Benq presenterar 27"-skärm med HD-upplösning

Permalänk
Melding Plague

Benq presenterar 27"-skärm med HD-upplösning

I sista stund innan julhelg lanserar Benq en 27"-skärm med upplösningen 1920x1080 pixlar.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

trevligt. trevligt, tycker dock att 27" är lite för stort

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk
Medlem

"Skärmen har inbångar för dubbla HDMI"

Mmm är det en mer hitech variant av vanlig Bong? Ja jag är nyvaken!

Permalänk

En 27 tums skärm med så låg upplösning, grynigt värre..
Det här är mer som en TV..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
En 27 tums skärm med så låg upplösning, grynigt värre..
Det här är mer som en TV..

Vad vill du ha för upplösning då? Sitter på en 24" just nu, 3" mindre men ändå, det sista bilden är med 1080p igång är grynigt, det kan jag tala om för dig.

Visa signatur

LOL! Check this out! :)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Vad vill du ha för upplösning då? Sitter på en 24" just nu, 3" mindre men ändå, det sista bilden är med 1080p igång är grynigt, det kan jag tala om för dig.

Jaja men jag föredrar 1920x1200 med 24", så 27" och 1920x1080 är helt enkelt absurt tycker jag.
Aja det är en smaksak, ingen idé att börja argumentera om såna saker..

Permalänk
Medlem

1920x1080 på 27" låter som att pixelstorleken blir väldigt stor. Tycker själv att 24" med 1920x1200 är väldigt stor skärmyta.

Aja det finsn säkert de som vill ha lite störrer skärmyta, särkilt de med synproblem ller ifall skärmen är planerad att ses på lite längre avstånd än direkt på skrivbordet.

Visa signatur

Efter att ni har läst det här har ni insett att det inte gav något.

Permalänk
Medlem

Varför envisas alla med att skriva 1080p, även när det talas om skärmar. Så vitt jag vet så är alla skärmar progressiva - hela tiden och vid alla upplösningar...

/onödigt gnäll

Visa signatur

FD Torrent | Z690 Formula | i7 12700K | 32GB DDR5 | GTX 3080 Ti | STRIX 850W | PG279Q

Permalänk
Medlem

Kolla LG har släppt en 42 tums datorskärm med 1920x1080 för 6000 kr! http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=2611724&ref=prisj...
Den är mer imponerande en Benqs 27 för 5000 Ok viss det är en LCD tv... stor skillnad lixom båda har ju fjärrkontroll...

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk

Precis, det här är i princip en TV..
Dessutom kallar de den för en "skärm" i artikeln.. tänk om det är en TV? ^^

Permalänk
Medlem

En dyr liten tv?

Skulle föredra o lägga 6000 extra eller vad det är för den billiga 27" imacen med högre upplösning, IPS och diodbelysning

Permalänk
Medlem

Den va ju riktigt ful :S. Förutom det så håller jag med alla andra: För stor, för dyr. Hade hellre köpt mig en snygg 24" skärm för dem pengarna. Varför envisas alla med att ha blank "pianolack" och fake krom på sina skärmar? Det ser ju riktigt skabbigt ut.

Permalänk
Medlem

Är det inte > Skärm > genomskinligt> aluminium högtalare?

Permalänk
Medlem

Antar det är TN-panel = Skit.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

det är väll trevligt att det kommer billiga stora skärmar också, jag vill, jag vill ha en billig skärm! tänk om dom kunde komma med 2560x1600 upplösning också

Permalänk
Avstängd

Till datorn räcker det med en 24 tummare för 1800:-, de brukar kosta så mycket, och det duger gott och väl till film och spel. Sedan om man vill ha större och tänker använda skärmen som tv, borde man satsa på just en tv. För 5000:- kan man få en okej 32 tummare i dagens läge.

Permalänk
Inaktiv

TN = fail

Permalänk

TN= pwnage.
Snabb responstid och billigt, vem kollar på sin skärm från sidan egentligen?
Så betraktningsvinklar är inget bekymmer för mig, och backlightbleeding är heller inget bekymmer för mig, färgerna är superb på min HP skärm med glossy yta (gör färgerna ännu klarare).
Så TN är pure win.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Errek
Vad vill du ha för upplösning då? Sitter på en 24" just nu, 3" mindre men ändå, det sista bilden är med 1080p igång är grynigt, det kan jag tala om för dig.

Beror på vilket avstånd man sitter och vad man gör.
1080p på 42" känns som lite väl låg upplösning om jag jobbar med CAD, men helt perfekt när jag tittar 720p tv-serier på samma avstånd.

