Poststrul vid beställning från Dustin
Tjena,
Tvungen att dela med mig utav min skapligt sköna upplevelse utav dustins service.
Det hela började med att jag beställde en HP skrivare som dustin fick in förra veckan och de var de enda som hade den hemma samt att de ligger i Stockholm så jag tänkte detta kommer gå fort!
Den skickades dagen efter den 9/12 och redan samma dag märkte jag något konstigt på postens hemsida att den sorterades flera gånger.
Den 10/12 står det en avvikelse att paketet är skickat som Företagspaket men är adresserat till en privatperson som inte stämde då det var skickat som postpaket enligt postens hemsida tom. (Dåligt posten)
Jag ringde självklart in den 9/12 för att påpeka detta men supporten på Dustin tyckte jag skulle avvakta. Fredag kom dvs 10/12 och avvikelsen visade sig på postens hemsida så man blev lite fundersam och besviken, tog igen kontakt med supporten på Dusin och påpekade att något ej står rätt till. Hon på supporten ringde Posten och fick till svar att Posten tyckte oxå det var något skumt men att man skulle avvakta att den kommer nog på måndag.
Under helgen så omsorterades den ett par ggr (fortfarande på stockholms terminal) så igår Måndag reklamerade jag till mitt Företag Center i Kungens Kurva som idag Tisdag tog kontakt med posten och två timmar senare ringer reklamationsavdelningen mig och talar om att paketet går ej att hitta och att de kommer göra en sökning men att det kan ta tid så att bästa alternativet var att jag skulle be Dustin leverera en ny skrivare.
Då ringer jag Dustin, blir kopplade tusen gånger och till sist kommer jag till en tjej som inte verkar vara den trevligaste man snackat precis. Jag berättar om hela proceduren och att posten hade talat om för mig att en omleverans måste ske då det tidigare paketet är borta. Då ber hon mig avvakta (jag väntar i ca 10min i luren) och därefter berättar hon att hon vart i kontakt med posten men att de kan ej svara än vad som hänt paketet utan JAG MÅSTE avvakta 2 dagar för att de ska få svar ifrån Posten. FÖRST DÅ kan de göra en omleverans och isåfall skulle jag tidigast få den andra skrivaren 21/12!!! Jag tyckte det var helt oacceptabelt och hon sade men du kan göra en ny beställning, fast du får betala en gång till!!!!
Jag gjorde så att jag annullerade hela baletten och kommer ALDRIG mer handla utav Dustin. Har handlat utav Dustin i flera år och trodde de stog för det lilla extra när det gäller service med tanke på att deras priser även ligger några kronor högre men sämre service har jag inte skådat utav någon annan onlinebutik jag handlat ifrån tidigare.
Visst posten klantade till sig men deras support var ju snabb och gav raka svar så att man slapp vänta i onödan.
Har nu beställt ifrån INET och får hoppas det går smidigare!
14 dec kl 14:30 Stockholm, Sorterad
14 dec kl 14:30 Stockholm, Sorterad
11 dec kl 20:45 Stockholm, Sorterad
11 dec kl 14:23 Stockholm, Sorterad
10 dec kl 15:34 Stockholm, Sorterad
10 dec kl 08:36 Avvikelse Huddinge-2, Företagspaket adresserat till privatperson. Utkörning ingår ej. Paketet omsorteras till mottagarens Postombud. En Avi, som tas med vid avhämtning, skickas ut via brev.
9 dec kl 18:16 Posten, Brevavisering har skickats till mottagaren
9 dec kl 17:49 Stockholm, Sorterad
9 dec kl 17:49 Stockholm, Sorterad
9 dec kl 12:32 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen
MVH