Nu gjorde ni bort er Komplett.se en gång till

Permalänk
Avstängd

Nu gjorde ni bort er Komplett.se en gång till

Min historia med Komplett började när jag köpte en dator från dom.
En I30 eller vad dom nu kallas.

Först fick jag fel på minnet och moderkortet i datorn.
Så jag skickade in den på support.
Jag har 3 års garanti på datorn min.

I allfall så hade dom bytt mitt Asus moderkort mot ett Gigabyte för det var bättre än det Asus kortet jag hade enligt dom.
Det Asus kortet skulle inte heller varit med i listan över dom moderkort jag kunde välja sa dom i mitt I30 paket.

Datorn kom tillbaka med lösa delar i burken.
Tex ett ljudkort som inte satt fast och skruvar som rullade runt.
Moderkortet som jag fick var en äldre modell.
Han som jag pratade med blev förvånad att dom satt in en ds3 istället för en ds4.
Jaja ,tänkte jag och hoppades att datorn skulle fungera nu i allfall.

Andra gången skickade jag in den för jag fick massa blåskärmar och andra fel.
Fick tillbaka den och dom sa att det var värme problem och bytte ut burken utan att fråga mig vilken jag ville ha.
Han sa att dom aldrig skulle sålt den burken jag hade till mitt I30 paket från början.

Datorn kom tillbaka men fel kvar stod och nu lät den också som en hårtork pga burken är väldigt öppen med många fläktar.
Så jag skickade in den igen ,fick blåskärmar m.m.
Detta var tredje gången jag skickar iväg den på support.
Då sa han jag pratade med på komplett att jag bara skulle komma in med den.
Jag behövde inget rma nummer sa han för den har precis varit på support.
Godtrogen som man är litade jag ju på det.

Efter ca 4 veckor ringde jag och frågade hur det gick med datorn.
Öh ,du har inte lämnat in någon dator säger dom.
Va säger jag ,det har jag visst och han vill då ha ett rma nummer för annars kan jag inte bevisa att jag lämnat in den.
Kunde det va samma kille som sa att jag inte behövde ett??.

Som tur var bad jag om ett kvitto av tjejen i kassan när jag lämnade in den..
Utan den skulle min 15000kr datorn vara borta....

Plötsligt hittar dom den och skyllde allt på en praktikant efter jag bevisat att jag faktisk lämnat in den.
Men han som sa att jag inte behöver ett rma nummer är ingen praktikant.
Det var många samtal och mail innan min dator hittades och kom tillbaka.

Det kändes som dom nästan skulle blåsa mig på min dator för jag haft så mycket problem med den och där i genom gett dom problem.
Men det är inte mitt fel att det är fel på hårdvaran.
Att deras support gör fel om och om igen ska väl dom inte ta ut på mig?.

Efter samtal skulle dom byta ut minnen och sätta in ett nytt moderkort.
När jag hämtade datorn var det nya minnen i men inget nytt moderkort.
Dom hade lovat att byta det och det stod tom på support sedeln på datorn att dom bytt det.
Men nej ,det var inte bytt...
Fick tillbaka datorn med bort skrapat serienummer till vistan.

Så min dator var halvlagad som jag såg det.
Fick blåskärmar igen och andra fel.
Jag ringde igen och efter många samtal fick jag ett nytt moderkort skickat till mig som jag skulle sätta in själv.

Jag har byggt och grejat med datorer sen mitten av 90 talet.
Så alla fel jag sagt som var på hårdvaran och andra fel stämmer när jag gett dom felbeskrivningar.
Gjort det väldigt lätt för deras support att greja datorn för mig.

Jag har kanske skickat in den en gång till men mitt minne är inte så bra.

Nu skrämmer det mig nästan att skicka in datorn igen om det blir fel på den.
Blev lovad en kompensattion men inte tagit ut någon eller ringt om det.
Det känns lite obehagligt att ringa faktiskt.
Jag har haft många samtal med deras support redan.
Plus att jag måste ta det med samma killar som slarvat bort min dator och gett mig allt strul...

I år röstande jag på Inet som bästa Dator affär och köpt en 24 tum skärm av dom som kommer på posten i dagarna.

