Nvidia Ion i lyxdatorer

Permalänk
Melding Plague

Nvidia Ion i lyxdatorer

Den kompakta kombinationen Nvidia Ion och Intel Atom dyker upp i designade lyxdatorer från San Diego-baserade Artopz.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Vilken cool liten grej!

Permalänk
Medlem

Låter som en bra deal, 20k+ för hårdvara värd 4~. Vem vill inte ha en dator designad efter något ur Alien vs predator? Dessutom LYSANDE, klart värt pengarna. !! brb ska handla 2st.

Visa signatur

| i7 920 @ 3.8 - 6GB - GTX285 XXX - 3150GB - 22" / 30" | Precision M65 |

Permalänk
Medlem

Ehh... Jag betalar hellre Wolverine 20-30k och får en bland dem snyggaste datorerna i världen som samtidigt har betydligt bättre prestanda.

Visa signatur

ηλί, ηλί, λαμά σαβαχθανί!?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Leedow
Ehh... Jag betalar hellre Wolverine 20-30k och får en bland dem snyggaste datorerna i världen som samtidigt har betydligt bättre prestanda.

Haha passa dig, kommer säkert en faktura från hans snart på framtida jobb

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem

Bland de fulaste datorerna jag nånsin sett.

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem

Seriöst, 20-30k för en dator med atom? Snygg var den ju inte heller. Är ju lätt att fixa en dator som är snyggare och mycket bättre för 5k.

Visa signatur

Asus Prime X470-pro | AMD Ryzen 7 2700X | Corsair H115i | MSI GTX 1070 Gaming X | G.Skill Ripjaws 32 GB 3200 MHz | Samsung 970 EVO 1TB | Corsair RM750x v2 | Fractal Design Define S

Permalänk
Medlem

Tycker den va läcker.
Men inget jag skulle betala för.

Prisvärd: Nej
Framtida köp: Nej

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Toivo83
Tycker den va läcker.
Men inget jag skulle betala för.

Prisvärd: Nej
Framtida köp: Nej

Ful som stryk : Ja

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk

grejen med denna "design" dator är ju att den varken är snygg eller stilren, inte för att design produkter måste vara stilrena men det är lite den uppfattningen jag har,

dessutom var den ju inte prisvärd för 5 blanka ören.

Visa signatur

"- rostat bröd är rostat bröd. Det är inte därför jag köpte brödrosten." - Quenya

Permalänk
Medlem

shit vad ful......

Permalänk
Proffsmoddare

Jaaaa jag har alltid velat köpa en dator för 30k som är lika kraftfull som ett armbandsur och dessutom är ful som stryk!!!!! .......NOT!

Visa signatur

|i7 980X EE|CM V8|P6T Deluxe OC Palm edition|6gb ddr3 2000mhz|2st HD7950DCII|XFIFatal1ty|5,2TBhdd+2x80GBX25MSSD|LianLiPC201|CorsairHX1000|Samsung T240+3st BenQ 24"@Eyefinity MY FLICKR

Permalänk
SpelClockers

Sicken ohygglig grej att ha på sitt skrivbord.
21 lapp .. jo men visst. galet.

Permalänk
Medlem

Haha, vissa vill väl betala för lite design...
Helt meningslöst enligt mig, men vet man inte vad man ska göra av pengarna så kan man köpa den bara för att man kan.
Den med guld var sjukt ful, de andra var OK enligt mig...

Visa signatur

Den här texten är helt j*vla onödig, men den ska vara här helt enkelt.
The Sleeper: Intel Core i7 930+Noctua NH-C12P SE14, Gigabyte GA-X58A-UD3R, XFX HD6970, Corsair 6GB 1600MHz, be quiet! Dark Power Pro P8 750W, WD Black 640GB, Lian Li PC-A77F
MacBook Pro 4,1 17" iMac 12,2 27" Retina MacBook Pro 12,1 13"
CITERA VID SVAR PÅ MINA INLÄGG SÅ ATT JAG FÅR EN NOTIS!

