Geforce Fermi SLI på bild

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Har nvidia gjort något spel?

Nej. Men dom tillverkar hårdvara som renderar grafiken i spelen

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Nej. Men dom tillverkar hårdvara som renderar grafiken i spelen

Nja, tillverkar gör dem ju inte - det gör ju andra företag. De designar korten.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
För helvetet vart är nvidias svar på eyefinity?

Det här kortet är dött för mig redan nu om inget sånt finns.

+1

För mig kommer inte heller Fermi att vara mkt värt ifall jag inte kan koppla in 3+ skärmar (nej jag skojar inte).

Visa signatur

Spel: Intel i5 9600K@4,8GHz | Hydro H100i Pro | 32GB Vengeance RGB Pro 3000MHz | Z390 Gaming X | HX750 | GTX1060 6GB | MSI Optix G273QF | Corsair Obsidian 500D RGB | EVO 970 Pro 500GB + EVO 980 1TB
Barnens: Intel i7 920 | 16GB Corsair | GA-X58A-UD7 | HX520 | GTX460 SLI | P182 | EVO 840 256GB

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
+1

För mig kommer inte heller Fermi att vara mkt värt ifall jag inte kan koppla in 3+ skärmar (nej jag skojar inte).

Nvidia kopierar säkert funktionen, det skulle faktiskt förvåna mig om de låter AMD ligga före på något område.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av epatnor
+1

För mig kommer inte heller Fermi att vara mkt värt ifall jag inte kan koppla in 3+ skärmar (nej jag skojar inte).

Nvidias motsvarighet är väl 3D glasögonen eller vad det nu var dom hade.
Verkar iaf. som om det kommer vara framtiden inom tv-branchen om man kollar på vad tillverkarna har sagt.
Nu är det inte samma teknik vi talar om, men för att ta det första steget måste ju någon utforska möjligheterna.
Dock är jag säker på att AMD kommer att följa på utvecklingen dom också.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Det trista med 3D-glasögonen är att det är ett helt nöjesinriktat koncept. Och Nvidia har väl sagt sig om att de nu siktar på mer GPGPU-applikationer med sina kommande kort.. En multiskärmlösning känns som en mer flexibel lösning, i alla fall för mig. (hur fungerar det med 3D-glasögon för människor som använder glasögon till vardags förresten?)

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
Det trista med 3D-glasögonen är att det är ett helt nöjesinriktat koncept. Och Nvidia har väl sagt sig om att de nu siktar på mer GPGPU-applikationer med sina kommande kort.. En multiskärmlösning känns som en mer flexibel lösning, i alla fall för mig. (hur fungerar det med 3D-glasögon för människor som använder glasögon till vardags förresten?)

Ingen aning men framtidens tv-apparater ska ha stöd för 3D och med blu-ray tekniken kommer man kunna se nya filmer i 3D med hjälp av glasögon.
Var väl Sony som sa att 60% av alla LCD-tv som finns i hemmen kommer ha stöd för 3D.

Tror tom. det står nå skit på Metro om det.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Teknocide
(hur fungerar det med 3D-glasögon för människor som använder glasögon till vardags förresten?)

Jag vill också veta hur det funkar om man skelar. Oftast är s.k. 3D meningslös för mig vars ena öga skelar en aning. Lisebergs 3D-bio gav mig bara huvudvärk och div. tidningars 3D-bilder har jag aldrig lyckats förstå mig på.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mrSvamp
Det är inte storleken som spelar roll... utan hur man använder det!

Eller som jag brukar säga:
Storleken har ingen betydelse, det är hastigheten.

Visa signatur

Pcgames destroyed my life, good thing I have 2 extra lives.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spill
Eller som jag brukar säga:
Storleken har ingen betydelse, det är hastigheten.

Eller som förvånansvärt många här på forumet verkar tycka,
Det är inte hastigheten utan att (sätt in ATI/Nvidia) har tillverkat kortet som har betydelse

Visa signatur

"Jag har inte gått 5 år på Chalmers, men till och med jag vet att det är en dum idé att blanda vatten och elektronik"
Min Fru

Permalänk
Avstängd

Nu till den stora frågan... Maxar det crysis?

Visa signatur

https://mega.nz/#!xNBjAJKA!OQctTR0tY5EK1Dk68MV0loIyCD3ftwL_KI...
(DX-11 DLL-fil till SweetFX/Reshade som är kompatibel med GTA 5)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Deathdancer
Är det bara jag som stör mig på att de döper Fermi till GF100? Borde det inte vara GTX3xx eller något sånt? :S Dom har ju redan börjat med gt310 som tydligen är en förminskad budgetmodell av G92 (8800gt, 9800gt, gt250) wtf!?.

