PC-marknaden spås växa snabbare under 2010

Permalänk
Melding Plague

PC-marknaden spås växa snabbare under 2010

Marknaden för PC-datorer har återhämtat sig bra från den ekonomiska krisen. Analytiker förutspår en tillväxt på över tio procent för 2010.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Avstängd

Vore ju bra om dom hade hårdvara så det räckte med!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Vore ju bra om dom hade hårdvara så det räckte med!

Precis!

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Ja det är många produkt lanseringar nästa år, Fermi och 6 kärniga processorer från både AMD och Intel. Sen får vi förmodligen se lite annat nytt mot slutet, bla SSD enheter.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

mmmm Kanske blir fermi för mig nästa år
sen blir detnog 2011/2012 tills nästa processory etc uppgradering

8 kärniga MINST för min nästa uppgradering.

Visa signatur

i5 3570K, Corsair H100, 16Gig Corsair Vengence, Gigabyte GTX 470, WD Caviar Black

Permalänk
Medlem

Låter lovande, hoppas att priserna dumpas och tillgångarna förbättras!

Visa signatur

"You're sweet, like a horny little carebear."
ALT+248= °
Memento Mori

Permalänk
Avstängd

Ja! verkligen prisökning på ati's kort är ju sjukt asså....

Ifrån tokbrapriser till hutlösa priserhöjjningar....

Men! intels priser går ju upp dom med... i5/i7 1156 är inte så billigt kostar som i7 prylar ju! 1366.......

Vore fan på tiden om amd kunde göra vettiga cpus så intel fick lite konkurans...

Permalänk
Medlem

Man behöver ju inte vara raketforskare direkt för att fatta att det kommer säljas mer elektronik för många länder som tex Kina och Indien utvecklas i ett rasande tempo och många personer får råd att köpa tex datorer och bilar.

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Klart den växer! Jag kommer ju köpa ny dator så

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Avstängd

Efter en nedgång kommer alltid motsvarande uppgång då företag bara kan hålla igen på investeringstakten en viss tid innan det blir ihållbart och de måste byta fler maskiner på kortare tid.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy

Vore fan på tiden om amd kunde göra vettiga cpus så intel fick lite konkurans...

Dumt sagt med tanke på att dom gör mycket vettiga CPUs.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Vore ju bra om dom hade hårdvara så det räckte med!

1+

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Dumt sagt med tanke på att dom gör mycket vettiga CPUs.

Du har en åsikt jag har en åsikt..

Permalänk
Avstängd

Känns härligt att man bidragit!

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Sötast

Varje år är det en uppgång, big woop

Permalänk
Medlem

En ny kompjoter per år måste man ha oavsett konjuktur & behov:D

Visa signatur

*.*

Permalänk
Inaktiv

Kommer nog inte köpa en ny dator de närmaste 2-3 åren om inte min nuvarande går sönder. Spelar man inte spel eller renderar så ser jag ingen större anledning att uppgradera.

(min nuvarande är 4 år gammal)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SprengdPanda
Dumt sagt med tanke på att dom gör mycket vettiga CPUs.

Av alla företag som tillverkar x86-cpus så är AMD sämst när det gäller prestanda/krona.

Permalänk
Avstängd

Byter kanske dator 3-4 ggr per år om det räcker

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Av alla företag som tillverkar x86-cpus så är AMD sämst när det gäller prestanda/krona.

Dom behöver inte vara dåliga pga att dom är dyra eller? jag ser absolut inget fel med amd cpu's.

Permalänk
Medlem

Jag tycker det är roligt med analytiker som gör en analys i det uppenbara. Självklart kommer "finanskrisen" återhämta sig, det är ju inte så att hela världen slutat vilja tjäna pengar på grund av att låtsaspengar som aldrig funnits plötsligt försvann.

Överallt finns det en oändlig efterfrågan av datorer och ny teknik - så att spå att datorindustrin kommer tjäna mer pengar under 2010 när det finns mer pengar att investera med kräver ju knappast en marknadsanalytiker för att förstå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
Av alla företag som tillverkar x86-cpus så är AMD sämst när det gäller prestanda/krona.

Beroende på vad du använder som referens och vad du är ute efter.