Permalänk

2 timmar tog det, rätt trixigt att få dit moderkortsskruvarna när kylaren var monterad. I övrigt har jag ungefär 2-5 mm till godo, uppåt mot nätagget, åt chassifläkten samt innan 14cm-fläkten tar i dörren. Tightare än så här kan man nog inte komma... Men fick plats gjorde den.

Kan även meddela att fläkten är riktigt tyst. Idle-tempen ligger runt 34 grader, förut 45-50, typ.

Ett bra tips är att inte ta bort den självhäftande tejpen som sitter på plåten (som sitter bakom moderkoret) vid ev. byte av kylare kommer plåten sitta som berget. Eftersom plåten ändå sitter med fyra skruvar behövs inte tjep... Möjligtvis blir det lite lättare att montera allt, men men...

Intels variant

Sida vid sida.

Bägge "bracketsen" (vilket jävla ord) på plats

Kylpasta - Arctic Silver som alltid

Shit va stor den ser ut

ca: 5 mm ...

Hoppsan, 2 mm typ

Tight var det, ja...

Permalänk
Medlem

riktigt fett blir sugen som faen ;D

Visa signatur

Lian li gör världens snyggast chassi!

Permalänk

När jag såg priset på denna för ungefär en vecka sedan gjorde jag en tråd om den innan ja beställde.
Det verkar väldigt konstigt att en sån pass kylare som har kostat upp mot 1000kr på inet för inte så längesedan har gått ner till ynka 200kr

Det kan ju vara så att de har slutat tillverka dessa? Eftersom det har kommit en ny version av den (Rev.B) som kostar runt 900kr..

Visa signatur

#1 Antec 300 | P5E X48 Deluxe | Q9550 @ 3,8GHz, Scythe Orochi | 4GB XMS2 @ 1066MHz | 2x HD4870 1GB - CF X - Accelero S1 R2 x2 | Corsair TX650W |
#2 Antec 300 | Gigabyte GA-P35-DS4 | E6850 3Ghz @ 3,6Ghz, Scythe Ninja | HyperX 2GB @ 1066Mhz | NX8800GT 512MB OC | Corsair CX 400W |

Permalänk
Medlem

Den är så sjuuuuukt stor. Vad har du för chassi, ser trångt ut?
Tror att de rear ut den för att den är för S775 (tror jag?) och det är en ny variant som kräver utrymme på hyllorna.

Permalänk

Har ett Antec Solo.

Den nya rev. B ser i princip likadan ut, fast med support för:

Intel Socket 1156
Intel Socket 1366

https://www.inet.se/artikel/5321366/scythe-orochi-rev-b

Permalänk

Den för ca 200kr finns inte kvar? Eller har jag fel?

Visa signatur

Gör det du tror på & tro på det du gör!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lillmackan
Den för ca 200kr finns inte kvar? Eller har jag fel?

Inte på Inet iaf.

Permalänk
Avstängd

Här verkar den finnas kvar:
http://www.xcore.se/product.html?product_id=163392

(indomo + mycom = slut)

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

Okej, lite synd:s 5 kvar i lager där och jag har inte råd förrän efter jul. Så ser inte så ljust ut. Finns det någon annan billigare kylare o rekommendera? MAX 500kr och ska vara tyst, till AM3.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Paket ligger väl kvar på posten antingen 14 dagar eller en månad? Så det är väl bara att beställa och hämta ut när man har pengar..

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk

jag beställde en till brorsan från alina, väntar på orderbekräftelsen bara...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kaleid
Paket ligger väl kvar på posten antingen 14 dagar eller en månad? Så det är väl bara att beställa och hämta ut när man har pengar..

Aa det är sant. Men är inte helt 100% på att det blir köp just nu. Så får se.

Visa signatur

Permalänk

Köp en Ninja istället. Denna är sjukt stor och inte direkt bra för moderkortet heller med sina 1,2kg

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av typewriter
Köp en Ninja istället. Denna är sjukt stor och inte direkt bra för moderkortet heller med sina 1,2kg

Men sluta 1.2kg är inget för ett moderkort... om du hänger upp ett moderkort på 2 bänkar och hänger en vikt på 10kg så ska du se att moderkortet fortfarande HÅLLER!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy
Men sluta 1.2kg är inget för ett moderkort... om du hänger upp ett moderkort på 2 bänkar och hänger en vikt på 10kg så ska du se att moderkortet fortfarande HÅLLER!

Japp, har t o m sett videos på där man visar styrkan på de starkt kritiserade socket 775 push-pins genom att montera fast en stor kylare på moderkortet med denna metod och sedan släppa ner hela datorn från hög höjd.
Tyvärr så hittar jag inte videon igen...

Hur som helst så tål moderkort en hel del vikt.

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

Precis det jag menar....

Folk vet inte vad dom pratar ok

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av prodigy

Ja, du kan säkert använda ditt moderkort som wakeboard frågan är om det fungerar efteråt bara...

Permalänk
Avstängd

När det är fastskruvat så finns det inte någon vidare utrymme för moderkortet att böja sig, specielly inte då de använder sig av en bakplatta.

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Prestanda då?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ja, du kan säkert använda ditt moderkort som wakeboard frågan är om det fungerar efteråt bara...

Brukar göra pulkor av mina.. funkar prima...!!

Permalänk
Avstängd

Hur presterar kylaren TS?

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Permalänk

Som sagt Q9650 @3,00GHz....

Idle-temp på 33 grader och max-temp på 58 (efter två omgångar i 3DMark06) Tidigare hade jag en max-temp på 71 grader...

Fläkten ligger på 450 rpm och min noctua ligger på 800 rpm

Permalänk
Medlem

den där va frän gillar min true dock fina temps!

Permalänk

Yeah, och då är denna kylare mest byggd för att vara tyst också, vilket också gäller resten av min dator.

Permalänk
Medlem

Du får ju köra lite manligare test för att kolla temps, OCCT/PRIME t.ex.

Visa signatur

Derp

Permalänk
Medlem

Beställde en från mycom för två dar sen , borde komma snart.
Undrar dock om Corsair Dominator minnen får plats under kylar'n, hade tänkt o uppgradera burken senare.
Tack för upplysningen trådskaparen vem de nu e !

Visa signatur

Chassi:Lian Li A3 Vit MOBO: A620M Pro RS CPU: AMD Ryzen 5 7600X3D CPU-kylare: Thermalright Peerless Assassin 120 RAM: Kingston FURY Beast DDR5-6000 @ Buildzoid timings GPU: ASUS ROG STRIX RTX 3080 White Edition PSU: Corsair RM750x Modular 80+ Gold M2: WD Black SN770 2TB Fläktar: 6x Thermalright TL-C12W-S V3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Forze
Du får ju köra lite manligare test för att kolla temps, OCCT/PRIME t.ex.

Kört ORTHOS också, får samma temps om inte lägre efter en timme.

Permalänk
Medlem
Citat:

Yeah, och då är denna kylare mest byggd för att vara tyst också, vilket också gäller resten av min dator.

Vilken kylare är INTE byggd för att vara tyst? Med effektivitet kommer möjlighet till ett tyst system, så en eftermarknadskylare som inte är den billigaste är väl alltid byggd för det? ^^

Fina temps dom du la upp dock. För 200:- (?) så verkar den vara ultimat faktiskt Bara man mäter om plats finns först..

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av scienta
Vilken kylare är INTE byggd för att vara tyst?

Nu kände jag att jag var tvungen att gå tillbaks i historien till 2001 och gräva fram denna

OCZ Goliath

Deltafläkt
8000 RPM
Inte tyst