Permalänk
Medlem

Busshastighet? vadå?

Tja! jag har en fråga angående busshastigheten på moderkort. Vad betyder den? x) har det att göra med något som typ RAM-Minne eller något? = o
Tacksam för svar!

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Kolla: http://www.eniro.se/query?search_word=busshastighet&lang=&ax=...

Hittade på två sekunder.

jo asså jag ahr sökt.. det är inte så att jag inte har kollat på google innan.. tänkte om du kanske kunde länka någon bra sida istället.. hittar inget bra i din enirosökning

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
jo asså jag ahr sökt.. det är inte så att jag inte har kollat på google innan.. tänkte om du kanske kunde länka någon bra sida istället.. hittar inget bra i din enirosökning

Hans sökning på eniro inehåller minst 2 svar på din fråga. Du verkar ha problem med läsförståelse.

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Hedersmedlem

Aja, din slöis, lite får du allt läsa själv, titta på tex wikipedia.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Hans sökning på eniro inehåller minst 2 svar på din fråga. Du verkar ha problem med läsförståelse.

har ni problem att länka den sidan då? shit, länka mig bara en där jag kan läsa? du har ju kollat upp det själv så varför kunde du inte bara kopiera in länken? fan va dålig stil... jag har letat as mycket på google men förstår fortfarande inte vad busshastighet är för något.

Det är fan inte jag som har problem här, dum..

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
har ni problem att länka den sidan då? shit, länka mig bara en där jag kan läsa? du har ju kollat upp det själv så varför kunde du inte bara kopiera in länken? fan va dålig stil... jag har letat as mycket på google men förstår fortfarande inte vad busshastighet är för något.

Det är fan inte jag som har problem här, dum..

http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_bus

Visa signatur

Belysningstekniker låter väl lagom flummigt?
signature your as this use backwards this read to enough dumb were you if

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mortifer666
http://en.wikipedia.org/wiki/Computer_bus

nu kommer han ju gnälla om att den är på engelska

Visa signatur

Gaming: Asus 3080 Ti + 5900X
ESXI: Intel NUC,i7-8559U + i5-8259U 32GB Ram
Rojter: UCG-Ultra, WAN 1000/1000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qhrizz
nu kommer han ju gnälla om att den är på engelska

Då får han väl välja svenska då?

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Michaelo
Då får han väl välja svenska då?

Äsch, du får ge honom en länk till svenska sidan fattar du väl?!?

Visa signatur

Amd 2500+ AQXEA 0330 @ 2200mhz 220x10 | 2x256mb-1x512mb PC3200 | Powercolor x800Pro ViVo @ XT PE
Celeron 800 @ 920mhz 115x8 | 512mb PC 133 | Geforce 2 200MX

Permalänk
Medlem

ingen som kan berätta hur mycket busshastigheten bör ligga på då?

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
ingen som kan berätta hur mycket busshastigheten bör ligga på då?

till vad?..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
ingen som kan berätta hur mycket busshastigheten bör ligga på då?

Dummaste jag hört

Det beror väl på till VAD?

Dessutom ska du ge fan i att klocka om du har 0% baskunskap.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Razoz
Dummaste jag hört

Det beror väl på till VAD?

Dessutom ska du ge fan i att klocka om du har 0% baskunskap.

du ska ge fan i att snacka skit! jag har inte sagt ett piss om att klocka? idiot.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av erikom
du ska ge fan i att snacka skit! jag har inte sagt ett piss om att klocka? idiot.

Tagga ned lite, skribenterna i den här tråden har gjort en hel del för att svara på din fråga. En guide på överklockningsforat beskriver rätt bra vad t.ex. busshastighet innebär. Vidare är kunskap om just busshastighet ganska irrelevant om du inte tänkt klocka. Puffar din dator på utan problem finns det väl ingen idé att rota i den, right?

Permalänk
Medlem

pfft whatever.

Visa signatur

Dator: Fractal Design ARC ~ ASUS P8P67 pro ~ 8 gb Corsair Vengeance 1600 mhz ~ Intel 2500k 4.5 Ghz ~ R9 380 2 GB ~ XFX Core 650 w ~ SSD Kingston Hyper X 120 GB ~ 500GB Samsung Spinpoint F3