Permalänk
Medlem

Nice chassi, men enligt min mening finns det bättre chassi. (Ur ekonomisk synvinkel).
Vad skiljer FD R2 mot denna? (Som motiverar 700 SEK mer i pris?)

Permalänk
Medlem

Re: Mina egna kommentarer...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
Sidan 7Notera att testpatrullen monterar aggregatet med fläkten neråt, vilket ökar luftens turbulens och därmed ljudnivån.
/Olle

Tror du det är märkbart? Sitter med Corsair VX450 med en 140mm fläkt. Kan bli för korta kablar om jag skulle montera den på andra hållet. Men om det ändrar det märkbart så kan det ju vara värt det.

Just nu så verkar det dock vara mest snurrandet av hårddiskarna som låter.

Visa signatur

| Antec P183 | AMD Phenom 2 940 | Corsair XMS2 DDR2 8192 MB | XFX HD4870 | Gigabyte MA-790X-UD3P | Corsair VX 450W | Primärt OS: Arch Linux | Windows 7 x64 |

Permalänk
Medlem

Tråkigt att den inte finns i vitt,När dom presentra 183 prototypen så fanns en vit

Visa signatur

R-SON

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degerlund
Stör mig inte ett dugg på det och då har jag haft antec p1xx serier i snart 5 år.

Varför stör du inte dig på det?
Datorn alltid på? Dörren alltid öppen?

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Calle2003
Varför stör du inte dig på det?
Datorn alltid på? Dörren alltid öppen?

Det är jäkligt smidigt att strömknappen döljs av dörren ifall man har småbarn eller om man är på lan och man vill lämna datorn en stund. Bara att låsa dörren.

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk

Tacka vet jag Antec Solo. Så mkt bättre - på allt!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daddykane
Funderar på hur det här står sig mot Fractal Design Define R2 som det skrevs om i tidigare artiklar.

Väldigt stor prisskilnad. Är det ngn som kan säga ngt om jämförelse mellan de två. Mest intresserad av upplevd ljudnivå, kvalitet, plats för 5870X2 kort.

Jag bytte till ett fractal design refine r2 igår och skulle lätt ta det före det här,snacka om ljudskillnad mot mitt sonata 3.Jag nästan halverade ljudnivån rakt av och fick runt 10 grader svalare på alla komponenter i idle.Helt klart dom bäst spenderade 595 spänn jag nånsin betalat.Om ni kollar testen på fractal chassit här på sweclockers så skiljer det nästan 15-20 grader mot detta och nu vet jag att det är sant,och för bara halva priset så är det ju verkligen mest bang for the buck som alla skriver:-))
P.S Det var hålet i botten som underlättar vid byte av cpukylare som avgjorde mitt köp eftersom jag kör vattenkylning så radiatorn sitter i toppen på chassit nu och suger in kall luft genom den:))
MvH albanen..

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Glaucous
Tror du det är märkbart [ökat luftmotstånd/turbulens/ljudnivå]? Sitter med Corsair VX450 med en 140mm fläkt. Kan bli för korta kablar om jag skulle montera den på andra hållet.

Fläkten neråt ger i bästa fall ett effektivt luftintag på ca 1x15cm (öppningen framåt under PSU). Har man sedan några överflödiga kablar som ligger där och skräpar minskar detta ytterligare.
Fläkten uppåt ger uppenbarligen mycket bättre luftflöde in i PSU, och samtidigt möjlighet att gömma överflödiga kablar under nätaggregatet.

Med mitt billiga nätaggregat (ett föregångare till detta) räckte längden på moderkortskabeln med ca 2mm marginal.
12V ATX-kabeln var jag tvungen att förlänga med minst tre centimeter för att kunna dra den bakom moderkortet. (Skulle lätt nå om jag drog den framför kortet.)
Övriga kablar var inga problem.

/Olle

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Jag bytte till ett fractal design refine r2 igår och skulle lätt ta det före det här,snacka om ljudskillnad mot mitt sonata 3.

Så du har alltså kommit fram till att du inte vill ha det här, genom att jämföra två helt andra chassin...?

bra tänkt där.

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk

Angiven höjd

Prisjakt och många av deras försäljare anger att Antec p183 är 54 cm hög medan några andra försäljare samt Antec självt anger att höjden är 51,4 cm. Jag får endast rum med 53 cm i hängaren under skrivbordet och står precis i begrepp att beställa prylar till nytt datorbygge. Om någon som innehar chassit kan konfirmera vilken den korrekta höjden är så vore jag tacksam!

Permalänk
Medlem

Själva lådan är 51 cm hög. Fötterna lägger på 0,4 cm till.

/Olle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
Själva lådan är 51 cm hög. Fötterna lägger på 0,4 cm till.

/Olle

Tack så mycket för svaret, nu kan jag gå vidare med planerna!

Permalänk
Medlem

Låset på dörren

Innan ja ens har köpt burken, blir ja lite fundersam över dörren. Måste man hela tiden låsa upp den med nyckel för att sätta på datorn?

Visa signatur

lol

Permalänk
Medlem

Är intresserad av att köpa detta chassi till min nya dator. Funderar på en i7a med socket 1366 moderkort.

Min fråga är om ett radeon HD 5870 går in i chassit eller om det är för stort?

http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=478131
med ett
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=518748
med ett
http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=439503

MVH

Permalänk
Medlem

Rezziq: dörren låser sig väl inte av sig själv. Det har jag svårt att tro iaf. Men du måste öppna dörren varje gång ja.

larsi: Det borde väl inte vara några problem, ta bara ut det övre HDDracken!

Det blir nog ett sånt här chassi till min nya dator

Visa signatur

Antec p183 | i5 750 @ 3.9 GHz | Asus P7P55D | ATI HD5850 775/1125 | Corsair DDR3 PC12800/1600MHz 2x2GB | OCZ 600W | SpinPoint F3 1TB | Intel X25 40GBx2 RAID0 | DELL 2209WA x3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typ
Rezziq: dörren låser sig väl inte av sig själv. Det har jag svårt att tro iaf. Men du måste öppna dörren varje gång ja.

larsi: Det borde väl inte vara några problem, ta bara ut det övre HDDracken!

Det blir nog ett sånt här chassi till min nya dator

Du kan använda tangentbordet, alarm eller musen för att starta datorn

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

kolla min sign, det får plats. dock måste du ta bort ena hårddiskkabinettet! (det övre)

Visa signatur

1] Arc mini | Z97 | i7 4770K @ 4.4 | CM 212 | R9 290 Tri-X | 2x8GB 1600MHz | HX750 | 840 EVO 250GB + FORCE 128GB | W8.1 | Benq W1300 @ 104"
2] Node 304 | Z77 | i5 2500K @ 4.4 | Noctua NH-U9B | R9 290 Tri-X | 2x4GB 1600MHz | HX650 | FORCE GT 128GB | 3.0 TB | W7 | Philips 50"
3] Dell XPS 13 7500U