Permalänk

Hjälp med Phenom2 x4 965BE 125W

Hej jag är ny på området klockning men är en ganska van datoranvändare.
Jag blev sugen på att klocka min processor men nu efter att ha läst en hel del här på forumet börjar jag fundera på om min burk klarar detta.
Vad jag lyckats läsa mig till så bör min processor aldrig gå varmare än 62 grader och original under test med OCCT så går tempen upp till 56 grader. Den går på ca 32 grader i Idle.
Jag monterade en annan kylare än orginal nämligen Scythe Ninja2 revB, testade dock aldrig original. trodde dock att den nya skulle kyla bättre än såhär.
Är något fel. Tacksam för svar.

Visa signatur

[ ASUS M4A77TD PRO , AMD PHENOM2 X4 965 BE 125W , Scythe Ninja 2 revB , CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600MHz CL9 , Sparkle Geforce GTX460 1GB OC, Define R3 , Corsair VX550 ]

Permalänk
Avstängd

Asch, jag tycker du kan vara nöjd, jag har också mysko temperaturer med min processor, samma som du har, ändå har jag vattenkylning. På 1,55V och 4Ghz har jag 36 i idle och 58 i load. På sweclockers test med PhenomII 965 c3 hade dem samma temperaturer som mig med luftkylning.

Permalänk

ok men finns det något utrymme för att klocka den?

Visa signatur

[ ASUS M4A77TD PRO , AMD PHENOM2 X4 965 BE 125W , Scythe Ninja 2 revB , CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600MHz CL9 , Sparkle Geforce GTX460 1GB OC, Define R3 , Corsair VX550 ]

Permalänk
Medlem

Kan berätta direkt att de tempsen troligtvis inte är riktiga, prova lite olika program, typ real temp, everest och HW monitor.

Chansen är liten att du har samma temp på alla kärnor och att coretemp visar samma som CPU och inte CORE (0,1,2,3) skvallrar även om detta.

Permalänk
Avstängd

Givetvis sätämmer detta inte till 100%, och det spelar ingen roll heller, är processorn blir för varm märker man det på ett eller annat sätt. Ska man gå över 1,45 volt så är det vattenkylning som gäller om man ska ha svalt.

Permalänk

Ok tack så mycket för svaren. God jul på er.

Visa signatur

[ ASUS M4A77TD PRO , AMD PHENOM2 X4 965 BE 125W , Scythe Ninja 2 revB , CORSAIR XMS3 4GB DDR3 1600MHz CL9 , Sparkle Geforce GTX460 1GB OC, Define R3 , Corsair VX550 ]