Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Daniel Mott
Hur länge tror ni Dustins kampanj kommer pågå? Får pengar den 18:e, vore sjukt störigt om den kostar nästan dubbelt så mycket då.

Är du extremt orolig så kör på faktura?

Permalänk

Nej då, det verkar ju inte finnas någon orsak till oro, men visst, det vore roligt att få den till jul så kanske det, även om jag är principmotståndare till alla former av krediter.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Medlem

Då får jag ½ dementera det jag skrev förut.

Hittade en ny "Modified Monitor inf Driver" på www.widescreengamingforum.com där Sideeffect skriver bland annat.

Citat:

Sideeffect
Edit - 76Hz refresh rate support with the 2209wa and eyefinity.
Modified Monitor inf Driver use at your own risk. Install using Device Manager right click on monitor and Update Driver. Restart PC after install to apply change. Driver only works with the Dell Ultrasharp 2209wa, tested using Czech Rev A00.
http://www.divshare.com/download/9633708-e3e

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DanielJ
Angående att köra 2209WA i 75hz med ex ATI HD5850 (lite oklart om det passar bra här eller under någon grafikkorts tråd)

Det vanligast sättet att göra detta är vad jag kan hitta är med ex PowerStrip och kollar man inte upp saker ordentligt så missar man saker

Powerstrip stöder inte ATI HD5xxx serien så pass mycket så att man kan ställa in dessa inställningar

http://forums.entechtaiwan.com/index.php?topic=7103.0

Visa signatur

AMD Ryzen 5 2600X | ASUS ROG STRIX B450-F | 2x8Gb | GTX 1070 | 2x2209WA, 1xVG258QR

Permalänk

Ytterligare en tråd för de som gärna vill köra i 75Hz
http://hardforum.com/showthread.php?t=1413879
verkar som det inte funkar med de allra senaste nvidia-drivrutinerna

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad av denna skärm.. Hur mycket märks antireflexbehandlingen?
Har hört att folk tycker att bilden har en tendens att bli kornig, i och med dennabehandling, vilket inte låter särskilt roligt..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Har beställt en nu hoppas den kommer innan jul....

76Hz för ati -> http://www.overclockers.com/forums/showpost.php?p=6280080&pos...

Visa signatur

5600X | ROG STRIX X570-F | 4x8Gb Crucial 3600 CL16 | Sapphire Vega56 + Morpheus II | WD Black SN850 1TB | CM Silent Pro Gold 700w

Permalänk

Jag har läst omdömmen på dustin/prisjakt där folk klagat på att den börjat pipa? Någon här som har varit med om detta?

Permalänk

et är bara nördar som då de hittar som går att klaga på överdriver. jag hör ingenting, erkänner att då jag i början la örat till så hörde jag lite, men inget jag hörde vid normalt användande. helt sjukt att klaga på det. sen om andra skärmar har högre ljud, visst, men min är inga problem.

Permalänk

Ah ok, eller så har de fått måndagsex. Ligger väldigt nära att jag klipper till på skärmen då min 3 år gamla 19" samsung gått paj.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
et är bara nördar som då de hittar som går att klaga på överdriver. jag hör ingenting, erkänner att då jag i början la örat till så hörde jag lite, men inget jag hörde vid normalt användande. helt sjukt att klaga på det. sen om andra skärmar har högre ljud, visst, men min är inga problem.

Det finns de som upplevt ett pipande ljud som kan vara väldigt störande då de sänkt ljusstyrkan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Det finns de som upplevt ett pipande ljud som kan vara väldigt störande då de sänkt ljusstyrkan.

Det är inte Dells enda skärm som uppför sig så ..
Jag har exakt samma sak på min Dell 23"-skärm..
Vid 100% försvinner ljudet, men sänker man under det (vilket man vill) så börjar skärmen låta.. Trodde jag skulle störa mig mer på det, men jag märker det knappt. Men visst är det tråkigt.. En skärm ska ju inte behöva låta..
Dell skickade till och med en ny skärm när jag klagade på den första men den nya som kom lät ännu mer så då skickade jag tillbaka den istället..

På ett Amerikanskt forum hade en kund varit i kontakt med Dell efter att hans skärm varit på reparation och de hade svarat att den fungerade som den var konstruerad.. Kul att de konstruerar en skärm som låter..

