SweClockers foldinglag mot nya rekord

Permalänk
Melding Plague

SweClockers foldinglag mot nya rekord

Med en rekordartad tillströmning nya medlemmar är det ingen överraskning att SweClockers foldinglag plockar poäng, men att ökningen skulle uppgå till hundratals procent trodde nog ingen.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Kul! Vad hände med musmattorna som skulle lottas ut idag?

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Avstängd

Keep Up The Good Work!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av r3mpuh
Keep Up The Good Work!

Med Lustig Användning Av Versaler!

Visa signatur

FX-8320 @ 3,5 ghz ¦ Sapphire 6850 ¦ 8 gb Corsair Dominator ¦ WD Caviar Black 640 gb ¦ Corsair HX650 ¦ Fractal Design Define R2
Övrigt: MS Sidewinder Keyboard ¦ Razer Deathadder ¦ Samsung Syncmaster 2494HM 24" ¦ Fractal Audio Axe-Fx II ¦ Adam a5x ¦ AKG K-701 ¦ Native Instruments Audio Kontrol 1 ¦ Sony Vaio Pro 13 i7 4500U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaman1
Kul! Vad hände med musmattorna som skulle lottas ut idag?

Dagen är inte slut.

Härligt att det går fint för foldinglaget! Den lilla okomplicerade guiden som var gjorde nog allt. Jag fick mer eller mindre närvsammanbrott av komplicerade förklaringar över något ytterst okomplicerat när jag skulle börja.

Har fick igång 7 st CPU-klienter i eftermiddags (inte 8 ingång när jag använder datorn till annat) utöver grafikkortets folding, det ser lovande ut för min del.

Visa signatur

Intel i7 860 @ 3,8 GHz | Asus P7P55D | Corsair XMS3 (4x2 GB) 8-8-8-24 @ 1600MHz | Seagate 7200.8/11/12 - 2 TB | MSI Hydrogen GTX 480 | Corsair HX 750W | Creative Soundblaster X-fi ExtremeMusic | Silverstone LC 17 (HTPC)
Vattenkylning: Biloljekyl: 52x35x5,5 cm | Grunfos cirkulationspump för hus | EK Supreme HF Nickel för CPU | Galleri: http://sweclockers.com/album/?id=2053 Uppdaterat: 10-11-23

Permalänk
Medlem

Ang. utlottningen av musmattorna så står dagens vinnare längst ner i första posten i tråden där de lottas ut

Permalänk

Jag började folda för musmattorna och jag tror en hel del andra gjorde det också.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem

Jag hade "foldat" lite om min dator hade varit ok, sitter med min netbook tills en ny 80mm fläkt till nätagget når lägenheten. Den som sitter där låter för jävligt sen 1 vecka... :S

Visa signatur

i7 960 TRUE(2*120mm ScytheGT) @ 3.85GHz|ROG Rampage III Formula x58|FD Define R4 Titanium(5*140mm)|XFX CE850W|6x4GB DDR3|RTX3060|Intel X25-M 160GB+Crucial m4 512GB+PNY 1TB+HDD 500GB+HDD 1,5TB+2TB|Externa: 2*WD 2TB|Fåner:Mi Mix 2S|Galaxy S22|Moto G5|Galaxy S5|Galaxy S4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Captain Acid
Jag började folda för musmattorna och jag tror en hel del andra gjorde det också.

Ja jag med. Men inte för det spelar nån roll om jag får någon eller inte, men det var kul att man kunde få en morot för att börja folda igen. Härligt med en spark i r*ven ibland!

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Medlem

dum fråga kanske... men...

kör ni något annat än folding?

själv kör jag SETI, Einstein & milkyway

tycker de mycke roligare & leta efter ET än & vika massa Jela proteiner

Permalänk
Medlem

En fråga bara, hur gör man för att använda GPUn istället för CPU? eller kan man bara använda CPUn?

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
En fråga bara, hur gör man för att använda GPUn istället för CPU? eller kan man bara använda CPUn?

så vitt jag vet är det själva "modulen" som avgör vilken processor som används om den använder datorns CPU matematikprocessor för beräkningar eller GPU för grafiska beräkningar.

egentligen är CPU & GPU precis samma sak men beroende på arbetsuppgiften dom utgör är olika dom räknar en massa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finnen78
så vitt jag vet är det själva "modulen" som avgör vilken processor som används om den använder datorns CPU matematikprocessor för beräkningar eller GPU för grafiska beräkningar.

egentligen är CPU & GPU precis samma sak men beroende på arbetsuppgiften dom utgör är olika dom räknar en massa

ahhh haaa okej då vet jag tack

Visa signatur

13900KS | 32GB 6400 DDR5 | 4090 FE | Samsung G8 Oled
ASUS ROG Strix Z790-F Gaming | Fractal Torrent White | Corsair HX1200

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Oneone
En fråga bara, hur gör man för att använda GPUn istället för CPU? eller kan man bara använda CPUn?

CPU och GPU har varsina klienter.

GPU-klienten finns här:
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

GPU-guiden finns här:
http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
CPU och GPU har varsina klienter.

