Webhallen..riktiga skojare!

Permalänk
Medlem

Webhallen..riktiga skojare!

Jag tänkte skaffa mig en lite billigare speldator i väntan på att sata 6.0 gbit och usb 3 ska bli lite vanligare på marknaden och bli standarder. Jag ville ha datorn snabbt så jag började kolla upp på olika butikers hemsidor och webhallen var den enda som hade alla delar jag sökte i lager, ett plus var jo att dom hade allt hemma i hämtbutiken i sthlm. Så jag gjorde min order och åkte ner och hämta ut dom och åkte hem igen.

Detta var igår alltså. Framåt kvällen satte jag mig ner för att plocka ihop allt och märkte då direkt att processorn och moderkortet såg begagnade ut. Och då hade jag inte ens öppnad förpackningarna. Processorns förpackningen var lite halv sliten vid kanterna där man öppnar själva förpackningen och moderkortets förpackningen sågt inte helt nytt ut det heller. Men jag tänkte inte mer på det utan fortsatte.

Jag öppnar moderkort förpackningen och vad hittar jag där? Jadu inte mycket. Det som fanns där var moderkortet, manual + 1 cd skiva med drivs. Jag fick alltså inte ens med plåten som man sätter där bak på lådan! Och på processorns förpackning fanns det en tejp för som jag tyckte var väldigt konstigt att det satt där. Normalt så ska det inte finnas tejp för locket men det fanns det på den här. Och när jag öppna förpackningen och kolla på processorn så såg jag direkt att den hade som en svart liten repa på ovansidan. Då förstod jag direkt att detta var en processor som hade skickats tillbaks. Jag blev riktigt besviken på detta syn då jag har handlat förr hos webhallen och bara haft bra erfarenheter med dom. Men att åka på nåt sånt här och inte på 1 produkt utan 2 produkter är för fan inte sant.

Jag har alltså betalat nypris för begagnade delar. Och jag har jobbat på datorbutik själv så jag kan se skillnaden mellan nya och begagnade delar. Och när det gäller moderkortet så är det väl sjävklart att den där plåten till chassit ska följa med. Jag gick till och med inte på Asus hemsida och kollade upp vad som skulle följa med moderkortet. Men jag testade att plocka ihop alla delar och se ifall allt funkar och som tur var så gör det. Och hade det inte varit för det att jag verkligen ville ha datorn nu hade jag gått tillbaks med alla delar och klagat, men istället skicka jag ett mail till dom så jag får se vad dom har att säga om det här. Men det var sista gången jag handlade hos dom. Webhallen verkar ha blivit ElGiganten nr.2. Tråkigt...

Ville bara varna andra som handlar där att kolla era saker noga så ni inte blir lurade.

Permalänk
Inaktiv

Du ska nog ta upp det med Webhallen FÖRST innan du börjar hänga ut någon offentligt. Kan finnas flera orsaker till att det blivit såhär, låt dom få prata för sig själva först.

Jävla kaffekärringar det finns.

Permalänk
Medlem

och du kunde verkligen inte dela upp texten i stycken?!

tröttnade i ögonen efter 3 rader tyvärr.

webhallen har blivit sämre i mitt tycke med.
Det är ju pixmania som äger webhallen.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

Och pixmania är kända för att inte vara direkt bra.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Varför ska han inte kunna "hänga ut" Webhallen i detta fall?.
Om det verkligen är så som trådskaparen har skrivit så är det ju inget snack att det är begagnade/demo produkter han har fått.

Jag skulle ha gjort samma sak om jag trodde jag köpte "nya" produkter men fick använda. Skulle inte dra mig för att skriva av mig i ren frustration om händelsen.

//Jocke

Visa signatur

Who's that riding in the sun? Who's the man with the itchy gun? Who's the man who kills for fun? Psycho Dad, Psycho Dad, Psycho Dad.

Permalänk
Medlem

Först och främst vill jag be om ursäkt för det slarviga skrivandet. Satt och väntade på kön hos webhallens kundtjänst i telefon så jag skrev det där lite snabbt.

Nu har jag iallfall kommit i kontakt med kundtjänst och hon jag snacka med tyckte också det var väldigt konstigt och det verkade för henne också som att jag fått begagnade delar. Men hon kunde inte ta nåt beslut själv så jag fick mailadressen till butiks chefen och skulle kontakta honom för att reda ut det här.

Återkommer med mer när jag fått svar från butiks chefen.

