Enermax förbereder effektiva nätagg

Permalänk
Melding Plague

Enermax förbereder effektiva nätagg

Tillverkaren Enermax utökar utbudet nätaggregat med två nya modeller.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

najs najs
dock har man inge behov av att byta nätagg på ett bra tag..

Permalänk

Som ovanstående talar säger så är det ju fint att mer tillverkare har lite sånna här försäljnings argument tråkigt nog är det ju troligen bara vid en viss last som man uppnår 92% effektivitet.

sen har man ett nätagg man hoppas håller något år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Om den är väldigt tyst så kan jag vara intresserad

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Avstängd

92%, nice.

Permalänk

Det är såna här saker EU borde knuffa på, effektivitet för elektroniska produkter. De ska inte styra Europa som det gör idag, de ska tvinga tillförbättring, inte själva agera försämring.

Permalänk

Blir med största säkerhet bra och dyra nätaggregat - ganska Enermax helt enkelt.

Permalänk
Medlem

om det fortfarande bara är 3 års garanti är jag inte intresserad

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk

Najs, men 3 års garanti är för lite... LoL deras nätagg är extremt överprisade!

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Om den är väldigt tyst så kan jag vara intresserad

Jag har länge velat ha ett Enermax nätaggregat eftersom de enligt en test jag såg någonstans var de tystate nätaggregaten, tystare än t.ex. Corsair, BeQuiet m.m.

Priset är lite högre än många andra, men fortfarande överkomligt (tror du får ett 525 W modulärt aggregat för omkring 1200 kronor). Mitt nästa nätaggregat kommer troligtvis att vara ett Enermax.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TeKGubben
Najs, men 3 års garanti är för lite... LoL deras nätagg är extremt överprisade!

Överprisade vettekatten tycker de ligger rätt normalt och bra i pris för vad du får ofta.

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Enermax har alltid gjort mycket bra nätagg i alla tider, hade ett 460watts från dem för många årsedan och det fungerar fortfarande utmärkt riktigt bra kvalite på grejorna.

Visa signatur

Ryzen 5600X|Asus TUF Gaming X570-Plus Wi-Fi|Zotac RTX 3080 AMP HOLO|32gb Corsair vengeance 3200mhz|Corsair RM750X|Corsair MP510 480gb+960gb|Phanteks Eclipse P400

Permalänk
Medlem

Alltså 80 PLUS Gold (87-92%)? Synd det inte var Platinum, men det var nära.

Visa signatur

HTPC Lian Li PC-A05FNB | Intel Core i5-13400 | 32 GB DDR5-6000 | 4,5 TB SSD | RTX 4070 12 GB
Laptop Razer Blade 15 Base 2021 | Intel Core i7-10750H | 16 GB DDR4-2933 | 1,5 TB SSD | RTX 3070 8 GB
Laptop Lenovo ThinkPad E585 | AMD Ryzen 5 2500U | 16 GB DDR4-2400 | 756 GB SSD | Radeon Vega 8

Klocka GTX 460 med NiBiTor 5.8

Permalänk
Medlem

Hög effektivitet är trevligt, men tyvärr brukar de sista procentenheterna kosta alldeles för mycket pengar i förhållande till hur mycket man sänker energikostnaden.

Vill man kapa sina kostnader med sänkt energiförbrukning är det betydligt effektivare att byta en 40W glödlampa som används mycket mot en 7W lågenergilampa som kostar <40kr.

Har man en dator som vid användning drar i snitt 200W från nätaggregatet (vilket är ganska mycket) motsvarar det att man måste byta upp sig från 80% effektivitet (250W från väggen) till 92% effektivitet (217W från väggen).

/Olle

Permalänk
Avstängd

förbannat branätagregat jag har ett sådant och är enormt nöjd

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.