Detta var min personliga upplevelse med komplett.
Jag hoppas att andra inte får samma problem som mig.

Jag hoppas andra får sin kompensation om komplett gör fel.
Jag hoppas med att deras support beter sig bättre mot andra.

/Jimmy

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Du har haft riktigt otur. :x

Hade faktiskt ett liknande problem med den dator jag köpte fast inte från Komplett. Fick bluescreens när som helst och inte särskilt trevligt då man raidar i WoW. Under ett år så fick jag alla delar utbytta men problemet var kvar, till slut fick jag dock en helt ny dator så då funka det.

Efter det så har jag läst på mig en hel del och köpte sen en ny dator och byggde ihop själv.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Komplett har alltid varit schyssta mot mig, förutom att de försöker smyga lite med reklamationsrätten, men vilken återförsäljare gör inte det?

Hade du felsökt den själv och utslutit vilken komponent som orsakade problemen hade det hela nog gått mycket smidigare. Jag säger inte att du hade en skyldighet att göra det, men det är väl vad de flesta som har "byggt och grejat med datorer sen mitten av 90 talet" skulle ha gjort. Låter som att den enda felbeskrivningen de fått är att den får bluescreens (tack för den infon, Sherlock! typ)

De har väl bytt varenda komponent som kan ha orsakat ditt problem förutom processorn och grafikkortet, och de är ju ganska lätta att felsöka själv...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!
Komplett har alltid varit schyssta mot mig, förutom att de försöker smyga lite med reklamationsrätten, men vilken återförsäljare gör inte det?

Hade du felsökt den själv och utslutit vilken komponent som orsakade problemen hade det hela nog gått mycket smidigare. Jag säger inte att du hade en skyldighet att göra det, men det är väl vad de flesta som har "byggt och grejat med datorer sen mitten av 90 talet" skulle ha gjort. Låter som att den enda felbeskrivningen de fått är att den får bluescreens (tack för den infon, Sherlock! typ)

De har väl bytt varenda komponent som kan ha orsakat ditt problem förutom processorn och grafikkortet, och de är ju ganska lätta att felsöka själv...

Hejsan,

Citerar mig själv här från den text jag började tråden med.
Rekomenderar dig att läsa den igen.

"Så alla fel jag sagt som var på hårdvaran och andra fel stämmer när jag gett dom felbeskrivningar.
Gjort det väldigt lätt för deras support att greja datorn för mig."

Slut på citat.

Så jag har som sagt felsökt och gett dom svar på vilka delar som strular ,hur och varför samt teorier m.m.

Ditt inlägg var lite meningslöst om du förstår vad jag menar.

Inget illa menat

/J

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

dom tappade bort min skärm som jag skickade in på garnti, den hittade dom aldrig igen.. jag fick en ny av samma värde för att min hade utgått däremot var sen inte lika bra .S

Permalänk
Avstängd

Tycker det är bra att många skriver om sina uppfattningar om komplett.
Kanske lyssnar dom?, vem vet?.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!

Hade du felsökt den själv och utslutit vilken komponent som orsakade problemen hade det hela nog gått mycket smidigare.

Allt felsöka moderkort är inte så lätt, framförallt om man inte har ett annat att byta med.

Tycker det låter som om komplett låtit praktikanten sköta felsökningarna...
De borde ha bytt rubbet.
Dåligt skött.

Visa signatur

Workstation: i9-13900K @ 6.1 GHz - Asus Z790 ProArt - G.Skill 6400MHz 2x32 GB - Asus TUF 4080 16 GB
Samsung 990 Pro MVMe 1 TB - Kingston Renegade MVMe 4 TB - Asus 990 Pro NVMe 4TB
ASUS ROG Strix Aura 1000W - EK-Nucleus AIO CR360 - LianLi O11 Dynamic EVO
LG 38GL950G - Sound Blaster Katana V2X Soundbar - Corsair RGB Strafe - G-Wolves Sköll
Server: i7-6700K @ 4.2GHz - Asus Maximus VIII - Corsair DDR4 4x16 GB - Samsung 950 MVMe 256GB - Samsung EVO 1 TB

Permalänk
Avstängd

Jag skulle önska att Niclas Bergquist, Säljchef på Komplett.se kontaktade mig med. Som i den andra liknade tråden.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Jag skulle önska att Niclas Bergquist, Säljchef på Komplett.se kontaktade mig med. Som i den andra liknade tråden.

