Serviceproblem med dator från Netonnet

Permalänk

Serviceproblem med dator från Netonnet

Hej skulle bara vilja dela med mig av min erfarenhet av NetonNet.

jag köpte en PackardBell EasyNote av netonnet för ca 3 månader sen.

Allt funkade fint, tills jag råkade tappa datorn, och fick lämna in den.

Deras bemötande av mig som kund var verkligen otrevligt ! kände sig inte alls välkommen, så deras fake smile när man köpte datorn förvandlades till ett välidigt dåligt bemötande !

Iaf, jag tappade datorn och åkte till deras lagershop i malmö, och deras första fråga var" har du försäkring via netonnet" , jag svarade "nej " för jag hemförsäkring, då svarade han " okej, då får du ringa dit så fixar dom det, men vi skickar datorn till packard bell så får du ett prisförslag, jag svarade då " ja visst" utan att egentligen veta va som skulle hända, det visade sig att dom skickat datorn till Accers huvudkontor nere i Tyskland, det tog 1 månad innan jag fick hem datorn! Dom hade bytt skärm eftersom den gick sönder då jag tappade den. Så fick jag då deras prisförslag som låg på 1300 kr. så ringer jag till min hemförsäkring, då fick jag svaret att "nej vi betalar inte ut, eftersom självrisk på alla försäkringar ligger på 1500 kr. Så även om jag hade betalat "extra försäkring " via netonnet, så hade det inte hjäpt mig då självrisken ligger på 1500 kr, så då hade jag blivit blåst där också.
Mne iaf, jag fick ju betala 1300 till dom och fick hem datorn, allt verkade fint och funkade som det skulle, trodde jag..

Mina touch knappar för ljud , internet osv,som funkade innan jag lämnade in datorn funkar inte nu!
Och jag hade aldrig problem med min vista version innan, nu kommer det upp varje gång jag startar datorn " aktivera äkta vista version " Dvs dom har gjort nått med min vista som gör att jag har en "fake version av vista " ..

Slutord, visst netonnet kanske har billiga priser osv, men servicen suger som dom har !

Ska dit imon o kolla vad dom säger , kommer väl ta ca 1 månad innan jag får tebax datorn igen.. av mina 3 månader som jag har haft datorn har jag bara haft den egentligen ca 2 månader .. :S:S

Köp inte på netonnet !!

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Hade väl passat bättre under konsumenträtt eller nått. Inte för att jag egentligen förstår vad du gnäller på netonnet för? De är ju inte de som repat den själva precis. Låter dessutom som ett rätt billig reparation, brukar kunna bli mycket mer för en laptop.
Har du testat aktivera Vista? Om de installerat om den behöver den aktiveras, inget konstigt med det. Behöver inte vara nån fake version.
Det är ju du som klantat till det, sluta gnäll på andra som om det vore deras fel.

Visa signatur

Asus X550J, Core i5-4200H, 8GB ram, GTX 850M 2GB gddr3, Windows 8.1 64-bit
LG Nexus 5 (Android 5 Lollipop)

Permalänk

Jag ser inte vart felet är?
1300:- var en bra deal för att få skärmen utbytt. Hade du köpt till deras egna försäkringen så går självrisken på endast 195:-
Citerar deras egna sida:

"Försäkringen ger dig skydd mot:

åsknedslag
olyckshändelse
stöld genom inbrott (gäller inte mobiltelefon)
funktionsfel

Ingen nedskrivning av värdet på produkten *
Självrisk endast 195:- *

* En vanlig hemförsäkring har ofta en självrisk på 1 500:- och värdet på produkten skrivs ner med 20-30 % per år, redan från andra året. "

Angående Vista och touchknapparna, installera om med datorns orginalskiva och installera sedan alla drivrutiner.
Sluta gnälla för att du haft sönder laptopen som mamma köpte till dig...

Visa signatur

Lappen: HP DV6 | Turion II P520 | 4Gb | HD5650 | 640Gb | 15.6" | LG 22" | Razer Deathadder + Arctosa

Permalänk
Hedersmedlem

*flyttad, rubrik redigerad*

Permalänk
Medlem

Tja, självrisken hos netonnet är på 195 spänn.

Här låter det som att det är serviceverkstaden som har tabbat sig.
De lär inte laga dina knappar på någon sorts garanti eftersom att datorn är tappad. Att knapparna inte funkar kan ju vara en följd av att den är tappad. Du lär få betala för det också. Tråkigt att serviceverkstaden inte kollade det först men det är inte netonnet's fel. Jag hade försäkring på min dator hos netonnet (Solid är försäkringsgivare). Betalade 479kr för ett år och sen 195kr i självrisk när jag hämtade ut min nya dator efter att min 2 år gamla gick sönder. Blev mycket bra bemött på netonnet även om det tog 5 veckor att få min dator utbytt men det berodde på kommunikationsproblem.

Jag har även drulle på min hemförsäkring men där är självrisken mycket högre och så är det ju det där med värdeminskning...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Tja, självrisken hos netonnet är på 195 spänn.