Permalänk
Medlem

Du kan ju alltid prova med att kontaka webbhallen innan du börjar lipa här inne, säkert ett ärligt misstag som kan rättas till om du bara tar kontakt med dom. Har handlat hos webballen flertalet gånger och har aldrig aldrig någonsin haft några som helst problem med dom.
Vågar man fråga varför du ens satta ihop datorn om du n u såg att det var begagnade delar? Och att du behövde datorn snabbt är ingen anledning, utan bara en billig anledning för att du ska få skrika av dig här inne.
Regel nr.1 är att alltid ta kontakt med inköpsstället vid nån form av krångel osv. allt annat tjänar du inte ett dugg på.

Inget negativt menat, men du förstår poängen hoppas jag.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem

Vad jag inte förstår är hur du accepterar läget och inte tar med dig alla grejer till butiken och kräver nya delar samt en väldigt bra förklaring. Även om de fungerar för dig nu så kan du inte veta vad de använts till tidigare och har i värsta fall en lägre livslängd än nya delar.

Visa signatur

Asus P6X58D-E, Intel i7 930, Corsair XMS3 DDR3 PC12800/1600MHz CL9 3x2GB, Intel X25-M G2 80GB, Samsung SpinPoint F3 1TB, Sapphire Radeon HD5770 Vapor-X, Corsair HX650, Noctua NH-D14, Fractal Design Define R2

Permalänk
Medlem

Processor lådan kan ju fått sig en stöt under transporten vilket förklar varför den lådan inte var helt ok. Sen skrev du ju inte om plasten den är i var öppnad eller inte.

Gå tillbaka med moderkortet och säg att du verkar ha fått ett begagnat moderkort. Så borde de ju byta ut det åt dig.

Permalänk
Medlem

Det är bra jävla märkligt hur alla ska vara snabbare än blixten på att skriva av sig på internet över minsta lilla.

BUHU FY FAN VILKET SKITFÖRETAG Å FY FAN VAD JAG SKA ALDRIG MER HANDLA AV DOM JAG GÅR TILL AFTONBLADET OCH KO DIREKT!111!!111

Jag vet inte om det är något som kommer med ålder men 99% av alla missförstånd i världen sker genom BRIST PÅ KOMMUNIKATION.

Ring till dom, gå ner och snacka med dom, tror du på allvar att dom kommer å säga "NÄE, DU FÅR FAN INGET NYTT KUNDJÄVEL".

Det är trist att du har fått öppnade prylar men sluta lipa Kerstin och prata med dom istället för att tycka synd om dig själv.

Permalänk
Medlem

jag råkade ut för exakt samma sak för drygt 10år sedan hos en butik som hette Dataprince.
Dom sålde begagnade delar som nya till fullpris.
Jag skällde ut do och krävde pengarna tillbaka, stod och skrek i butiken tills jag fick tillbaka pengarna.
Jag lärde mig iaf, att aldrig mer handla där.

Hos webbhallen lämnade jag in min gamla mp3 spelare på service, det gick 2månader utan respons.
När jag ringde upp till webbhallen så hade dom tappat bort min mp3 spelare, efter mycket tjafs så fick jag en annan modell i utbyte.

Permalänk
Medlem

Har köpt grejer där man aldrig haft problem. Dock tycker jag de har blivit dyra nu + de får aldrig in grejorna jag beställt.

Mina köpa allt på webhallen dagar är förbi.

/R

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
och du kunde verkligen inte dela upp texten i stycken?!

tröttnade i ögonen efter 3 rader tyvärr.

webhallen har blivit sämre i mitt tycke med.
Det är ju pixmania som äger webhallen.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

Och pixmania är kända för att inte vara direkt bra.

Elgiganten ägs av Norska elkjöp som i sin tur ägs av Dixon som också äger Pixmania som i sin tur äger Webhallen. Så Elgiganten och Webhallen har samma ägare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emerlu
Elgiganten ägs av Norska elkjöp som i sin tur ägs av Dixon som också äger Pixmania som i sin tur äger Webhallen. Så Elgiganten och Webhallen har samma ägare.

Där ser man, världen är bra liten

Webhallen var betydligt bättre förr när man började handla.
Kan dröja 2-3 dagar innan en produkt skickas iväg även om dom har i lager.
Dom får ggr jag handlar där nu är när jag inte har bråttom att få nåt

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Webhallen har alltid skött sig i mina ärenden. Senaste returärendet tog lite väl lång tid , men jag fick en ny, likvärdig produkt.

