Över 800 000 Radeon HD 5000 skeppade

Permalänk
Melding Plague

Över 800 000 Radeon HD 5000 skeppade

AMD:s nya grafikkort för DirectX 11 går åt som smör i solsken. Sedan lanseringen har över 800 000 grafikprocessorer lämnat fabrikerna.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Ändå finns det inga kvar i butikerna.

Kan det hända att allt fastnade på posten i Ånge?

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Medlem

Jag tror de hamnade i Mariana graven. Jag har väntat i två månader (?) på att köpa en 5870... nu kommer 5970 och Nvidia står runt hörnet. Denna ofrivilliga väntan kanske inte enbart är av ondo?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk

Jag skulle tro att ett stor parti har hamnat i märkesdatorerna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Jag tror de hamnade i Mariana graven. Jag har väntat i två månader (?) på att köpa en 5870... nu kommer 5970 och Nvidia står runt hörnet. Denna ofrivilliga väntan kanske inte enbart är av ondo?

Marianergraven?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Ändå finns det inga kvar i butikerna.

Kan det hända att allt fastnade på posten i Ånge?

Haha varför just i Ånge? Nått jag missar?

Permalänk
Medlem

Ånge är Postens spridande central för norra Sverige ... allt har en tendens att fastna där i några dagar

Permalänk
Medlem

Ska bli intressant att se rapporten 22 Januari, hoppas det har gått bättre för dem än tidigare år... Vore roligt för dem och för oss konsumenter!

Visa signatur

| CPU: Intel Core i5 3570K | Mobo: MSI Z77A-GD65 ATX | Ram: Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE | GFX: Gigabyte HD7970 OC 3GB | SSD: Corsair Force 3 120GB | HDD: Diverse Mekaniska 4TB | Chassi: Corsair 800D | PSU: Corsair AX 850W 80+ Gold Modulär | CPU Cooler: Corsair H50 |
Citera mig så hittar jag tillbaka hit :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lurcazzus
Jag skulle tro att ett stor parti har hamnat i märkesdatorerna.

Enligt ATI är det en väldigt liten del som har gått till Dell. Typ 10%.
Hög efterfrågan och för lågt pris i kombination med TSCMs dåliga 40 nm yield verkar vara de största problemen för tillgången.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heddan
Marianergraven?

Kan skrivas på två sätt.

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Medlem

SEND THEM TO SWEDEN FFS, fjant amd blir så jävla sur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av genored
SEND THEM TO SWEDEN FFS, fjant amd blir så jävla sur

Kan du skriva lite mer moget?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fire_Ice
Kan du skriva lite mer moget?

Om han kunde det skulle han inte gjort det då ?

men enligt USA är Sverige Antarktis

Permalänk
Hjälpsam

Det är för jävligt att TMC skulle få problem, även om dom tydligen är lösta nu, ATI missar en stor del av Julförsäljningen pga detta.
Det märkliga är att tillverkningen flöt i början, men började krångla efter ett tag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Ändå finns det inga kvar i butikerna.

Kan det hända att allt fastnade på posten i Ånge?

Haha dagens garv! Mycket troligt att det stämmer. Hata Ånge!

Permalänk
Medlem

Huvudsaken att tillverkningen är på bättringsvägen nu. Man kan tyvärr inte göra mer än vänta.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk
Medlem

tycker man ska vänta med 5870 har man 4870 så är det ingen ide att uppgradera är sjukt missnöjd på den "nya" grafiken i dirt2

Visa signatur

Dator: Ryzen 3900x - 16Gb - EVGA 3060 - Acer Predator X34A
Server: Synology DS415+ 3st WD red 6Tb 1st Toshiba N300 8Tb
Anslutning: Fiber 500Mbit
Bilar: Tesla model 3 LR 2023, MG EV ZS 2021
Solceller: 12,1kwh Batteri på gång.

Permalänk

Äh bristen på dessa kort är inget jämfört med bristen på Samsung Spinpoint F3 1TB diskar, jag kommer få mina HD5870 betydligt tidigare än vad jag får HDD:n, det är HDD:n som försenar hela mitt datorbygge.
Så klaga inte.. ^^

Permalänk

Härligt Köper när de sänker priset lite.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-MA790X-UD3P || AMD Phenom II X4 955 @ 3,8 GHz || 2*2 GB Kingston HyperX PC8500 || Asus Radeon HD 5850|| Zalman ZM600-HP600W || Windows 7 64-bit ||

Permalänk
Medlem

Hoppas på bättre tillgång snart. Vill ha! Vill slänga ut mitt 8800GT genom fönstret...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Digging the wiz
Om han kunde det skulle han inte gjort det då ?

men enligt USA är Sverige Antarktis

Typ och att vi har isbjörnar xD

Amerikanare har inget annat än fett på sina hjärnor xD

När jag spelade Forza 2 över Live då, så hade jag målat min bil i svenska färger (Blå och gul) samt tre kronor. Sen säger en amerikanare ''Are you from Finland? (Stavning) Jag svarar ''eeh no from Sweden'' då svarade han ''Do you guys have Xbox there?''....

Amerika vill alltid vara Amerika

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Typ och att vi har isbjörnar xD

Amerikanare har inget annat än fett på sina hjärnor

Frågan är om du kan något om USA förutom det du har sett i media?
Eller om Laos?

Sorry för OffT.

800 k känns faktiskt som en väldigt liten del om det ska räcka. Jag hoppas för de som vill ha grafikkort att de blir tillgängliga så snart som möjligt så att inte ni tröttnar och väljer något annat i ren frustation.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av piddeman
Typ och att vi har isbjörnar xD

Amerikanare har inget annat än fett på sina hjärnor xD

När jag spelade Forza 2 över Live då, så hade jag målat min bil i svenska färger (Blå och gul) samt tre kronor. Sen säger en amerikanare ''Are you from Finland? (Stavning) Jag svarar ''eeh no from Sweden'' då svarade han ''Do you guys have Xbox there?''....

Amerika vill alltid vara Amerika

Det där stärker bara min teori om att amerikanare har en genomsnittlig lägre intelligens är svenskar...

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Avstängd

GTX 295 ftw!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk

Om inte AMD/ATI går med vinst detta kvartalet Okt-Dec kommer dem inte gå med vinst förräns tidigt 2011.

Visa signatur

Bärbar Speldator: AMD Ryzen 5 5600H I Nvidia RTX 3050 Ti
Xiaomi Poco X3 Pro I Nvidia Shield TV V2 I PS4 I

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
GTX 295 ftw!

o missa dx11 nejtack

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sweYoda
GTX 295 ftw!

GTX 295 ftl

Permalänk

800k räcker väl till en stad ?

Nej några miljoner skulle dom skicka

Permalänk
Medlem

800000 tusen kort för att mätta hela klotet är inte mycket.

Visa signatur

Asus P5E deluxe - E8600 4.0GHz - Thermalright Ultra-120 eXtreme - 4g ddr2 6400 - club-3d 5850 OC - wd 640g - Asus vw222u - Nätag coolermaster silent pro M 600w

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Det där stärker bara min teori om att amerikanare har en genomsnittlig lägre intelligens är svenskar...

http://www.youtube.com/watch?v=goQajNcG39s