Varför kontaktar du honom inte själv? Sitter du och väntar på att han ska se din tråd på sweclockers? Late jävel..:D

Lycka till!:)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av viggels99
Varför kontaktar du honom inte själv? Sitter du och väntar på att han ska se din tråd på sweclockers? Late jävel..:D

Lycka till!:)

Kan du inte ge mig hans mail då?.
Jag hittar den inte.
Hittar inget nummer till han heller.
Kanske du vet?.

Lat är jag inte ,bekväm kanske

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem

Och varför inte posta detta i Komplett-tråden?? Där det vore enklare att få kontakt med rätt personal och sprida lite ljus över ärendet.

--> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Visa signatur

Riggen:ASRock X570M Pro4 - AMD Ryzen 7 3700X - Corsair 32GB DDR4 3200MHz - Corsair MP510 960Gb NVME - EVGA 1080ti SC2 - 3x Samsung 840 500GB - EVGA SuperNOVA G1+ 650W - Fractal Design Meshify C Mini Dark TG
NAS: FreeNAS @ HP Proliant MicroServer Gen 8 - Xeon E3-1230 V2 - 16Gb Kingston ECC RAM - Intel 530 120Gb - IBM m1015/LSI 9220-8i - 4x WD Red 3Tb

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skogsvilden
Och varför inte posta detta i Komplett-tråden?? Där det vore enklare att få kontakt med rätt personal och sprida lite ljus över ärendet.

--> http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=5...

Jag visste inte att det fanns en sådan tråd.
Men jag tackar dig för upplysningen och ska genast klippa ut och klistra i den tråden.

/J

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

Tur att jag inte köpte mina grejjer där, jag fick dåliga vibbar redan när jag skulle beställa så jag valde dustin istället dom har varit MVG när jag behövde suport under bygget. Fast nu e de inet som gäller förde mästa, har 500m till deras butik så.

Visa signatur

P6t delux v2 i920 Asus 4890

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Hejsan,

Citerar mig själv här från den text jag började tråden med.
Rekomenderar dig att läsa den igen.

"Så alla fel jag sagt som var på hårdvaran och andra fel stämmer när jag gett dom felbeskrivningar.
Gjort det väldigt lätt för deras support att greja datorn för mig."

Slut på citat.

Så jag har som sagt felsökt och gett dom svar på vilka delar som strular ,hur och varför samt teorier m.m.

Ditt inlägg var lite meningslöst om du förstår vad jag menar.

Inget illa menat

/J

Framgår ju knappast ur det citatet vilka komponenter som varit problem med i din mening resp. om den komponenten blev utbytt. Står bara att du tror att du har gett de rätt information. Har de bytt ut komponenten du ansett vara felorsaken och det inte hjälpt så har du antingen felsökt dåligt eller haft sjukt otur att du fått trasig komponent två gånger i rad.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!
Framgår ju knappast ur det citatet vilka komponenter som varit problem med i din mening resp. om den komponenten blev utbytt. Står bara att du tror att du har gett de rätt information. Har de bytt ut komponenten du ansett vara felorsaken och det inte hjälpt så har du antingen felsökt dåligt eller haft sjukt otur att du fått trasig komponent två gånger i rad.

Vilka komponenter som har felat framgår i min första text.
Minnen ,moderkort ,värme m.m.
Jag har haft sjuk otur.

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Hejsan,

Citerar mig själv här från den text jag började tråden med.
Rekomenderar dig att läsa den igen.

"Så alla fel jag sagt som var på hårdvaran och andra fel stämmer när jag gett dom felbeskrivningar.
Gjort det väldigt lätt för deras support att greja datorn för mig."

Slut på citat.

Så jag har som sagt felsökt och gett dom svar på vilka delar som strular ,hur och varför samt teorier m.m.

Ditt inlägg var lite meningslöst om du förstår vad jag menar.

Inget illa menat

/J

Vänta nu, vems inlägg var meningslöst?

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fragdeath
Vänta nu, vems inlägg var meningslöst?