Här låter det som att det är serviceverkstaden som har tabbat sig.
De lär inte laga dina knappar på någon sorts garanti eftersom att datorn är tappad. Att knapparna inte funkar kan ju vara en följd av att den är tappad. Du lär få betala för det också. Tråkigt att serviceverkstaden inte kollade det först men det är inte netonnet's fel. Jag hade försäkring på min dator hos netonnet (Solid är försäkringsgivare). Betalade 479kr för ett år och 195kr i självrisk när jag hämtade ut min nya dator efter att min 2 år gamla gick sönder. Blev mycket bra bemött på netonnet även om det tog 5 veckor att få min dator utbytt men det berodde på kommunikationsproblem.

okej.
..
ja de är ju tur att dom hade bra bemötande i ditt fall

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av shqiptari
okej.
..
ja de är ju tur att dom hade bra bemötande i ditt fall

Maila till kundtjänsten annars. De har bemött mig bra och svarar ganska så snabbt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av N!klas
Maila till kundtjänsten annars. De har bemött mig bra och svarar ganska så snabbt.

aa jag gjorde det idag faktiskt,
dom är jätte snälla o schysst o så, men deras lagershop i malmö, dom är inte alls lika snälla o schysst..
men ja får väl se va dom säger !

ville bara liksom dela med mig.

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5

Permalänk
Medlem

Re: Varning FÖr Netonnet - LÄs Detta !!

Ta kontakt med NetOnNet och säg att touchknapparna fungerade innan service men inte efteråt och kräv att det blir avhjälpt utan extra konstand för dig.

En månad för ett prisförslag kan kännas länge men det finns inget vad jag vet som reglerar hur lång tid en sak får undersökas som du själv haft sönder så bara att acceptera eller kräv tillbaka den utan prisförslag och se om någon annan kan göra det snabbare.

Finns en del som inte borde ha kundkontakt men ändå har det. Vissa tar på sig av en sur kund när det bara ät att låta det glida av då det komme från frustration över något man inte rår på. Ska inte säga att du hade en dålig attityd själv för jag var inte där men oftast kommer ett dåligt bemötande från hur kunden bemöter personalen men kan klart också bero på annat t.ex stress nu i juletid.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Varning FÖr Netonnet - LÄs Detta !!

Dina problem har ingenting med NetOnNet att göra, det enda de kan göra är ju att skicka datorn på reparation. De sitter inte och byter skärmar själva.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Ta kontakt med NetOnNet och säg att touchknapparna fungerade innan service men inte efteråt och kräv att det blir avhjälpt utan extra konstand för dig.

Nu råkar det ju vara så att han tappade datorn, så touchknapparna rök väl då med.

Visa signatur

Bra, snabbt, billigt; välj två.

Ljud
PC → ODAC/O2 → Sennheiser HD650/Ultrasone PRO 900/...
PC → S.M.S.L SA300 → Bowers & Wilkins 607

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Varning FÖr Netonnet - LÄs Detta !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phod
Dina problem har ingenting med NetOnNet att göra, det enda de kan göra är ju att skicka datorn på reparation. De sitter inte och byter skärmar själva.

Nu råkar det ju vara så att han tappade datorn, så touchknapparna rök väl då med.

Hade det varit fel på touchpanelen innan service hade verkstan hittat det och reparerat det mot en kostnad. När det inte reparerats är det antagligen för att det inte var fel på den komponenten innan servicen började. Händer tyvärr ofta att det glöms att koppla in kablar vid service på andra komponenter och det ska inte kunden lida för.

Visa signatur

AMD R7700/ASRock X670E/GSkill 32GB DDR5 6000cl32/XFX RX6800/Kingston Fury 2TB NVMe/Corsair RM850e
KIDS: i7 4790K/16GB/GF1070Ti/1TB NVMe #2: i7 4790K/16GB/GF970/1TB SSD
CLUB: i5 6600K/16GB/GF980/1TB SSD #2: i7 2600K/16GB/GF680/256GB SSD #3: Q9550/4GB/GF770/500GB SSD
HTPC: E8400/4GB/R4600/2TB HDD SONY VAIO: i3 2310M/6GB/R6470M/500GB SSD
AMIGA A4000/PPC, A4000/060, A1200/060, A600/030, A500/020, A1000 etc.

Permalänk

Re: Re: Re: Re: Varning FÖr Netonnet - LÄs Detta !!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av BadArg
Hade det varit fel på touchpanelen innan service hade verkstan hittat det och reparerat det mot en kostnad. När det inte reparerats är det antagligen för att det inte var fel på den komponenten innan servicen började. Händer tyvärr ofta att det glöms att koppla in kablar vid service på andra komponenter och det ska inte kunden lida för.

jo jag vet så får kunden lida ..
oo hålla på att böka fram o tebax hela tiden..
men men ..

Visa signatur

xbox series s / nintendo switch / ps5