Permalänk
Medlem

Hoppas det är ett aprilskämt

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk
Medlem

haha nej gud va löjligt,
då köper jag hellre komponenter för 50% av priset och bygger en "design" låda för resten ;D

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Piece of Cake
Haha, vissa vill väl betala för lite design...

så är det ju med mac!

Permalänk
Medlem

Ska ha en sån i varje rum i huset.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPe
så är det ju med mac!

Mac är faktiskt inte så mycket dyrare.

Permalänk
Inaktiv

Inte direkt några vackra skapelser, eller val av material.

Permalänk
Avstängd

tycker faktisk att de har en viss charm. Men har svårt att tänka mig dem i ett vardagsrum. lär ju krävas att hela rummet är välldigt modernt inrett.

Permalänk
Medlem

Skitful, Skulle inte ens betala 10000 för den.

Visa signatur

WINDOWS 11 X64 | ASUS X570 | AMD RYZEN 3950X | RX 7900 XTX | G.SKILL 3600MHZ 32GB | SAMSUNG 980 PRO 2TB | WD 16TB | NZXT KRAKEN X73 | RAZER ORNATA CHROMA | EVGA SUPERNOVA T2 850W | LOGITECH G604 MUS | PHANTEKS NV7 | LG 34GK950F | LG OLED77G1 |

Permalänk
Medlem

HEHE ser ut som en sån där pris sak i amerikansk fotboll, vem fan vill ha de.. vart mer imponerad av R2d2 (starwars)

Visa signatur

Linux Kalle - Skaffa dig ett liv!
Torrent Johan - Får ta och tanka hem ett!
-----------------------------------------------------
Overclocking during summer is a bitch!

Permalänk
Medlem

Helkassa datorer för stora pengar - känns ju lite Steve Jobs-influerat.
(Flamebait, jag vet)

Hemskt fula också... "design" börjar ju bara bli ett annat ord för "halvsjabbig".

Permalänk
Medlem

Första eller sista va ju inte så pjåkiga direkt. Lite bättre prestanda så den klarar 1080p så är det ju en given HTPC för folk som vill ha det lite snyggt hemma

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Mycket pengar, kassa datorer och fula som stryk.
Bättre att ta en iMac på en gång. dom är ju motsatsen på alla områden ^^;

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Första eller sista va ju inte så pjåkiga direkt. Lite bättre prestanda så den klarar 1080p så är det ju en given HTPC för folk som vill ha det lite snyggt hemma

atom + ion klarar ju 1080p... enligt vad jag har förstått.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrPe
så är det ju med mac!

Fast det du betalar för när du köper en mac är Apple-upplevelsen, att du hamnar i deras ekosystem där allting passar med varandra utan problem. Sen att det är väldigt svårt att ta sig ur Appleträsket är en annan sak. Sen så är ju dagens Appledatorer inte så väldigt mycket dyrare än ett motsvarande ihopplock, om du inte uppgraderar från standardmacarna... då blir det oftast hutlöst dyrt.

Visa signatur

En potatis

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aspen.asplund
atom + ion klarar ju 1080p... enligt vad jag har förstått.

Klarar det även x264 med .mkv filer. Då är ju detta en grymm HTPC

Visa signatur

Spel: Dell U2412M -:::- Intel i5 2500k, Corsair XMS3 16 GB 1600 MHz Ram, Samsung 830 256 GB, Asus P8P67-M B3, MSI GTX 660 Ti OC
Laptop: 2012 Macbook Air 13"

Permalänk
Medlem

Liknar nått som en åttondeklassare slängt ihop i slöjden.

Visa signatur

C2D E8400, X48-DS5, 4Gb RAM, HD4870
Barton2500+, Asus A7N8X-E-Deluxe, 1Gb RAM, 7600GS
Hackad MyBook W.E. 500Gb

Permalänk
Inaktiv

vem fan vill ha ett öga som dator, ser inte bra ut. sen priset e löjligt