Permalänk
Medlem

Hjälp med trasig ljudutgång

Hej,

Har lyckats med bedriften att sabba båda hörlursuttagen på min hp-dv6.
Har haft hörlurar i och snubblat över sladden så metallringen har lossnat samt lite av plasten. Detta gör att det blir glapp och ljudet funkar bara när man håller "pluppen" i vissa lägen.

Så min fråga är om det på något enkelt sätt går att fixa själv, och om inte hur löser jag det ?

Min andra fråga är om det går att använda mic ingången som ljudutgång istället?

Tack på förhand.

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk

Din andra fråga så är det nej. krasst.

"pluppen" i vissa lägen, ja jo möjligtvis tejp (gaffa/ducktape), annars om du är händig så byta kontakt men det är lite skills som krävs då samt komma över en ny del då :/ & byta.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoogieMan
Din andra fråga så är det nej. krasst.

"pluppen" i vissa lägen, ja jo möjligtvis tejp (gaffa/ducktape), annars om du är händig så byta kontakt men det är lite skills som krävs då samt komma över en ny del då :/ & byta.

okej. Jo har funderat på tejp alternativt att limma fast "metallringen" i rätt läge.

Finns det hörlurar med hdmi ?

Visa signatur

- Hon är säkert nåt monster.
- Men vadå? Hon har ju armar och ben och pratar normalt, det gör väl inte monster inte?
- Vi får väl se när vi slår ner henne.

Permalänk

Det går att hitta adapters men det blir krångligt & dyrt, iom kringutrustning ex först mm.

Men har du funderat på dessa alternativ?

Har din laptop bluetooth så kan du kika på bluetooth lurar men det förutsätter att din laptop har Blåtand med stöd för audio (A2DP), det kan vara en ide.

Annat kan vara ex USB lurar vara något, det blir enklare samt billigare

Hur Dessa lurar är kan jag dock inte svara på hur de funkar mm iom kör inte det själv, men andra kanske kan fylla i med sina erfarenheter kring detta, googla lite

Finns en del recensioner mm bla på youtube mm samt lite olika forum.