Sitter jag lika nära 42"an som man skulle sitta framför en 24" så kan jag räkna döda pixlar och ALLT oavsett vad jag gör är grynigt.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asphyxie
Varför envisas alla med att skriva 1080p, även när det talas om skärmar. Så vitt jag vet så är alla skärmar progressiva - hela tiden och vid alla upplösningar...

/onödigt gnäll

Därför att benämningen på HD-upplösningar är 1080p respektive 720p. Att bildvisaren i detta fall alltid är progressiv har inte så mkt med saken att göra, standarden 1080p är det ju ändå.

Permalänk
Medlem

Då har du antagligen inte kommit i kontakt med annan skärm som har annan typ av panel. TN duger precis som du säger till spel/film men inte till mer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
TN= pwnage.
Snabb responstid och billigt, vem kollar på sin skärm från sidan egentligen?
Så betraktningsvinklar är inget bekymmer för mig, och backlightbleeding är heller inget bekymmer för mig, färgerna är superb på min HP skärm med glossy yta (gör färgerna ännu klarare).
Så TN är pure win.

Visa signatur

Save us from fate, save us from hate. Save ourselves before it's too late

Permalänk
Medlem

Senaste gången jag läste om en 27"-panel så satt den på en iMac, var IPS-panel, hade LED-belysning och en enormt imponerande upplösning. Den här var inte särskilt imponernade alls.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
TN= pwnage.
Snabb responstid och billigt, vem kollar på sin skärm från sidan egentligen?
Så betraktningsvinklar är inget bekymmer för mig, och backlightbleeding är heller inget bekymmer för mig, färgerna är superb på min HP skärm med glossy yta (gör färgerna ännu klarare).
Så TN är pure win.

Vem har sagt något om att titta från sidan?
Det är ganska svårt att sitta rakt framför varje del av skärmen samtidigt... Sitter du rakt framför skärmen så ser du ju olika delar av skärmen i olika vinklar. 27" är alldeles för stort för en TN panel, kombinera med en såpass låg upplösning och du har den minst intressanta skärmen på marknaden.

Permalänk
Avstängd

HD-upplösning?
Har inte alla skärmar det?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Silverknife
HD-upplösning?
Har inte alla skärmar det?

Njae, ifall du menar alla nya så finns det ju en del skärmar som inte har det. Och HD i nyheten menar dom full HD och det är det långt ifrån alla som har/följer. Finns 22" skärmar med 1050 höjd istället för 1080 t.ex.

Visa signatur

In the end what separates a man from a slave?
Money? Power? No... A man chooses, a slave obeys.
ASUS Z170M-PLUS || Intel Core i7 6700k @ 4,7GHz || 64GB 2133MHz Corsair RAM || MSI NVIDIA RTX 2070 Gaming Z 8GB || Bifenix Prodigy M || 2x CZ TR150 480GB RAID 0 || BeQuiet DarkRock Pro

Permalänk
Sötast

Ush vad låg upplösning, titta på iMac skärmen istället med en upplösning på 2560 x 1440 pixlar.

Permalänk
Medlem

Borde som sagt stått Full HD i texten.

1920x1080 Full HD 16:9
1920x1200 Full HD 16:10
1280x720 HD

Men usch om det är en TN panel i en 27"

Visa signatur

Skärm: Acer XB271 HU, Keyboard: Corsair k95
Moderkort: Asus Prime-A Z690, GPU: RTX 4080
CPU: Intel i7 13700k, Ram: 32Gb DDR5 6000Hz
Chassi: Lian Li Lancool 3, Högtalare: ALTEC LANSING 5.1 THX
Disk 1: WD 850x 1Tb, Disk 2: WD 850x 2Tb,PSU: Seasonic Prime 1000w

Permalänk
Medlem

Hellre två Eizo 19" än en sån här. Blir ungefär samma pris, beror på vilka man tar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blackbird_CaD_
TN= pwnage.
Snabb responstid och billigt, vem kollar på sin skärm från sidan egentligen?
Så betraktningsvinklar är inget bekymmer för mig, och backlightbleeding är heller inget bekymmer för mig, färgerna är superb på min HP skärm med glossy yta (gör färgerna ännu klarare).
Så TN är pure win.

TN är skit. Vissa av oss har krav.

Visa signatur

Joined the dark side in 2024. (PC till Mac)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GuTsaV
Senaste gången jag läste om en 27"-panel så satt den på en iMac, var IPS-panel, hade LED-belysning och en enormt imponerande upplösning. Den här var inte särskilt imponernade alls.

Menar då det.
Sorgligt att en 27" skärm har sämre upplösning än min snart 2 år slitna 24". Det tråkiga är att det är många här förespråkar denna styggelse som heter 1080.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm