Permalänk
Medlem

Prossesor / minnes hjälp

Tjena fick ett ASUS M4A79XTD EVO moderkort, AMD PHENOM II X4 945 och CORSAIR 2GB DDR3 XMS3 PC10600 1333MHZ idag. Har aldrig tidigare kört asus så kan inte deras bios iaf mitt problem är att mina minnen bara körs i 666 Mhz när dom ska ligga över 1000 någon som vet om man kan clocka upp dom eller nått?

Sen andra är att jag inte vill ha så prosseson ställer in multipilen efter hur mkt datorn jobbar asso den ändrar hastigheten mellan 0.8 - 3.0. vill att den ska ligga på fullt hela tiden..

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

666x2=1332 /1333(DDR minnen)

detta är sista gången jag svarar på denna fråga
denna fråga dyker upp i nästan varje tråd
din fråga finns säkert i 1000 exemplar här på sweclockers

en liten fråga till dej
har du läst någon annan tråd här i forumet?
om du bara hade läst alla trådar på första sidan under amd relaterat så hade du säkert fått ditt svar om och om igen

och om vi tar din andra fråga nu så frågas den nästan lika ofta
så som lite sök träning så får du leta reda på svaret själv

det är inte illa menat nu utan dessa frågor är bara så upprepande varje dag och nästan ingen letar eller söker efter svaret som finnes i hmm ja massor

nu tycker säkert många att jag lika gärna kunnat svara i stället för att svara så här spydigt nu när jag ändå skriver så mycket onödigt dravel....

och svaret på det är ................................................jag kunde inte låta bli att göra så här bara sorry

lycka till

tjoo flöjt och god jul

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
666x2=1332 /1333( kom ihåg DDR minnen)

detta är sista gången jag svarar på denna fråga
denna fråga dyker upp i nästan varje tråd
din fråga finns säkert i 1000 exemplar här på sweclockers

en liten fråga till dej
har du läst någon annan tråd här i forumet?
om du bara hade läst alla trådar på första sidan under amd relaterat så hade du säkert fått ditt svar om och om igen

det är inte illa menat nu utan denna fråga är bara så upprepande varje dag och nästan ingen letar eller söker efter svaret som finnes i hmm ja massor

lycka till

tjoo flöjt och god jul

Oj förlåt ärligt så hade jag ingen aning om detta och jag läste och sökte innan jag skrev men hitta inget..

Visa signatur

AMD PHENOM II X4 945 3.0GHZ |2x XFX Radeon HD 5770 Crossfire |KingstonHyperX DDR3 1600MHZ (2X2GB) | ASUS Crosshair IV Formula | ANTEC NINE HUNDRED

Permalänk
Medlem

http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

dessa är på första sidan under amd relaterat och dessa berör dej och dina frågor
bara några rader under din egen fråga
du är förlåten

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W