Permalänk

varför funkar det inte längre?

efter jag bytt grafikort så funkar det inte att överklocka processorn.
vad är det som har hänt, mitt förra grafikort där kunde jag överklocka cpun men intye med detta kort?

Permalänk
Medlem

Uh grafikortet har inget med överklockning av proccessor att göra, är du säker att du överklockar rätt?

Visa signatur

Desktop Rigg
| Antec Ninehundred II | AMD Phenom II 810 @3.2GHz | NH-U12P | Asus M4A78T-E | 1024x3 1333mhz Corsair | Gigabyte HD4890 | Samsung Spinpoint F1 640GB | Corsair TX650W | Ur funktion för tillfället. Den överlevde inte frakten över atlanten xD

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dracoth
Uh grafikortet har inget med överklockning av proccessor att göra, är du säker att du överklockar rätt?

ja allt är som det ska...gjorde precis som innan jag bytte grafikort..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Citat:

varför skickade du den där till mej för?

Permalänk
Medlem

Det är omöjligt för någon att veta varför det går fel när vi bara vet vad du har för moderkort och processor. Vad som händer när du överklockar, alltså vilka felsymptom du får vore också intressant.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofupunk
Det är omöjligt för någon att veta varför det går fel när vi bara vet vad du har för moderkort och processor. Vad som händer när du överklockar, alltså vilka felsymptom du får vore också intressant.

allt står ju i min sign..
får inga felmedelanden direkt förutom att de står "warning körs i safe mode" när jag startar upp datorn..

Permalänk
Medlem

I BIOS eller windows? Vad har du för nätaggregat? Nollställs klockfrekvenserna när du startar om datorn?

Det är större chans att någon kan lösa ditt problem om du skriver sånt direkt.

Visa signatur

Q6600 - 4870 1GB - 4GB

Permalänk
Medlem

Klent nättagg?

Du måste ju vara mer exakt med problembeskrivningen. Annars får du nöja dig med gissningar.

Permalänk

i bios..
har ett axp aggregat på 400w.
ne den ställs inte tillbaka på noll när jag startar om datorn.

Permalänk
Medlem

Antagligen är AXP 400W för klent för ditt nya grafikkort, så det inte finns nog med ström kvar till moderkortet.

Visa signatur

Min:ABIT NF7-S V2.0,Barton 2500+AQXEA XPMW@2,35Ghz,2x521Mb Adata Cas 2-3-3-6,Lt 6800LE 1,3v 16x1,6@440-930,SLK900A,Mustek A806 5:1 Dolby Digital Amp. Frugans:ESC K7-SEM,Duron1600,512Mb DDR. Antons:Aopen AK73(A)-V,512Mb Sdr,Xp1600+Parlomino AGOIA GREEN@1875Mhz@1.9v,Volcano7+Moddad@92mm,Gf 4200Ti@305-610 Zalman HP-80.

Permalänk
Medlem
Permalänk

men när jag klockade så ändrade jag inte på volten nåt...tror ni att de är för klent nätagg?

Permalänk
Avstängd

Ja, 500W är nog det lägsta man ska ha. Kan du inte låna nåt nätaggregat och se om det hjälper?

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Hedersmedlem

Håller med att det kan vara nätagget, speciellt om det har några år på nacken.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
allt står ju i min sign..
får inga felmedelanden direkt förutom att de står "warning körs i safe mode" när jag startar upp datorn..

Tycker det är väldigt otrevligt av dig att efterfråga hjälp men inte orka anstränga dig själv för att underlätta för rådgivningen och felsökningen. Du är medveten om att dom som svarar gör så utav egen vilja, och inte för att dom måste.

Jag misstänker att du fick länken för att du failade på samtliga 4 punkter.

1. Använd sökfunktionen.
Om jag ska vara helt ärligt så vet jag inte om du failade på den, men du känns som en som faila ganska hårt på det och postade direkt iallafall.

2. Beskriv ditt problem.
Du har inte utförligt beskrivit ditt problem.

3. Beskriv ditt system
Många gånger så sitter dom flesta datorentusiaster på flera system om inte kanske polares system som dom tittar på osv. Att du verkar enligt ovan hoppa på folk för att "dom inte orkar" läsa din sign tycker jag verkar ogenomtänkt och bryter dessutom den 4:e punkten.

4. Var trevlig och tillmötesgående
Well... Det är människor och det är inte dom som efterfrågar hjälp, det är DU som gör det.

Visa signatur

Main: FD R2 - CoolerMaster Silent Pro M 700W - AsRock Z77E-ITX - Intel i5 3570K @ Stock - 4GB Corsair XMS3 1333MHz - Corsair SSD Force 3 Series 120GB - Gigabyte GeForce GTX 560 Ti OC 1GB - Win 7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adriankarlsson
Tycker det är väldigt otrevligt av dig att efterfråga hjälp men inte orka anstränga dig själv för att underlätta för rådgivningen och felsökningen. Du är medveten om att dom som svarar gör så utav egen vilja, och inte för att dom måste.

Jag misstänker att du fick länken för att du failade på samtliga 4 punkter.

1. Använd sökfunktionen.
Om jag ska vara helt ärligt så vet jag inte om du failade på den, men du känns som en som faila ganska hårt på det och postade direkt iallafall.

2. Beskriv ditt problem.
Du har inte utförligt beskrivit ditt problem.

3. Beskriv ditt system
Många gånger så sitter dom flesta datorentusiaster på flera system om inte kanske polares system som dom tittar på osv. Att du verkar enligt ovan hoppa på folk för att "dom inte orkar" läsa din sign tycker jag verkar ogenomtänkt och bryter dessutom den 4:e punkten.

4. Var trevlig och tillmötesgående
Well... Det är människor och det är inte dom som efterfrågar hjälp, det är DU som gör det.

jag har väl för fan inte varit otrevlig!!!!!
hur fan ska jag kunna beskriva ett problem som jag inte ens har en aning om vad de är??
vad fan är sign till för då?att bara ha den för nöjets skull eller???

Permalänk
Medlem

om du inte kan beskriva problemet så har du ju inte heller något? att beskriva ett problem är inte samma sak som att säga vad felet är.

Visa signatur

Luftkyld AMD Phenom II X2 550BE @ 3.7ghz (Alla kärnor upplåsta!),2x2gb Corsair XMS2 ram, GTX460 1gb SLI!, iPhone 3GS 16gb Jailbroken med BlackRa1n!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av punchline82
jag har väl för fan inte varit otrevlig!!!!!
hur fan ska jag kunna beskriva ett problem som jag inte ens har en aning om vad de är??
vad fan är sign till för då?att bara ha den för nöjets skull eller???

Vilket sorts minne och vilken psu eller vilket OS osv har du? Det står inte i din sign

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Vilket sorts minne och vilken psu eller vilket OS osv har du? Det står inte i din sign

jag kör ett axp 400w.
minnen är 4gb ddr2 corsair 667mhz.