Permalänk

Asus M4A79 Deluxe "Cmos low battery"

Köpte Asus moderkort "M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3" från komplett, problemet är att jag får upp meddelandet "cmos low battery". Har testat byta batteri, återställt osv men inget verkar funka. Sparar inte bios samt att när man varit inne i bios och datorn startar om får jag ingen bild. Kan det vara så att jag fått ett söndags ex eller är biosen för gamla för min prolle(AMD Phenom II X4 965 Black Edition)??? Tacksam för svar.

Visa signatur

Don't judge a book by its cover, unless you've read it //BokhandlareN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bokhandlaren
Köpte Asus moderkort "M4A79 Deluxe, Socket-AM2+/AM3" från komplett, problemet är att jag får upp meddelandet "cmos low battery". Har testat byta batteri, återställt osv men inget verkar funka. Sparar inte bios samt att när man varit inne i bios och datorn startar om får jag ingen bild. Kan det vara så att jag fått ett söndags ex eller är biosen för gamla för min prolle(AMD Phenom II X4 965 Black Edition)??? Tacksam för svar.

Testa uppgradera bios? eller du kanske sabbar någon garanti då? hade mycket problem med ett moderkort och en AMD x3 710.. kunde inte installera windows utan att datorn frös, testade presic allt.. till slut uppgraderade jag bios, and problem solved!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2

Permalänk
Medlem

Inte så att jumpern sitter fel?

Visa signatur

{{P180, p5k, q6600, 4x1GB ddr2 Dominator, Asus 8800gts 640MB, Raptor 150GB + randomdiskar},
{mbp e2011 13"},
{Asus 1005p},
{e2100, p5gz-mx, 2x2GB ddr2, 250GB}}

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SweSparky
Testa uppgradera bios? eller du kanske sabbar någon garanti då? hade mycket problem med ett moderkort och en AMD x3 710.. kunde inte installera windows utan att datorn frös, testade presic allt.. till slut uppgraderade jag bios, and problem solved!

Ja man kanske ska göra det, körde du med usb minne då eller?

Tror att jumpern sitter som den ska har inte rört något=)

Visa signatur

Don't judge a book by its cover, unless you've read it //BokhandlareN

Permalänk
Medlem

Pröva flasha, det gör du enklast med en USB sticka Funkar inte det så skicka tillbaka kortet.

Permalänk

Löste sig, tydligen hade brorsan flyttat jumpern....

Visa signatur

Don't judge a book by its cover, unless you've read it //BokhandlareN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bokhandlaren
Ja man kanske ska göra det, körde du med usb minne då eller?

Tror att jumpern sitter som den ska har inte rört något=)

sent svar: japp med usb sticka.. smidigt som fan!

Visa signatur

Corsair 7000D Airflow > 2x Alphacool NexXxus 420mm Rads > EK Quantum Kinetic TBE 300 >
AMD 5900X > Aorus X570 Master > G.Skill 32gb @ 3733mhz CL14 > 6900XT Liquid Devil Ultimate
Skärmar: > Acer 31,5" 2160p@144hz > 27" 1440p@60hz
Garaget.org > Ford Focus ST mk3 Stage 2