Ditt är ju såklart helt meningslöst i denna tråd.
Fortsätter du så kommer jag tro att du jobbar på Komplett

Snälla försök hålla den här tråden till vad den handlar om och skriva relevanta saker.

Övrigt så har jag flyttat tråden till komplett's tråd.
Så om ni har något att skriva kan ni väl göra det där.

PS: Läst min text innan ni kommer med frågor om jag gjort det eller det. Allt framgår i min text som denna tråd handlar om.
Ska det vara så svårt?.

/J

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Ditt är ju såklart helt meningslöst i denna tråd.
Fortsätter du så kommer jag tro att du jobbar på Komplett

Snälla försök hålla den här tråden till vad den handlar om och skriva relevanta saker.

Övrigt så har jag flyttat tråden till komplett's tråd.
Så om ni har något att skriva kan ni väl göra det där.

PS: Läst min text innan ni kommer med frågor om jag gjort det eller det. Allt framgår i min text som denna tråd handlar om.
Ska det vara så svårt?.

/J

Visst är det så, han jobbar på Komplett, äter småbarn till frukost, kattungar till lunch och lyssnar på W.A.S.P

Visa signatur

Macbook Pro

Permalänk

Ni missade ju helt klart gubben under mitt inlägg :>
Klart mitt inlägg var meningslöst :> Vilka är inte det?

Visa signatur

7800X3D / 7900XTX

R.I.P PALE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Vilka komponenter som har felat framgår i min första text.
Minnen ,moderkort ,värme m.m.
Jag har haft sjuk otur.

Nej det som framgick var vilka komponenter de bytte ut, inte vilka du felsökt och påstått felat. Inte riktigt samma sak...

Dessutom känns det högst osannolikt att så många delar felat i samma dator och att felet fortfarande inte blev avhjälpt efter att ha bytt alla dessa, så det luktar som att det är något annat som är fel, tycker du inte?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!
Nej det som framgick var vilka komponenter de bytte ut, inte vilka du felsökt och påstått felat. Inte riktigt samma sak...

Dessutom känns det högst osannolikt att så många delar felat i samma dator och att felet fortfarande inte blev avhjälpt efter att ha bytt alla dessa, så det luktar som att det är något annat som är fel, tycker du inte?

Tänk så här ,jag har gjort allt man kan göra med dom förutsättningar jag hade.Tex jag har inga andra dyra moderkort och minnen liggandes just nu.
Men kunde konstatera vilka delar som felade ändå.

Det enda jag inte kunde/kan laga var hårdvaran som var sönder/felaktig.

Som det FRAMKOMMER i min text så fick jag tillbaka samma moderkort som det var fel på.Därför fortsatte felen på just den supporten.

Som jag skriver i texten är det är fel på minnen och moderkort.
Kan du inte hålla med om att jag då självklart felsökt dom?.
Hur annars kan jag påstå att det är fel på dom och dom byts ut?.
Jag trodde alla förstod det.

Sen igen alla som skriver något ,Snälla läs min text....
Allt framkommer där om man läser noga.

Vad vi babblar om här förstår jag inte meningen med.
Vad vill ni få fram?.

Komplett kan hjälpa mig ,därför har jag postat i komplett tråden efter fått det rådet.

Så jobbar ni på komplett kan ni skriva till mig.
Annars vad kan ni hjälpa mig med eller säga något som jag redan vet eller gjort i detta ämnet?.

God Jul

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk

Heh, komplett är skitsega. Tog 2 månader för dem att kolla upp mitt REII kort, först tog det 1 ½ månad för dem utan något svar så jag tog luren och ringde upp dem... De sa att de SKULLE återbetala mig MEN, MEN det tog säkert 2-3 veckor för dem och jag fick påminna dem IGEN! Sen dess har det varit inet och alina till 100%

Visa signatur

Balle

Permalänk
Medlem

Ett mynt har alltid två sidor.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vargen1973
Som det FRAMKOMMER i min text så fick jag tillbaka samma moderkort som det var fel på.Därför fortsatte felen på just den supporten.

...

Vad vi babblar om här förstår jag inte meningen med.
Vad vill ni få fram?.

Komplett kan hjälpa mig ,därför har jag postat i komplett tråden efter fått det rådet.

