Idol 2009 Vann rätt låt/Idol??

Permalänk
Medlem

Idol 2009 Vann rätt låt/Idol??

Eller var vinnaren överklockad?

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Hahaha det är ju inte klart än, men du har redan kört igång tråden.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Rätt person vann.

Permalänk
Medlem

Noo, Calle skulle ju vunnit! Erik sjunger bra, visst, men han är ju så sjukt egenkär och pallar inte hans attityd! Blä! Jaja, vi fick oss ju lite underhållning när flickvännen bestämde sig för att bosätta sig på scenen iaf ^^

MVH //Gorian

Visa signatur

---

Permalänk

Vem är erik?

Visa signatur

Anything that can go wrong will go wrong.

Permalänk
Medlem

Det var rätt att Erik vann, han är mer "Idol stereotypen" än Calle, som kommer att klara sig bättre idolförlorare än vad Erik hade gjort.

Permalänk
Medlem

Har inte följt det sedan auditiondelen avslutades, men utifrån att bara ha sett dem och finalen så får jag nog säga att det inte var fel slutfinalist som vann i vart fall. Precis som Kappy säger så är Erik vad som eftersöks i Idol - ett namn att sälja material på som de räknar med ska hålla i 10 månader eller så tills nästa Idol-säsong drar igång. Calle kommer istället att få välja och vraka mellan alternativa skivbolag och kunna hoppa på ett som är villiga att släppa musik som passar honom bättre och därmed kanske han kan överleva ett par år längre innan han är urlakad.

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Det spelade ingen roll vem som vann anser jag

När jag ändå skriver här.. När fan ska Peter "Skit" Jidhe lära sig säga "R"?

"Vad säger Jujyn?"
"Nu är det dags för Ejik att sjunga"
"Nu kommer kuvejet"

Stör mig på det något fruktansvärt.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag kunde inte bestämma mig för vem jag tyckte var värd att vinna. Men som ni säger så passar nog Erik bättre in på stereotypen av idol-vinnare. Kalle sjunger sin typ av låtar väldigt bra och jag gillar den musiken, så får hoppas att han får några låtar som spelas på radio

Eriks "Run to the hills" (iron maiden) var nog bland det bästa jag sett/hört i idol. Kanske var det för att vi fick höra lite tyngre musik för en gångs skull. Mycket uppskattat!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

Rätt person vann! Fast jag tycker att det var en grymt jämn match.

Jag förstår inte varför folk stör sig på att hans flickvän kom upp på scenen. Hade det varit jag där upp så hade jag verkligen inte haft något emot att hon stod jämte mig och jag tror inte Erik hade något emot det heller.

Permalänk
Medlem

Vem störde sig på det? Jag läste snabbt igenom tråden och såg inget om det.

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Vem störde sig på det? Jag läste snabbt igenom tråden och såg inget om det.

Media...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xclusiv8
Rätt person vann! Fast jag tycker att det var en grymt jämn match.

Jag förstår inte varför folk stör sig på att hans flickvän kom upp på scenen. Hade det varit jag där upp så hade jag verkligen inte haft något emot att hon stod jämte mig och jag tror inte Erik hade något emot det heller.

Att hon kom upp på scenen var enligt mig bara roligt Det såg så bra ut och de har nu ett starkt minne tillsammans Att hon tordes egentligen

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Att hon kom upp på scenen var enligt mig bara roligt Det såg så bra ut och de har nu ett starkt minne tillsammans Att hon tordes egentligen

Ja visst är det så. Är det någon man vill ha där uppe tillsammans med en så är det väl ens flickvän.

Permalänk
Medlem

Lätt bästa idol hittils!

Rocklåtar , två stycken som sjunger rock osv... vad är fel med det? ser bara positivt för jag vill inte ha en massa smörsångare i final!

btw Rabih? låter som en 4årig sjungare som inte äns borde ha kommit med på uttagningen..

TACK för denna säsong idol , bäst hittils