Över 800 000 Radeon HD 5000 skeppade

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pekkasteele
Nåja, finns äen svenskar som tror, på allvar, att vi har isbjörnar på gatorna i Kiruna, och att det inte finns riktiga vägar där ...

Men finns det inga isbjörnar på gatorna i Kiruna? Nu blev jag besviken

och btw: OVER 800 000!!!!111 8DDDD

Visa signatur

Gammalt nick: Darkst@r
Intel Core i7 860 @ 3,6 GHz/Noctua NH-D14|Asus GTX 970 Strix|2x2 GB Corsair Dominator DDR3 1600 CL8|Asus P7P55D Deluxe|Intel X-25M G2 80GB|Samsung 850 Pro 256 GB|Samsung Spinpoint F3 1TB|Windows 7 Home Premium 64-bit|Nanoxia Deep Silence 1|Corsair VX550|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av slaktareOlsson
Hmm, brukar använda min equalizer till annat :/

Du var ju bra rolig...
EQ=Emotional Quotient, alltså Emotionell Intelligens.
Wikipedia:"Ett mått på en persons förmåga när det gäller att kunna handskas med egna och andras känslor, ha relationer, motivera sig själv och vara empatisk. Benämns även som social kompetens/ social intelligens."

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

Jag tillhör den stackars skaran som har köpt ett rejält uppgraderingspaket inkl 5970. Jag har fått alla prylar utom 5970't, duktigt frustrerande! Ge mej 5970.nuuuuu!!!

Visa signatur

MCP and CCNA

Permalänk
Medlem

Japp man får väl vänta till efter jul om inte ett mirakel skulle ske hehe
beställde mitt 5850 i början på november

Och man har väl sett datumet framflyttat 10-15ggr redan

Visa signatur

Chassi: Adtronics 7890A (modifierat) || Moderkort: Asus m5a99x-evo || Cpu: Amd PhenomII 1100T || Ram: 32GB ddr3 1600mhz || Gfx: Hd5850 || Hdd: Vertex3 120gb Lagring: 1x3TB 3x2TB 2x1TB mm || Nätagg: Corsair AX850

Permalänk
Medlem

Någon som vet hur många dagar tidigare grafikkorten kommer till grossisterna än till butikerna?

Permalänk
Medlem

Är lite missnöjd med mitt HD5770 då det kraschar helt random när jag surfar eller liknande, aldrig i spel.
Får se om 9.12 fixar det, annars vet jag inte vad jag ska göra

Permalänk
Medlem

Alla ni som gnölar om USA... kan ni alla huvudstäderna i dom olika staterna i USA? Grejar ni inte det? Skillnaden på massachusetts och oklahoma... Inte det? Hur tror ni då dom skall ha koll på ett litet skitland som sverige?

Visa signatur

Du som inte behärskar när du skall använda de och dem så finns en mycket enkel lösning. Skriv dom så blir det inte fel.
Första egna datorn -> ZX Spectrum 48k '82.
Linux Mint, Asus B550-F, Ryzen 5600X, LPX 64GB 3600, GT730

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Ändå finns det inga kvar i butikerna.

Kan det hända att allt fastnade på posten i Ånge?

Vafan det här är ju sant, fasnar i ånge 3dagar "tog den en eller två dar att ta sig ditt med" sen bara pang när man minst anar det kommer skiten verkligen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tempel
Alla ni som gnölar om USA... kan ni alla huvudstäderna i dom olika staterna i USA? Grejar ni inte det? Skillnaden på massachusetts och oklahoma... Inte det? Hur tror ni då dom skall ha koll på ett litet skitland som sverige?

Nej, perfekt i deras geografi kanske man inte är men jag tror inte dom bor i igloos och har pingviner som husdjur. Men det är inte bara amerikaner som tror. Har fått liknande frågor från engelsmän.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Naton
800 000 är knappast imponerande :S

Svårt att säga om det är eller inte
men om vi förutsätter ett pris på 2000kr i snitt så blir det 230miljoner dollar cirka och i senaste 3månadersrapporten fick de in 300milljoner dollar i grafikdelen(ATI) av moderbolaget(AMD)

Sen oklart om 2000kr är skäligt då man ska räkna av alla grossist och butiks påslag men det ger en bild iaf.

http://phx.corporate-ir.net/External.File?item=UGFyZW50SUQ9MT...

Ser föresten inte alls vad USA och intelligens har med saken att göra men sök på dumma amerikanska lagar på google och få er ett skratt skulle jag rekommendera så ni slipper belasta denna tråden mer.

