Boxer/canal digital hjälp?

Permalänk
Medlem

Boxer/canal digital hjälp?

Tjenare.

Jag o min kusin har samma canal digital box, men olika abonnemang. Han hade 3,ånader kvar på sitt, med säsongskortet å allt, så jag fick hans kort, och tänkte då att det bara var att köra in kortet, söka på parabol och tv-antenn, och sedan tuta och köra, Men vi får bara upp mark kanalerna ändå(1 / 2 / barnkanalen.etc...)

Digitalboxern är en:Digital combo receiver - CDC-7000 ST

Någon som vet problemet, eller vad jag gjort fel?

Mycket tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar, p0k!

-God Jul-

Permalänk
Medlem

satt in kortet åt rätt håll? Satt in och tagit ut det?

Permalänk
Medlem

Det sitter åt rätt håll, testat att reboota och ta ut/in kortet, funkar fortfarande inte bara, får bara mark kanalerna.

Permalänk
Avstängd

Meny > Kanalinstallation > Kanalsök Parabol

Sedan väljer du sattelitet Thor

Permalänk
Medlem

Redan gjort allt det där....

Flera gånger också.

Fortfarande bara mark kanaler.

Kan det vara card pairing?, har ju visserligen inte comhem, Men man kanske borde testa med hans box?

Permalänk
Avstängd

du kan inte få in markanalerna om du söker i parabol menyn.

Dum fråga men du har en parabol installerad va (inte vanlig antenn). Kanalerna ska den hitta ändå även om den är pairad men om din kompis också har en cdc-7000 ska det inte vara några problem.

EDIT
Sattelitenn ska vara thor och sökningstypen "nätverk"

Permalänk
Medlem

Ja, Jag har en parabol, och en box som nämd ovan. Vi får in kanalerna i listan, men man får ingen bild, det står kodad kanal eller behörighets kontroll - ingen kontroll.

man får bara bild på mark kanalerna

Permalänk
Medlem

Re: Boxer/canal digital hjälp?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av p0k
Tjenare.

Jag o min kusin har samma canal digital box, men olika abonnemang. Han hade 3,ånader kvar på sitt, med säsongskortet å allt, så jag fick hans kort, och tänkte då att det bara var att köra in kortet, söka på parabol och tv-antenn, och sedan tuta och köra, Men vi får bara upp mark kanalerna ändå(1 / 2 / barnkanalen.etc...)

Digitalboxern är en:Digital combo receiver - CDC-7000 ST

Någon som vet problemet, eller vad jag gjort fel?

Mycket tacksam för svar!

Med vänliga hälsningar, p0k!

-God Jul-

Anledningen att det inte fungerar är att kortet tillhör ett abonnemang och kundbild. Digitalboxen tillhör ett annat abonnemang och kundbild. Canal Digital använder "pairing" för kort och box. Det ska inte gå att använda ett annat kort än ditt eget till din digitalbox.

Byt box med din kusin så ska det funka.

Visa signatur

Hinc robur et securitas