Corsair uppgraderar P-serien med TRIM

Permalänk
Melding Plague

Corsair uppgraderar P-serien med TRIM

Efter en tids betatestning släpper Corsair en ny firmware för SSD-enheterna i P-serien. Den största nyheten är stöd för omtalade TRIM.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Saken är den, ska man köpa Corsair eller Intel ssd?

Hur mkt snabbare är Intels?

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk

Beror på vad man skall ha disken till. Så vitt jag vet så har corsair bättre skriv- och läshastighet medan Intel disken är bättre för uppstart av program etc.. Inte mitt starkaste ämne dock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av REALIN
Saken är den, ska man köpa Corsair eller Intel ssd?

Hur mkt snabbare är Intels?

Av dem två tycker jag man bara plockar den som är billigast, då man i vilket fall får en helt annan värld än mot mekaniska diskar.

Permalänk
Avstängd

Tänk om firmwaren nu skulle orsaka dataförlust?
Aj, vad pinsamt för honom då.

Permalänk
Avstängd

"Värt att notera är att all data på enheten raderas under uppdateringsprocessen."

Kan ju vara värt det ja.

Föreslår att ni skriver detta i fetstil då många här har väldigt svårt att läsa hela artiklar och enkla instruktioner

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dundermuppen
"Värt att notera är att all data på enheten raderas under uppdateringsprocessen."

Kan ju vara värt det ja.

Föreslår att ni skriver detta i fetstil då många här har väldigt svårt att läsa hela artiklar och enkla instruktioner

Det borde väl ändå stå tydligt på Corsairs hemsida. Annars lär dom få många arga SSD-ägare att tampas med

Visa signatur

Har ett moderkort men vart fan köper man ett pappakort!?
Dator som moddas för fullt: SilverStone Raven RV02 White| i7 2600k @ 4,6GHz | ASUS P8P67 WS Revolution| Tri SLI Asus GTX580 DCII| 16Gb Corsair Vengence 1600MHz | Corsair AX 1200i| 2st OCZ Vertex 3 MI 120GB | Skärmar: 3x Dell U2311

Permalänk
Medlem

Corsair har alltid stått för kvalitet i mina ögon och de fortsätter visa det här med sina SSD enheter. Hellre en stabil firmware än korrupt värdefull data.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem

va? all data på enheten raderas.. lagom kul.
Iofs ett ganska säkert sätt att komma ifrån korrupt data

Permalänk
Medlem

Men det gäller väl alla ssd-enheter oavsätt tillverkare?? Uppdaterade min X25:a (g2) när den var ny så har ingen koll

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nussse
Men det gäller väl alla ssd-enheter oavsätt tillverkare?? Uppdaterade min X25:a (g2) när den var ny så har ingen koll

Nej, det gäller inte alla ssd.

Jag har uppdaterat min firmware 2 gånger med windows installerat på den.

Permalänk
Medlem

De va som fn.. Trevligt att veta om man skulle behöva görat igen

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Hellre en stabil firmware än korrupt värdefull data.

Lite som att man hellre får 10,000 spänn i näven än en spark i pungen.

Visa signatur

Kom-pa-TI-bilitet

Permalänk
Medlem

najs

Visa signatur

Stationär dator | AMD RYZEN 7 5700G | G.SKILL Flare X 16GB 3200MHz CL14 | ASUS PRIME X470-PRO | Samsung 970 EVO 250GB | WD Green 120GB M.2 | Fractal Design Newton R3 600W | Manjaro - KDE Plasma |
HP ENVY x360 | AMD RYZEN 5 2500u | 8GB | 256GB SSD |
OnePlus 6

Permalänk
Medlem

Jag undrar nu bara, jag ska snart köpa ett i7 system. Om jag då installerar W7 på en SSD (Har lutat åt Intels 80GB) kommer den då blåsa SSDn när jag uppdaterar den, och hur kommer detta funka överhuvudtaget med OS installerat på den? xD

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X

Permalänk
Medlem

Med intels G2 disk kan du uppdatera firmware när Windows ligger på disken.

Kör du med diskar denna nyhet handlar om så blåser den disken vid uppdatering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MB76
Med intels G2 disk kan du uppdatera firmware när Windows ligger på disken.

Kör du med diskar denna nyhet handlar om så blåser den disken vid uppdatering.

Ok tack, då vet jag Då får det bli en Intel ssd för mig då. ^^

Visa signatur

RTX 3080/ 7700X