Jag tycker webhallen sköter sig rätt bra över lag. Nuförtiden beställer jag online och hämtar på plats i Sundbyberg. Snabbt och smidigt.

Visa signatur

"bästa sättet att spara tid är att använda den"

Permalänk
Medlem

Jag är så trött på att folk ska försvara webhallen:

På min tid när jag handlade där för tjuttielva år sedan då var det inga problem, etc etc.

Webhallen har blivit SÄMRE. Det kommer fler och fler konstiga recensioner på prisjakt och fler och fler sådana här trådar. Av egna erfarenheter är det sveavägen som är värst.

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Är det verkligen någon som kunnat läsa första inlägget?

Har hört bra om deras retur, dock inte upplevt det själv.

Permalänk
Medlem

skulle tippa på att en stressad stackare i RMA kassan råkat lägga kartongen i högen för uppsortering istället för högen som skulle göras till demo.. shit happens, hade löst sig om du gått till service-kassan och förklarat läget så hade de fixat det på 5 röda.

Visa signatur

as it was in the beginning so it shall be in the end

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Är det verkligen någon som kunnat läsa första inlägget?

Ja inte så svårt att läsa det. Men kunde vart lite bättre gjort ...

Förstår inte heller att du ens byggde ihop datorn, du verkar ju bo relativt nära hämtbutiken så varför inte bara åkt dit direkt?

Shit happends .. dom har mkt att göra vid jul

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen

Förstår inte varför du kommer hit å whinar på en gång..

Gå till webhallen och snacka med dem..

Jag har inte haft några problem med webhallen och jag har handlat för de senaste 4-5 åren, aldrig haft problem..

Håller med nidas, måste vara en stressad person som inte tänkte helt klart, tänk på att det är jul och nu är det julhandel, kan vara stressigt som fan!.

Jävla gnäll på ungar idag:/

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
och du kunde verkligen inte dela upp texten i stycken?!

tröttnade i ögonen efter 3 rader tyvärr.

webhallen har blivit sämre i mitt tycke med.
Det är ju pixmania som äger webhallen.

http://internetworld.idg.se/2.1006/1.54131

Och pixmania är kända för att inte vara direkt bra.

Jag chansade att beställa från Pixmania då jag sparade 900kr(billigast på prisjakt) på en subbas till stereon,måste säga att dom skötte allt bra då paketet kom efter 4 dygn.
paketet skickades från Paris men jag är nöjd=)

Permalänk
Hedersmedlem

La in lite radbrytningar så vi slipper fler klagomål på första inlägget.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

LOL

Nyreggad och börjar med att gnälla och hänga ut webhallen.

Patetiskt.

OT:

Du har ju jobbat i datorbutik själv (påstår du) i så fall borde du veta att misstag kan ske. Sluta gnäll och kontakta webhallen så ska du se att dom glatt ordnar upp ditt I-lands problem.

Permalänk

Kan vara ett enkelt misstag. sånt händer

Det händer väl alla butiker att man får fel vara med sig. för många/för få eller betalare ett för högt/förlågt pris. att hänga uT webhallen -är lite dumt innan du pratat med de. Ingen verkar skriva något posetivt näör köp går bra.

jaja.. iofs har jag nog inte häller handlat på webhallen på ensådär 5 år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

omg kan folk sluta whina på trådskaparen, ge honom direktiv o sluta klaga på han? :S

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken

Du har ju jobbat i datorbutik själv (påstår du) i så fall borde du veta att misstag kan ske.

får här känslan av att du påstår att han ljuger? försöker inte vara käftig men frågar bara.

Fattar fortfarande inte vrf folk måste vara så sjukt dryga över nätet när folk bara söker direktiv och hjälp -.-

Permalänk
Avstängd

Alltid så här emil...

Dom bara älskar att hoppa på folk här tyvärr..

Permalänk
Medlem

Det första du borde gör är att ta upp det med webhallen och hota med att hänga ut dom på sweclockers där majoriteten av datorköpare köper det dyrare produkter hos dom. Sen brukar det oftast lösa sig och du får bättre varor för besväret. Jag talar av egen erfarenhet. Fast dock inte om samma butik...

Visa signatur

--The great masses of the people will more easily fall victims to a big lie than to a small one.-- Adolf Hitler

--"What good fortune for governments that the people don't think." --Adolf Hitler

Permalänk
Medlem

God jul allesamans!