Så jobbar ni på komplett kan ni skriva till mig.
Annars vad kan ni hjälpa mig med eller säga något som jag redan vet eller gjort i detta ämnet?.

God Jul

Nej det som framkom var att de bytte moderkortet redan första gången, då fick du ju ett kort med "fel" märke, du kanske borde läsa din egen text en gång till som du själv föreslår.

Det jag ville få fram var exakt det jag skrev i min förra post:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av megabävern!
Dessutom känns det högst osannolikt att så många delar felat i samma dator och att felet fortfarande inte blev avhjälpt efter att ha bytt alla dessa, så det luktar som att det är något annat som är fel, tycker du inte?

De har ju för fan bytt ut båda komponenterna du påstod felade, och den bluescreenar fortfarande, vad kan du dra för slutsats av det?

Permalänk
Medlem

Komplett fanbois? Är väll för ***** inte kundens ansvar att felsöka. Om han skickat in den 3 gånger kanske man först och främst ska erbjuda någon sorts kompensation. Och eftersom dom inte skicka tillbaka den och sa att inget var fel på den måste ju betyda att dom hittat ett fel också?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av skinnis
Komplett fanbois? Är väll för ***** inte kundens ansvar att felsöka. Om han skickat in den 3 gånger kanske man först och främst ska erbjuda någon sorts kompensation. Och eftersom dom inte skicka tillbaka den och sa att inget var fel på den måste ju betyda att dom hittat ett fel också?

Vilket pinsamt påhopp, ingen har påstått att det är hans ANSVAR, men det underlättar ju ärendet. Bara för att de byter ut en komponent betyder inte att det är fel på den, de kanske inte ens lyckades framkalla samma problem som TS hade och bytte ut komponenter de misstänker skapade problemet.

Permalänk
Komplett.se

Hej Vargen1973,

Fallet som du beskriver är oerhört olyckligt. Det är många serviceturer som inte gett det resultat som du eller vi önskat, men jag vill inte kommentera serviceåtgärderna i sig utan att se ärendet själv.

Jag tycker det är fantastiskt att du, och alla andra Sweclockers-medlemmar, delar med er av erfarenheter på forumet, men jag hade önskat att fler av er söker kontakt med ansvariga på tex Komplett även efter ni postat en tråd. Vår primära kontaktväg är telefon eller mail inte via forumet på Sweclockers.

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Säljchef på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

word

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Komplett
Hej Vargen1973,

Fallet som du beskriver är oerhört olyckligt. Det är många serviceturer som inte gett det resultat som du eller vi önskat, men jag vill inte kommentera serviceåtgärderna i sig utan att se ärendet själv.

Jag tycker det är fantastiskt att du, och alla andra Sweclockers-medlemmar, delar med er av erfarenheter på forumet, men jag hade önskat att fler av er söker kontakt med ansvariga på tex Komplett även efter ni postat en tråd. Vår primära kontaktväg är telefon eller mail inte via forumet på Sweclockers.

Med vänliga hälsningar
Niclas Bergquist, Säljchef på Komplett.se

Tack för ditt svar och din förståelse.

Jag ska försöka få tag på dig även om det inte vistat sig så lätt.

Mvh Jimmy och God Jul

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..

Permalänk
Avstängd

Jag vill bara skriva här att min situation med Komplett har löst sig.

Jag vill också skriva att jag kommer handla från dom igen.

Vill också säga att jag fick ett trevligt bemötande av Nicklas som jobbar där.

Så med dessa ord avslutar jag denna tråd.

God Jul och Gott nytt år till er alla.

Mvh Jimmy ,Alias Vargen1973

Visa signatur

Q9650 4212 Mhz - True coler - ASUS P5E Deluxe - Corsair Dominator 4Gb 8500 C5DF 1174 Mhz 5.5.5.15 - Crossfire Oklockat - HIS Radeon 4870 1GB - Asus Radeon 4870 1GB - Corsair Powersupply 1000W M - X-Fi - 1500Gb Hd's - Antec Nine Hundred - Windows 7 Pro 64bit - 24 Tum Benq - 3dmark Vantage 18758p - Xbox360 Slim + En dator i sovrummet till tv'n ,med 5.1 ljud för mys. En laptop med till frugan. Plus annan Hightech..