Mozilla Thunderbird 3 ute nu

Permalänk
Melding Plague

Mozilla Thunderbird 3 ute nu

Den öppna e-postklienten Thunderbird får en efterlängtad uppdatering till version 3.0.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Då uppdaterar jag när jag kommer hem!

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk

gillar, men saknar minimize to tray....

edit: hittade den
Perfekt!

Visa signatur

Göm hornen ko!

Permalänk

Man blev ju tvungen att hitta nåt E-post program till W7 och Thunderbird funkar så jäkla bra

Visa signatur

Lycklig ägare till denna fattigmanslaptop. Nypris under 4000:-
Asus 1215B 500GB 4GB minne och W7 Ultimate tweakat
och nerbantat till max Så datorn är riktigt pigg

Permalänk
Medlem

Äsh vem behöver epostklient när man kör Gmail på webben och offline

Visa signatur

Dator: AMD64 3600+ 65nm - Geforce 6800NU - 4x1024 Corsair 5400 - 1.5TB Hårddisk - Biostar TA690G m-atx - Antec Sonata ::
Sony Playstation 3 :: Sony KDL-40D3000 -

Permalänk
Medlem

Verkar rätt hyfsat. Jag har aldrig använt thunderbird innan, får se om jag tycket att det är bra efter en vecka.

Jag får det dock inte att fungera med min studentmail på liu. Det går inte med outlook heller iofs.

Permalänk

Jag saknar kalender

Permalänk
Medlem

Najs.
Börjat bli rätt grinig över v.2, att det ska ta så lång tid att få en vettig sökfunktion för lokal mail är helt ofattbart.

Permalänk
Medlem

min klient säger att det inte finns några nya uppdateringar tillgängliga (2.0.0.23) får väl se om den skriker på en snart.

Permalänk
Avstängd

Funkar det med hotmail?

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meega
min klient säger att det inte finns några nya uppdateringar tillgängliga (2.0.0.23) får väl se om den skriker på en snart.

Mozilla brukar inte uppdatera hela versioner (dvs. exempelvis v.2 till v.3) för varesig thunderbird eller firefox, bara uppdateringar inom samma version.

Så du får nog ladda ner det manuellt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gazkam
Jag saknar kalender

Kan i så fall tipsa om pluginet lightning.
Lättrodd liten rackare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Funkar det med hotmail?

Jupp. Jag kör själv med gmail men har sett inställningar för andra tjänstelevrantörer också.
Gäller dock för tvåan men jag tror inte att de tar bort saker från tidigare versioner.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Funkar det med hotmail?

Ja

Från början kändes hela skiten rörig. Men sedan så jag att det fick att få tillbaka den gamla mappstrukturen. Sökfunktionen har jag ingen nytta av, arkiverade mejl finns på respektive mejlserver.

Permalänk
Medlem

Eller så kör man på epostklienten i Opera, rörigt först men sen kan man inte låta bli att älska den!

Visa signatur

|| Surface GO 2 ||

|| NR200P, 12600K, Z690M-ITX, NH-U9S, RTX 3060 Phoenix, SKC2500 500GB, Fury 16GB, HX520 ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av michael123
Funkar det med hotmail?

pop3 server: pop3.live.com
port: 995 (SSL)

SMTP: smtp.live.com
port: 465 (SSL)

Permalänk

Nice, ska installeras direkt!

Visa signatur

Eeeeeeh.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Kan i så fall tipsa om pluginet lightning.
Lättrodd liten rackare.

Jupp. Jag kör själv med gmail men har sett inställningar för andra tjänstelevrantörer också.
Gäller dock för tvåan men jag tror inte att de tar bort saker från tidigare versioner.

Lightning funkar inte ännu till Thunderbird 3.0!

Permalänk
Medlem

Varför finns bara en tar.bz2 till linux och inte tex deb nu att tillhandahålla?

Permalänk
Medlem

Hade en dålig episod med Thunderbird en gång, så jag har hållit mig undan. Men det börjar bli några år sen, så man kanske ska prova på igen. Har kört Outlook sedan dess, men det programmet blir ju bara slöare och slöare.

Permalänk
Tangentbordskonnässör

Uj uj uj, såg denna nyhet och har aldrig direkt haft behov av annat än min gmail via webben, men ack så fel jag hade.. Detta är ju underbart!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SebbesApa
Lightning funkar inte ännu till Thunderbird 3.0!

Det har du ju helt rätt i, slarvigt av mig!
Fast till mitt försvar så skulle det vara integrerat:

Citat:

http://news.cnet.com/8301-13580_3-9873385-39.html
Thunderbird 3.0 is due to ship by the end of the year with a more comprehensive search feature and official integration of the Lightning calendar add-on, said David Ascher, chief executive of the newly named Mozilla Messaging subsidiary.

Jag antar att det kommer en patch inom kort.

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk

Synd att usenet stödet inte är tillräckligt bra ännu.
Jag har licens för newsrover men funderar att bytta till newsbin för
deras ocensurerade sökmotor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svartsmurfen
Det har du ju helt rätt i, slarvigt av mig!
Fast till mitt försvar så skulle det vara integrerat:

Jag antar att det kommer en patch inom kort.

Dock så funkar development builds redan nu:)

Finns längst ner på: http://www.mozilla.org/projects/calendar/lightning/download.h...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SebbesApa
Dock så funkar development builds redan nu:)

Finns längst ner på: http://www.mozilla.org/projects/calendar/lightning/download.h...

Där var länken jag sökte.
Fungerar fint, tackar

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Tycker ändå windows live mail klienten har bästa layouten. Den är riktigt snabb också.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Tycker ändå windows live mail klienten har bästa layouten. Den är riktigt snabb också.

Den fungerar fint i Linux har jag hört.

OnT: Gr8 news!

Visa signatur

WS: MSI B350M Mortar | AMD Ryzen 7 1700 | PH-TC14PE | 32GB DDR4 3000MHz | 1TB Kingston NV2 | Intel Arc A750 8GB | 2*BenQ G2420HDB
Router: Gigabyte GA-870-UD3 | AMD Phenom II x6 1055t @ 2600MHz, 1.25V | 12GB DDR3 | 2*250GB HDD @ RAID1 | 4TB HDD
Laptop: Thinkpad X220 4291-QF6

Permalänk
Medlem

Äntligen! Testade beta för ett par månader sedan men den fungerade sisådär. Hoppas att denna är värdig ersättare till 2:an.

Känns riktigt bra. Saknar lightning bara. Den har inte släppts för 3.0 än.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk

olafett:
Testa nightly builds, det fungerar bra för min del i alla fall.
Lightning (NB) till win:
http://ftp.mozilla.org/pub/mozilla.org/calendar/lightning/nig...

Visa signatur

/ SvSm
- Datorer ska synas men inte höras.
AMD Barton 2600+, 1024 DDRAM 400 @ 333, ASUS A7V880, Radeon 9800 Pro, Eizo FlexScan L557.

Permalänk
Medlem

Varför tog de sån tid på sig?

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk

Nightly Builds Lightning fungerar helt perfekt! Grymt som fan när man fick igång kopplingen till Google Calendar också! Blir till att synkronisera med mobilen sen också så har man kalendern överallt! Fantastiskt!