Ska det vara GT3xx för budget och GF1xx för de riktiga Fermi? Jag kör hellre på mitt gamla Ti4200 än Fermi om dom ska krångla såhär Jag var ju peppad på Fermi

Aja nu blev det lite OT. Kul att det går framåt iaf så AMD kan få _lite_ konkurans.

mvh

Du inser att vad kortet kommer heta inte spelar någon som helst roll va? Det kommer ta dig cirka 8 sekunder att ta reda på vilken version som du är ute efter, oavsett namnet. För övrigt så är det ingen på nVidia som bekräftat att kortet kommer heta GF100. Det är dessutom med allra största trolighet bara ett kodnamn, precis som Fermi (G70, G80, GT200(G90), GF100 (G-Fermi-100)).

Huruvida det kommer heta GTX 380 eller Toalettborste 490 spelar ingen roll. Väx upp ffs.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Nu till den stora frågan... Maxar det crysis?

*Tittar i min spåkula*

Tyvärr :/

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Nu till den stora frågan... Maxar det crysis?

Min magic 8-ball säger "tids nog"

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Antzo
Min magic 8-ball säger "tids nog"

Härmapa^^

Visa signatur

ASUS P5Q Pro | Core 2 Duo E8400 | 4GB Corsair XMS2 1066Mhz CL5 | XFX GeForce GTX 260 216SP 55nm | Corsair VX450W | Intel X25-M G2 80GB Retail | 500GB Samsung Spinpoint | DVD-RW | Dell U2311H | Benq FP241W | Philips 200WP7ES | Windows 7 RTM | Samsung ML-1640

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sthlmskille82
Härmapa^^

Du sa spåkula, visste inte att du använder samma metod som mig

Visa signatur

ATX sys i micro-atx chassi -> Ace ecco-220 | Intel Q9550 @ 3,8 w/ 620 + GT 1850 | HIS 6970-Antec 620 mod w/ GT 1850 | 4x2gb OCZ reaper 1150mhz | Corsair 750tx | m4 128gb | W7 ulti 64

Laptop Acer 3820TG | i5 450m | 5650 | Intel G3 160gb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xaves
Nu till den stora frågan... Maxar det crysis?

Och vilken tillverkare kommer ha det snyggaste klistermärket,,,

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Ingen aning men framtidens tv-apparater ska ha stöd för 3D och med blu-ray tekniken kommer man kunna se nya filmer i 3D med hjälp av glasögon.
Var väl Sony som sa att 60% av alla LCD-tv som finns i hemmen kommer ha stöd för 3D.

Tror tom. det står nå skit på Metro om det.

Må så vara att det är ett koncept med potential att bli en ny standard för spel och film, det är fortfarande ett nöjeskoncept. För arbetsmiljöer tror jag definitivt på en flerskärmslösning.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
För helvetet vart är nvidias svar på eyefinity?

Det här kortet är dött för mig redan nu om inget sånt finns. Eller vem tror fermi funkar på 182.50? Jag gör då fan inte det

Han hade i alla fall det bästa 1366 moderkortet.

"Our 3D Vision is already the industry’s most flexible 3D solution for the home, and in 2010 it’s only going to get better.. As you may know, NVIDIA GeForce GPUs are able to handle the real-time decode of 3D Blu-ray content. You have to see it to believe it. It’s equal to or better than your 3D experience in the theater!

Of course, astute gamers may have noticed something called <"a href="http://money.cnn.com/news/newsfeeds/articles/marketwire/05745..." target=_blank>3D Vision Surround mentioned in today’s release. Yep, that’s right... with 3D Vision Surround, now you can play on three 3D displays simultaneously, and span your entire game across all three panels for a totally immersive, rocking 3D environment. Of course, you can also use our Surround technology in 2D mode too, but why would you want to game in a flat environment?

And while 3D Vision Surround will be officially launched with our GF100 GPUs later in Q1, the good news for everyone is that 3D Vision Surround will also be supported on our GT200 family too! More details about 3D Vision Surround will be announced over the next few weeks, but we’re sure you’re as excited as we are to try it out."

Källa: http://blogs.nvidia.com/ntersect/2010/01/surround-yourself-wi...

// Något sånt där du väntade på?

Visa signatur

i7 930 @ 2,8 Ghz - 6GB Corsair 1333 Mhz DDR3 - Asus P6X58D PREMIUM - XFX Radeon HD5870 - Corsair HX 850W 80+ - 80GB 2.5" SSD Intel X25-M G2 - 1TB Samsung Spinpoint F3 - InWin Maelstrom

Permalänk

Varför finns ingen Displayport på Fermi?
Så dyra kort bör väl ha utgång för morgondagens teknik?

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb