UPS+Acer=katastrof.
Denna tråden har jag gjort för att avråda från acer och UPS.
Min laptop som är lite över 2 år gammal missade garanti tiden med 2 månader. Jag flashade BIOS (med BIOS från acers hemsida) och datorn stängde av sig.
Jag ringde acer supporten den 28/10 och fick hem skickat papper för att skicka in den. Dom berättade att jag kommer få stå för delarna till datorn själv vilket jag godkände. So faar so good.
Jag skickar in datorn med UPS den 3/11 och frågar specifikt UPS killen om den är riktigt packad annars tar jag och packar om den. Den var bra packad sa han och skulle ta extra bra hand om den.
Den 5/11 får jag mail om att datorn kommit fram och är under reparation.
Den 10/11 ringer jag och frågar vad som händer, då säger man att det blivit en transportskada och dom driver ett ärende mot UPS.
den 15/11 ringer jag igen och frågar och dom säger att de inte står något nytt så dom skulle escalera det högre.
Den 22/11 ringer jag igen och frågar vad som händer. dom hade "struntat" i escalation och skickar escalation igen.
Den 30/11 ringer jag igen samma sak igen, så för tredje gången escaleras detta.
Den 10/12 ringer jag till acer på nytt och dom säger det blivit escalerat och lovar ringa upp mig efter några timmar för att berätta vad som händer. Ingen ringer. Var ganska uppgiven då.
Den 16/12 får jag ett mail om att UPS neka att det var deras fel och jag måste stå för reparationen själv. Det jag skulle betalat om den blivit skadad var 1100 kr helt okej tycker jag för en dator som är värd idag ca 5000.
Det jag ska betala nu är för ny hård disk, ny plast under över på skärmen och runt skärmen. Ny kylfläns och nytt moderkort. Detta kostar mig 4100.
Vill jag ha tillbaka datorn kostar det 500 och det har jag inte fått nån information om från början. Och vill jag inte betala något får jag dom låta ha kvar datorn där.
Kommer inte ha råd att reparera den då jag ej har dom pengarna, sen är de ganska dumt att betala för en dator som inte har kvar garanti och desutom är en ACER.
Jag kommer kontakta konsumentverket och se vart detta leder.
***Fortsättning*** Eftersom det varit jul och sånt har jag varit långsam med att skicka in alla papper till ARN, men nu sitter jag med dom i min hand redo att lägga dom på posten. Tro det eller ej när UPS ringer och säger dom har ett paket till mig. Min dator kom idag.
Jag öppnade kartongen och där låg den utan en skråma. Jag blev görglad då jag visste att datorn är helt skrot, om den nu kommer tillbaka hel måste det betyda jag fick den reparerad! När jag tar ut den från plasten ser jag att det är samma cover plast sen innan alltså inget bytt och datorn startar inte och det var därför jag skicka in den. Jävlar va förbannad jag blev.
*När jag ringde in till acer i december sa dom att datorn fått alla sina hörn intryckta och mycket annat har gått sönder. Därför skulle dom byta fläktar HDD plast o lite till. Datorn är för fan HEL. Försöker dom lura mig att betala mer än jag skulle?
*Blev i alla fall så förbannad att jag ringde upp acer supporten och konfronterade dom. Ägde upp dom riktigt rejält, men som vanligt så vet ju inte en jävel nånting så man ska skicka mail till mig där vi börjar om. Jag tänker inte ge mig.