Scythe levererar grafikkortskylare med insprängd fläkt

Permalänk
Melding Plague

Scythe levererar grafikkortskylare med insprängd fläkt

Japanska Scythe ligger inte på latsidan utan lanserar ytterligare en produkt i december, denna gång en kylare för grafikkort.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Såg ju faktiskt ganska bra ut.
Undrar bara om det blir ett extra pci slot som försvinner...

Visa signatur

cat_fish_1:
"fläktarna ska vi ju inte tala om, astmatiker med ett sugrör hade blåst bättre."

Permalänk

Dom yttersta heatpipesen och kylflänsarna då?

Visa signatur

Hoppla hoppla, här va de helikoptersmörgås!

Permalänk
Medlem

Tar kortet 3 platser med denna?

Permalänk
Avstängd

Verkar vara den första performance kylaren som inte tar upp 4 kortplatser

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Tar kortet 3 platser med denna?

nej, tror iaf inte det.

Permalänk

Ser riktigt, riktigt bra ut!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av helikoptermacka
Dom yttersta heatpipesen och kylflänsarna då?

Dom får väl hoppas på bra luftflöde i chassit.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Ok, den högst 1cm djupa fläkten slickar nästan grafikkortet. Lycka till med luftflödet

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk

intressant att läsa kompatibilitetslistan. Värmemonster som Radeon 9200, X1300, X1600, HD 3650, Geforce 7300 och 7600 passar. Vad ska man med fläkt till dessa svala och obsoleta kort?

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Tangentbordskonnässör
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
intressant att läsa kompatibilitetslistan. Värmemonster som Radeon 9200, X1300, X1600, HD 3650, Geforce 7300 och 7600 passar. Vad ska man med fläkt till dessa svala och obsoleta kort?

Det du verkar ha missat är ju att även 9800 GTX(+), GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280 och GTX 285 är med på listan och dessa är inte direkt kalla kort, speciellt inte GTX 280.

Såg att även ATI's varmare kort är med på listan så vad är problemet?

OnT:
Kylaren ser riktigt bra ut, även om man kanske måste sätta fläktar vid sidan av korten för att kyla VRM m.m. bra.

Och den passar mina GTX 280 kort!! Woohoo!

Permalänk

Äntligen en tillverkare som förstått att värmen inte ska tillbaka till kortet...

Permalänk
Medlem

Hey, en helt ny kylare som inte dissar G80-korten! Det var goda nyheter minsann!

Permalänk
Medlem

ser ju sjukt bra ut imo shit att man köpta deras gammla modell för en vecka sen då men men

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Det känns lite tight med fläkten så nära, och så kommer den att blåsa luften neråt (iaf i de flesta chassin)?

Visa signatur

i7-10700K + Corsair H90 | Z490 | 64GB | RTX3080 | SSD 3*512GB + 500GB + 128GB | HDD 3TB | Phanteks P400S | TUF 750W | 31.5"+27"+24" | Corsair K95 RGB | Logitech G902 | Sennheiser RS 175

Permalänk
Medlem

Den finns redan på Indomo.se

Va dom snabba eller va SWEC sega?

???

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kabex
Det känns lite tight med fläkten så nära, och så kommer den att blåsa luften neråt (iaf i de flesta chassin)?

Hur resonerar du nu? Med att den blåser luften neråt? Den lär blåsa luften mot grafikkortet.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem

tittar du på fläktens blad så ser du att den garanterat blåser från graffe och ner.
ser ut att vara en ny och förhoppningsvis bra idé. men är lite skeptisk

Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
Hur resonerar du nu? Med att den blåser luften neråt? Den lär blåsa luften mot grafikkortet.

Visa signatur

Stationär: Lian-Li O11 Dynamic XL ROG Certified - ASUS B-450 F Gaming - AMD Ryzen 2700X lätt OC - Fractal design S36 - G-SKILL 3200 @3400 CL 16 16Gig - MSI RTX 2080 GAMING X TRIO - Corsair 650W Mod - Lagring: S EVO 970 500GB S EVO 250GB INTEL 660 1TB S BARACUDA 2TB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av huttala
Det du verkar ha missat är ju att även 9800 GTX(+), GTS 250, GTX 260, GTX 275, GTX 280 och GTX 285 är med på listan och dessa är inte direkt kalla kort, speciellt inte GTX 280.

Såg att även ATI's varmare kort är med på listan så vad är problemet?

Problemet är att du inte fattar ironi. De kort jag nämnde är svala, det krävs inga fläktar för att kyla dem. T.o.m. min x1950pro är fläktlös och jag har aldrig haft överhettningsproblem i de 27 månader som jag ägt den.

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
Problemet är att du inte fattar ironi. De kort jag nämnde är svala, det krävs inga fläktar för att kyla dem. T.o.m. min x1950pro är fläktlös och jag har aldrig haft överhettningsproblem i de 27 månader som jag ägt den.

Problemet är att du skrev det för seriöst. Jag själv som är en man av ironi trodde du menade allvar
----

Ser riktigt, riktigt bra ut! Ser ut att vara slimmad också så den är inte som alla andra kylare som tar upp alla j*vla kortplatser

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Funnyvlad
intressant att läsa kompatibilitetslistan. Värmemonster som Radeon 9200, X1300, X1600, HD 3650, Geforce 7300 och 7600 passar. Vad ska man med fläkt till dessa svala och obsoleta kort?

Passar även min varma 9800GT. Antingen blir den varm eller så låter den.

Visa signatur

R7 5800X - RTX 3080

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Problemet är att du skrev det för seriöst. Jag själv som är en man av ironi trodde du menade allvar
----

Äh vet inte hur många gånger jag har fått rådet att undvika ironi i skrift eftersom det är svårt att upptäcka. Men jag kunde inte låta bli för jag är också en man av ironi:D

Visa signatur

Bärbara [ Nada ]
Jobbets [HP Elitebook]
Stationära [ kaputt ]
Övrigt [LG OLED65C2] [PS5] [Xbox One X] [Xbox One Series X]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Knape89
tittar du på fläktens blad så ser du att den garanterat blåser från graffe och ner.
ser ut att vara en ny och förhoppningsvis bra idé. men är lite skeptisk

Ah, förstår vad du menar nu. Efter att ha tittat noga.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Asball, hoppas den inte låter för mycket bara. /add to wishlist

Permalänk
Medlem

tycker sweclockers kan köpa in en och prova

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!
_____________________________
http://listen.grooveshark.com/ som spotify fast utan nerladdning :)

Permalänk
Medlem

Kollar man recension skiljer det ca 20 grader mellan att ha fläkten blåsandes mot kortet vs ifrån, u pick.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Kollar man recension ...

Vilken då? Länk, tack!

/Olle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
Vilken då? Länk, tack!

/Olle

Sry för väldigt sent svar men här är fudzillas recension

http://www.fudzilla.com/content/view/16556/1/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Sry för väldigt sent svar ...

Ingen fara, bättre sent än aldrig!

Det är en intressant recension, och det verkar som att denna kylare trots sitt kompakta format kan konkurrera med AC Accelero S1.

/Olle