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Hur är upplösningen på skärmen? Är 1680x1050 så litet pixlar att man stör sig på det? Det har ju sina fördelar med att det inte kräver lika bra hårdvara för att klara spelen jämfört med 1920, men samtidigt kan man undra hur mycket sämre grafiskt det blir. Funderar väldigt mycket på den här skärmen till min första egna stationära dator, och det är kanske en klar fördel att inte behöva lägga alltför mycket pengar på hårdvara.. Är den här så outstanding som den verkar? Tror inte jag stör mig lätt på småsaker

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk

Jag har aldrig använt en IPS panel så jag vet inte om jag skulle märka skillnaden extremt. Jag är osäker på om kvaliten på skärmen väger upp för den mindre storleken och färre pixlarna. Helst skulle jag vilja ställa upp dem brevid varandra och jämföra...

För det står mellan att jag skaffar denna eller en billig TN som http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949

Permalänk

Den korniga antireflexbehandlingen distraherar mig ganska mycket ibland, plus att den blir väldigt varm och har ett visst pipljud som man hör om man har tyst dator/rum, särskilt när ljusstyrkan sänks som sagt (vilket den gör eftersom man blir bländad på standardinställningen). Dessutom mörknar min display till höger, men jag ska få den utbytt och hoppas att utbytet uppför sig bättre.

Visa signatur

No time for the old in-out, love. I've just come to read the meter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Jag har aldrig använt en IPS panel så jag vet inte om jag skulle märka skillnaden extremt. Jag är osäker på om kvaliten på skärmen väger upp för den mindre storleken och färre pixlarna. Helst skulle jag vilja ställa upp dem brevid varandra och jämföra...

För det står mellan att jag skaffar denna eller en billig TN som http://www.komplett.se/k/ki.aspx?sku=449949

Du får akta dig. En gång IPS alltid IPS.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrHoudini
et är bara nördar som då de hittar som går att klaga på överdriver. jag hör ingenting, erkänner att då jag i början la örat till så hörde jag lite, men inget jag hörde vid normalt användande. helt sjukt att klaga på det. sen om andra skärmar har högre ljud, visst, men min är inga problem.

Eftersom du har en sådan här skärm frågar jag dig. Jag är väldigt nära att köpa en sån här skärm, men min sista fråga är: är ytan (på panelen, om själva displayytan heter så) matt eller blank?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av marukusu
Hur är upplösningen på skärmen? Är 1680x1050 så litet pixlar att man stör sig på det? Det har ju sina fördelar med att det inte kräver lika bra hårdvara för att klara spelen jämfört med 1920, men samtidigt kan man undra hur mycket sämre grafiskt det blir. Funderar väldigt mycket på den här skärmen till min första egna stationära dator, och det är kanske en klar fördel att inte behöva lägga alltför mycket pengar på hårdvara.. Är den här så outstanding som den verkar? Tror inte jag stör mig lätt på småsaker

Har du inga vanliga skärmar att jämföra med överhuvudtaget? 1680*1050 är verkligen inte lite pixlar om man blickar bak lite i tiden. Sen är ju alternativen på 23/24 tum tyvärr oftast bara 1920*1080 idag, inte 1920*1200.
Det är inte bara panelen som skiljer sig markant mot de andra skärmarna i liknande prisklasser, utan även själva chassit. Medan konkurrenterna endast kan tiltas kan du höja och sänka samt vrida 2209an till porträttläge precis som de flesta dyrare skärmar.

Om du vill veta mer om skärmen så föreslår jag att du läser de recensioner som det länkats till tidigare i den här tråden.

Angående missljud - det är inte helt ovanligt att skärmar låter lite, det kan man drabbas av på i princip alla modeller och det varierar från exemplar till exemplar.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antemea
Eftersom du har en sådan här skärm frågar jag dig. Jag är väldigt nära att köpa en sån här skärm, men min sista fråga är: är ytan (på panelen, om själva displayytan heter så) matt eller blank?