GPU-klienten finns här:
http://folding.stanford.edu/English/DownloadWinOther

GPU-guiden finns här:
http://folding.stanford.edu/English/WinGPUGuide

okej.... det visste jag inte... jag kör en klient som heter Boinc

Permalänk
Medlem

Är jag ensam med att inte komma åt hemsidan? omöjligt att folda utan klient

Visa signatur

WS: [i5 2500k@4.5ghz, 16gb ram, HD6870]@Win 7 / Debian
Laptop: [Samsung 700Z5C-S02]
@Win 8

Om du har smak för elektronisk musik: soundcloud.com/skepth

Permalänk
Medlem

Synd att mitt foldingkort är i skolan och att jag precis fick jullov.
Inte synd att jag fick jullov men ni fattar.

Permalänk
Medlem

Vad motsvarar varje poäng?
Vad krävs för prestanda för att fixa 53 000 poäng per dag?

Visa signatur

..hmmm.........få se nu......hmmmm.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoena
Vad motsvarar varje poäng?
Vad krävs för prestanda för att fixa 53 000 poäng per dag?

Den snubben har 3st GTX 260'or iallafall.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hoena
Vad motsvarar varje poäng?
Vad krävs för prestanda för att fixa 53 000 poäng per dag?

Ja två, tre nvidia kort i sli och en bra överklockad processor. Jag får runt 20k/dygn med ett 275 och en i7 som mitt program inte nytjar för fullt antar jag.

Visa signatur

intel i7 920 @ 4000Mhz / Asus P6T Deluxe V2 / Corsair 6GB DDR3 Dominator @ 1600Mhz / 2st Gigabyte 460 GTX 1GB @ 850/1700/4400Mhz SLI / HDD1: Corsair Force 120GB HDD2: WD Black 1TB / Antec Twelvehundred / Corsair 750W HX / Win7 64Bit SWE

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Finnen78
tycker de mycke roligare & leta efter ET än & vika massa Jela proteiner

Men knappast lika meningsfullt.

Permalänk

Sidan är överbelstad gjort 10% på en WU som hållit på i två timmar nu
Seg propp fast jag lastar ca 50% på 2 av 4 kärnor

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Jag hade hjälpt till om någon hjälpt mig med att få igång foldandet på mitt 5770!

Den vill inte!

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Jag hade hjälpt till om någon hjälpt mig med att få igång foldandet på mitt 5770!

Den vill inte!

Har du lagt till -forcegpu ati_r700-flaggan?

Kolla denna tråden så ser du hur man gör:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Permalänk
Medlem

Hmm.. underligt att jth-node4 inte ger mer än 20k.. Det racket har kapacitet till rätt mkt mer än så ^^

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Hmm.. underligt att jth-node4 inte ger mer än 20k.. Det racket har kapacitet till rätt mkt mer än så ^^

Han kanske inte kör SMP, eller så är servrarna upptagna med annat stor del av deras CPU tid.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av él Mero
Har du lagt till -forcegpu ati_r700-flaggan?

Kolla denna tråden så ser du hur man gör:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Tackar! Nu är jag igång med Gpu-foldingen iaf! Ska låta graffet tugga i 600mhz under natten (vill hålla det under 70 grader)

Ska genast värva fler!

Btw, kan man ha gpu och cpu folding igång samtidigt?

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av megaman1
Ja två, tre nvidia kort i sli och en bra överklockad processor. Jag får runt 20k/dygn med ett 275 och en i7 som mitt program inte nytjar för fullt antar jag.

Senast jag kollade så fungerar inte GPU-klienten i SLi/Crossfire, det måste vara avaktiverat. Finns även speciella WUs anpassade för Core i7.

Visa signatur

// Jay-C
CPU: i7 2600K @ 4.5GHz 1.35V (load) w/ H80i v2 | GPU: GTX 1660 GAMING
SSD: MX500 500GB | MB: P8Z68-V Pro | RAM: 2x8GB G.Skill 2133 MHz CL11
APU: X-Fi Titanium Pro | PSU: AX850
Samla alla dina betalkort, gratis valutaväxling, Google Pay m.m. med Curve. £5 bonus med länken: https://www.curve.app/join#EAVGZ56E

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AtreX
Hmm.. underligt att jth-node4 inte ger mer än 20k.. Det racket har kapacitet till rätt mkt mer än så ^^

Citat:

Ursprungligen inskrivet av this
Han kanske inte kör SMP, eller så är servrarna upptagna med annat stor del av deras CPU tid.

Haha, vad snackar ni om? Kolla hans dagliga skörd
http://folding.extremeoverclocking.com/user_summary.php?s=&u=...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Tackar! Nu är jag igång med Gpu-foldingen iaf! Ska låta graffet tugga i 600mhz under natten (vill hålla det under 70 grader)

Ska genast värva fler!

Gött!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Albinfiskare
Btw, kan man ha gpu och cpu folding igång samtidigt?

Ja det går. Men om du ska köra SMP, se då till att inte GPU:n slöas ner av just SMP-klienten. Håll koll på din PPD med FahMon.

Permalänk
Medlem

Riktigt nice!

jag har dock inte bidragit på en månad nu

men ska komma igång inom en snar framtid.

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008