Permalänk
Inaktiv

Ink - Måste se!

Ink @ IMDB

Köp filmen här

Väldigt bra film, rekommenderas starkt!

Permalänk
Musikälskare

"Ink has been hailed as the new "it" movie and compared to cult classics Brazil, Donnie Darko, The Matrix, Dark City and Pan's Labyrinth."

Givet "köp", tack för tipset!

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Jojo.

Så bra var den inte även om det var en trevlig film.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk

Det är alltså en film med en unik handling? Det verkar för mig intressant, jag skall nog spana in denna. Jag har börjat tröttna lite på filmer som i princip är likadana, även så thrillers om de nu inte har ett unikt slut.
*edit*
Trailer:
http://www.youtube.com/watch?v=ZBGeErufQdY
hmm, inte min smak av film

Visa signatur

[Core i7-3930K med 32GB ram, 2*256GB SSD] & [Core i7 3770K med 16 GB RAM, 256GB SSD] som tillsammans har ett [HD 5850 1GB] och 3st 24".

Permalänk
Medlem

Verkar riktigt intressant! Blir nog ett köp imorgon.

bud_bundy: Varför inte ge den en chans?

Permalänk
Musikälskare

Den var helt okej men höll inte hela vägen

+ Bra skådespelare
+ Unik handling

- Dåliga effekter, kändes väldigt B
- Filter på kameran hela tiden vilket också känns B, att de försöker dölja nått

6/10

Ingen film man ser om fast en gång går bra ^^

Donnie Darko är fortfarande kungen på täppan (inte 2an, den var hemskt dålig )

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Korsordsguru

Håller med flashen. Effekterna var inte på topp vilket får en att undra varför de hade med dem från första början. Storyn kunde ha berättats precis lika bra utan de visuella effekterna, eller med enklare effekter. Exakt samma med alla filter. Ljudet var även rätt tråkigt och de har inte ens orkat bry sig om 5.1-ljud. Kan inte säga att jag var övertygad om skådespelarnas insats heller förutom ungen som nog var bäst i casten. Storyn var väl originell men jag förstod inte riktigt slutklämmen/sensomoralen/poängen. Filmen hade antagligen gjorts mycket bättre med en helt annan regissör.

6/10 här med.

Visa signatur
Permalänk
Inaktiv

Jag antar flashen och DaLys tycker att Transformers 2 är en 10/10 film.

Den har ju Shia Labouf och TUTTAR och världens bästa effekter och 5.1 ljud.

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag antar flashen och DaLys tycker att Transformers 2 är en 10/10 film.

Den har ju Shia Labouf och TUTTAR och världens bästa effekter och 5.1 ljud.

Hahaha du kan inte ha mer fel... Kritik får man väll ge utan att bli påhoppad?

Btw Transformers 2 var en polerad bajskorv fylld av klyschor (ursäkta språket:))

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag antar flashen och DaLys tycker att Transformers 2 är en 10/10 film.

Den har ju Shia Labouf och TUTTAR och världens bästa effekter och 5.1 ljud.

Allt är inte svart eller vitt....

Permalänk
Korsordsguru
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsychedelicZ
Jag antar flashen och DaLys tycker att Transformers 2 är en 10/10 film.

Den har ju Shia Labouf och TUTTAR och världens bästa effekter och 5.1 ljud.

Har inte sett Transformers 2 och tänker nog aldrig göra det med tanke på hur kass första filmen var. Visst har Transformers bra ljud och visuella effekter men det det bidrog ju inte med nånting i den filmen. Budgeten för Ink låg på $250k enligt wikipedia så jag förstår inte varför de ens försökte trycka in massor med visuella effekter och actionscener som fick den att se kass ut mest, istället för att t.ex. anlita person som kunde mixat bra ljud åt dem eller cast:a bättre skådisar. The Man From Earth hade en liknande budget ($200k) men de hade så bra story så de lyckades göra en väldigt intressant film ändå. Då finns det nog inte enda visuell effekt inlagd vad jag kommer ihåg och filmen utspelar sig bara i ett enda rum i princip. De insåg med andra ord att det inte går att göra en storfilm med så liten budget och försökte inte heller.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaLys
Har inte sett Transformers 2 och tänker nog aldrig göra det med tanke på hur kass första filmen var. Visst har Transformers bra ljud och visuella effekter men det det bidrog ju inte med nånting i den filmen. Budgeten för Ink låg på $250k enligt wikipedia så jag förstår inte varför de ens försökte trycka in massor med visuella effekter och actionscener som fick den att se kass ut mest, istället för att t.ex. anlita person som kunde mixat bra ljud åt dem eller cast:a bättre skådisar. The Man From Earth hade en liknande budget ($200k) men de hade så bra story så de lyckades göra en väldigt intressant film ändå. Då finns det nog inte enda visuell effekt inlagd vad jag kommer ihåg och filmen utspelar sig bara i ett enda rum i princip. De insåg med andra ord att det inte går att göra en storfilm med så liten budget och försökte inte heller.

Iofs är ju skådespelarinsatserna i The Man From Earth så dåliga att man nästan vill titta bort.

Visa signatur

"en trevlig sak man skulle kunna göra med hans fru, det är om man malde ner henne till köttfärs, med salt och peppar och sånt där. Så gjorde man en 352 hamburgare av henne som man då gav till honom. För att då skulle ju inte han kunna äta upp dom.. ja för han är ju vegetarian. Det vore trevligt."

Permalänk
Medlem

Kollat på den. Nja.. säger jag. Inte så bra.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Har missat denna filmen, såg endast några sekunder in på trailer (vill inte få några förväntningar). Verkar helt vara min typ av film.

tack!

Visa signatur

pff

Permalänk
Medlem

Jag måste hålla med Dalys och flashen. Jag tyckte samma.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Såg den, tyckte den var skit och skulle aldrig klassa den som en kultfilm.
Art directorn och de som ansvarade för post production måste varit fulla också.

Budget är inte riktigt en ursäkt.

Permalänk
Medlem

Såg halva och slutade sedan, filmen var värdelös. Först var det äckliga filter hela tiden. Så så kändes allt så påtvingat, dom ville få fram någon typ av psykopat-känsla, men den kändes bara så påtvingad.

Visa signatur

pff

Permalänk
Musikälskare
Citat:

Ursprungligen inskrivet av murkaz
Såg halva och slutade sedan, filmen var värdelös. Först var det äckliga filter hela tiden. Så så kändes allt så påtvingat, dom ville få fram någon typ av psykopat-känsla, men den kändes bara så påtvingad.

Men där finns potential, älskar mystiska/psykiska filmer

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk

den måste inte ses. Starwars måste ses, inte ink

Visa signatur

Ride wit me, or collide wit me
jag älskar trådar som spårar ur redan vid första inlägget :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flashen
Men där finns potential, älskar mystiska/psykiska filmer

Jo, gillar snubbarna med svartvita rutor framför ansiktena, men filmen var värdelös annars... tyvärr.

Visa signatur

pff