Matt med något grynig antireflexbehandling. Det hade framkommit om du läst ordentligt i tråden.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Medlem

Är Dell U2410 ungefär samma skärm fast 24" och aningen högre upplösning? Känns som så. Dubbla priset också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470617

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Är Dell U2410 ungefär samma skärm fast 24" och aningen högre upplösning? Känns som så. Dubbla priset också.

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=470617

Nej, 24an är bättre, är ingen e-ips!

Permalänk

Håller ju på och pendlar fram o tillbaka hela tiden på vad jag ska välja. Kan dock inte beställa förrän nån vecka ändå, så har förhoppningsvis fått klarhet då. Väldigt jobbigt ändå...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dreas89
Nej, 24an är bättre, är ingen e-ips!

vad är skillnaden mellan dem?

Permalänk
Medlem

Vet någon om man kan köra Nvidias 3d glasögon på 2209WA?

Permalänk
Medlem

Visst kan du men jag tror den förblir 2D

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd

Samsung 2233RZ

Visa signatur

GTX 295 | Core i5 750 @ 4.1 GHz | Zalman CNPS-10X Extreme | Antec 900 | Gigabyte GA-P55A-UD5 | Corsair 4 GB 1600 MHz, CL9 | Samsung 2233RZ @ 120 Hz | 3Dmark06 score: 25000p

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
vad är skillnaden mellan dem?

Jag vet inte exakt, kolla recensioner, 2209WA är en budget ips iaf.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Matt med något grynig antireflexbehandling. Det hade framkommit om du läst ordentligt i tråden.

Kan ju erkänna att jag först skrev frågan och sen började läsa tråden, men tyvärr så svarade du före jag ens kom till dem som klagade på grynigheten och att skärmen är "smutsig". Det betyder, att jag tjänade på att skriva istället för att läsa igenom hela tråden. Tack för svaret dock!

För övrigt, du är nöjd med din skärm eller? Om du skulle fått ångra inköptet, skulle du gjort det då?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av antemea
Kan ju erkänna att jag först skrev frågan och sen började läsa tråden, men tyvärr så svarade du före jag ens kom till dem som klagade på grynigheten och att skärmen är "smutsig". Det betyder, att jag tjänade på att skriva istället för att läsa igenom hela tråden. Tack för svaret dock!

För övrigt, du är nöjd med din skärm eller? Om du skulle fått ångra inköptet, skulle du gjort det då?

Läs igenom den länkade tråden (högst upp) "Dell 2209WA (IPS-panel) Köpvärd ? Ge råd".
På sidan sex eller sju har jag postat bilder på white glowet (som drabbar svarta och andra mörka områden när man ser dem från vinkel), det upplever jag som det stora problemet. I övrigt tycker jag det är en väldigt bra och framförallt mycket prisvärd skärm.
Skulle inte ångra något men det vore kul att testa Samsungs konkurrent, F2380. Den har avsevärt mycket bättre svärta än alla andra datorskärmar idag, Flatpanels mätte upp den till 0,03cd/m2! Men där verkar också det positiva ta slut...
Den svartnivån är alltså i nivå med Panasonics bästa plasmor, även Samsungs bättre modeller ligger däromkring. De flesta datorskärmar ligger på 0,20-0,35cd/m2, viss skillnad.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Läs igenom den länkade tråden (högst upp) "Dell 2209WA (IPS-panel) Köpvärd ? Ge råd".
På sidan sex eller sju har jag postat bilder på white glowet (som drabbar svarta och andra mörka områden när man ser dem från vinkel), det upplever jag som det stora problemet. I övrigt tycker jag det är en väldigt bra och framförallt mycket prisvärd skärm.
Skulle inte ångra något men det vore kul att testa Samsungs konkurrent, F2380. Den har avsevärt mycket bättre svärta än alla andra datorskärmar idag, Flatpanels mätte upp den till 0,03cd/m2! Men där verkar också det positiva ta slut...
Den svartnivån är alltså i nivå med Panasonics bästa plasmor, även Samsungs bättre modeller ligger däromkring. De flesta datorskärmar ligger på 0,20-0,35cd/m2, viss skillnad.

Tackar för ditt svar, ska titta upp Samsungen, så ska vi se vad jag tycker och tänker om den!

Permalänk
Medlem

Folk skriver negativa saker om TN panelen, men för fps spel, input lag, hz, vilken panel skulle vara bättre?

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!