabrädor idag har ju passiva kylare för chipset och volttalsregulatorer, förhoppningsvis på grund av att tillverkarna till slut fattade att de små skitfläktar som de brukade montera på chipsetten var helt rôtna och pajade ganska så omedelbums...

Visa signatur

Es ist verboten Pajas zu spielen!
Min dator Uggla

Permalänk

denhär vill jag se monterat i en burk

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nollad
denhär vill jag se monterat i en burk

Så fort jag hittar var jag kan köpa en så ska du få se det..

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Så fort jag hittar var jag kan köpa en så ska du få se det..

Ser fram imot det :)!

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZecretW
Så fort jag hittar var jag kan köpa en så ska du få se det..

Det kommer väl dröja nån vecka antagligen, iaf inet var inte så snabba att ta in NH-D14 och det lär väl bli likadant med denna. Och NH-U9B SE2 har inte kommit in varken på inet eller prisjakt.

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Så här ser det ut med kylaren monterad i min Cosmos1000.
Den är inte speciellt tyst men jag kör den å andra sidan på max..
Synd att de inte kan bygga en PWM styrd fläkt.

Det tog en himla tid för Dustin att skicka den.

Visa signatur

"Om man arbetar tillräckligt länge med att förbättra ett föremål går det sönder. "

Hjälp oss göra världen lite snällare! www.upphittat.nu