Permalänk
Medlem

Vad jag upplevt med Amerikanare är att en del inte kan skilja mellan Sweden och Switzerland. Vid prat om Sverige så kan man höra saker som:
"The Swiss Alps must be so beautiful, i always wanted to see them."

Åter till topic. Det blev ju bara kvar 300.000 till 5800+-serien vilket inte är lika imponerande längre.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av avicenna
Vad jag upplevt med Amerikanare är att en del inte kan skilja mellan Sweden och Switzerland. Vid prat om Sverige så kan man höra saker som:
"The Swiss Alps must be so beautiful, i always wanted to see them."

Åter till topic. Det blev ju bara kvar 300.000 till 5800+-serien vilket inte är lika imponerande längre.

Hehe, tror det stämmer ganska bra. När ja va i USA sist så fick ja ju höra precis det på en pub. "oooh... sweden, the alps are so beautiful!"

Nae amd/ati, sparka igång produktionen nu så man får ett kort

Visa signatur

"It is our attitude at the beginning of a difficult task which, more than anything else, will affect its successful outcome." - William James

Permalänk
Medlem

Vad är det för ett modekort på bilden?

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MultiMan
http://www.jinfo.org/US_Nobel_Prizes.html

Citat:

2007, Peace, Albert Gore
2009, Peace, Barack H. Obama

Konstigt nog fick inte Hitler det 1944. Men det kanske är på senare tider man ger nobelpriset till folk som egentligen inte har något med saken att göra.

Visa signatur

Sex kärnigt på modermodemet och ett gäng 680s i hårddisken

Permalänk
Hjälpsam
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pimpim666
Konstigt nog fick inte Hitler det 1944. Men det kanske är på senare tider man ger nobelpriset till folk som egentligen inte har något med saken att göra.

Off Topic: Hjalmar Branting fick det 1921, Dag Hammarsköld 1961 (postumt), Henry Kissinger-La Duc Tho 1973, Alva Myrdal 1982, Arafat-Perez-Rabin 1992, Al Gore 2007.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Nobels_fredspris

Finns nog många till i den listan som inte förtjänar det.
Å andra sidan finns det en hel del värdiga pristagare också.
En orsak till probelemen är att jag tror kommiten är för snabb att hylla dagsaktuella personer, man måste se på hur det fungerat på sikt.

Är det någon som vet antalet totalt sålda diskreta grafikkort?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GustavRonne
Det där stärker bara min teori om att amerikanare har en genomsnittlig lägre intelligens är svenskar...

Vet inte riktigt men sämre bildade är de i alla fall i "Frihets Landet".

EMPIRISKT:
Jag flyttade från Sverige efter sista året på högstadiet med ca: medelbetyg. Efter ett år på så kallat "High School" med 5500 elever i ett medelklassområde i nordöstra USA (genomsnittlig hög inkomst och utbildningsnivå), hamnade jag i top 5% skicktet utan att anstränga mig det minsta. Då hade jag även kurser som låg 2 årskullar över mig...

Säger mer om dem än om mig, men i alla fall!

När jag kom tillbaka tyckte min Gymnasieskola att året i "Frihets Landet" inte räknades ett dugg och fick inte tenta av de ämnen jag ville, inte ens Engelska! Fast det är klart, rektorn var ett riktigt nöt men det är en annan historia.

Det är ju synd att de har tillverkningsproblem, hade AMD lyckats få fram fler kretsar hade de nog haft mer pengar på banken, fast där kanske man inte riktigt vill ha dem nu för tiden.

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrMasj
Ånge ... allt har en tendens att fastna där i några dagar

... i bästa fall.
Jag har varit med om att paket postade i Malmö tagit sig de 100 milen till Ånge över natten, och sedan behövt en vecka för att komma sista 10 milen till Sundsvall.

/Olle

Permalänk

Postgubbarna verkar vara inkompetenta på Ånge
Skriv till Posten kanske och klaga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
... i bästa fall.
Jag har varit med om att paket postade i Malmö tagit sig de 100 milen till Ånge över natten, och sedan behövt en vecka för att komma sista 10 milen till Sundsvall.

/Olle

haha samma här, 1 dag tog det till Ånge, men från Ånge till Östersund tog det hela 6 dagar. Galet.

Visa signatur

i7 2600K | XFX 6970 | 8GB DDR3 1600mhz Vengeance| 1TB HDD | DVD-RW Dual Layer