Microsoft stäms för namnet Bing

Permalänk
Melding Plague

Microsoft stäms för namnet Bing

Microsoft är återigen i juridiska spörsmål. Den här gången gäller det rätten till namnet Bing.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

haaaa. Stackars småföretagare som utsätts för microsofts oändliga girighet.

Visa signatur

Ominous Doctrines Of The Perpetual Mystical Macrocosm

Permalänk
Medlem

Skulle inte förvåna mig om NBC hängde på och stämde dom för Chandler BING (Vänner), som haft namnet längre

hahah

Permalänk

Det här kommer ju inte leda nånstans, de får helt enkelt leva med att microsoft gör lite som de själva vill.....

Visa signatur

i73820 | P9X79 PRO| Intel 330 120gb | 16gb Corsair 1600 | GTX680OC | Antec P280 |

Permalänk
Medlem

Långsökt av småföretagen då de själva inte lämnat in någon ansökan före MS.

Därtill undrar jag varför Bing Crosbys dödsbo inte sagt ett ord.

Näpp, det enda dessa småföretag får glädja sig åt är lite publicitet.

Permalänk
Medlem

Men vad i helvete, det finns ju inget fall över huvudtaget. Jävla fjant säger jag.
Microsoft säger ju själva att det finns ingen risk att blanda ihop dessa och sen var Microsoft först inne med varumärkesansökan så vad gnäller dom om.

De andra två sjukt långsökta försöken att "sno" åt sig stämningspengar eller vad det är för fjanteri som de försöker lyckas med tar inte jag ens som något seriöst.

Var tvungen att fråga en polare som är i branschen (jurist) och ha sa att det absolut kunde fungera att driva en process i första fallet men de två andra skulle vara tveksamma. Löjligväckande sa han. Men så är det, man kan alltid prova.

Suck...

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Medlem

Sen att det står:
Microsoft är återigen i juridiska spörsmål. Den här gången gäller det rätten till namnet Bing.

Det säger ju inget, det finns väl alltid rättsliga processer och stämningsansökningar hela tiden när det gäller så här stora företag och rent allmänt i USA. Sånna här nyheter kan man ju skriva om väldigt ofta om man bara letar, nyhetsvärdet är hur som helst lite svagt om man säger så.

Jag trodde ju så klart att det var något stort men som vanligt är det bara något litet skit.

Visa signatur

Is it "for fucks sake" or "for fuck sake"? Its for a work email so it has to sound professional.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Huddit
Skulle inte förvåna mig om NBC hängde på och stämde dom för Chandler BING (Vänner), som haft namnet längre

hahah

Chandler Bing var det första jag tänkte på när jag läste rubriken, haha

Jävla fjanterier det här, precis som Msoft säger så finns det ingen risk att blanda ihop dem så det är ju bara löjligt..

Visa signatur

Intel 2500K | GPU? | MSI Z77A-GD45 | 8GB | Win 7 Pro 64

Permalänk
Medlem

blade80 antar din polare är jurist i USA med, för våra stämningslagar är ju så lika ^^

Sen är det väldigt smart av företagen, om dom är nåt så när stora så det blir mycket billig reklam Ibland är dålig publicitet bättre än ingen publicitet.

Visa signatur

Fractal R3, Corsair AX 850W, 2x Gigabyte 580 Windforce + Gigabyte 210, I7 2600k @ 4.6 GHz, Asus P8P67 PRO, Corsair 32GB 2133 MHz, Corsair H80, Intel 320 300GB, 5x2TB WD GP, 5xSchyte F-Flex 1600, 2xFractal 140mm Silent, 7xFanmate, 3xDell U3014, LG BH10LS30, Qpad 5k, Logitech Z-5500, Sennheiser 360, 2xDinovo Edge. Samsung 900X4C, 256GB SSD, 16 GB Ram.

Permalänk
Medlem

sjukt kasst namn hur som helst, hade fan kommit på ett bättre namn själv

Permalänk
Medlem

Sånt här är patetiskt.
Nog för att Microsoft använder sig av illegala metoder här och där men namnet Bing? Jag hoppas att Microsoft "countersues" röven av dom här idioterna.

Permalänk
Hedersmedlem

Ganska ointressant stämning.

Klart mer intressant och tragiskt är de verkliga övertrampen som fortsätter: http://www.linux-magazine.com/Online/News/Microsoft-China-Rip...

Ni kan ignorera att länken går till Linux Magazine, för händelsen involverar inte Linux och har inte ens med open-source att göra (endast hänvisningen till en annan precis inträffad incident).

Permalänk
Inaktiv

Vad löjligt...även namnet. Och även som det nämns, Microsoft var först med att lämna in patent för namnet Bing? Vad finns det då att stämma varandra för?

Permalänk
Medlem

Larvigt...

Ungefär som man skulle stämma nån som har Jonssons Bilservice för man själv har namnet Jonssons Kök & Bar.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz | 32Gb DDR4@3400Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Hjälpsam
Visa signatur

AMD Ryzen 7 1700 | Saphire RX 5700 Pulse XT (Silent Mode) | 64 GB Kingston ECC | https://valid.x86.fr/z2ljhr | Stockkylaren | Bitfenix Whisper M 750W.
AMD Ryzen 9 5900X | AMD RX 5700 | 64 GB Micron ECC | https://valid.x86.fr/5krwxf
HTPC | https://valid.x86.fr/uuzli0 |

Permalänk
Avstängd

Bing är värdelöst...

Visa signatur

lolclockers

Permalänk
Medlem

Bråkande barn och stora företag är fan nästan samma sak. Löjliga är vad dem är..

Permalänk
Medlem

Hur i helvete kan man stämma någon som har patent på ett namn före de andra o säga det var våran för 9år sedan, personligen tycker jag patentsystemet suger i usa.
När hände något sånt här i sverige senast? de borde skrota deras atentsystem i usa det är för dåligt som så mycket annat där.

Permalänk

EUs patentsystem är inte mycket bättre, det kostar en halv mille att ansöka om patent, och då är det bara en ansökan som kan bli avslagen och det blir minsann inga pengar tillbaka. Vilken enskild uppfinnare har råd med det? Nej patent idag är bara en ursäkt för vilda stämningar hit och dit, och jag tror knappast att att en enskild uppfinnare har råd att bedriva patentstämningar i miljonklassen.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nordrassil
Nej patent idag är bara en ursäkt för vilda stämningar hit och dit, och jag tror knappast att att en enskild uppfinnare har råd att bedriva patentstämningar i miljonklassen.

Och därför ett bra verktyg för att stjäla uppfinningar med svaga patent.

Permalänk

Håller med många här, JÄVLA löjlig stämmning.
Microsoft var först. End of story.
Det e först till kvan som gäller.
Jäkla slöseri med både pengar, arbetskraft och tid.

Visa signatur

MacKnight - Order XIII, The Last Order. Pirate For Life!
Windows 10 - Pro Edition 64-bit, AMD Ryzen 5 6C 3,6Ghz AM4v3, Powercolor Radeon RX VEGA 56 8GB Red Dragon, Corsair 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz CL16, 19 TB HDD, WD Green SSD 240GB M.2, Gigabyte X570 UD, Phanteks Enthoo Pro 2 D-RGB Tempered Glass, Fractal Design Integra M 750W 80+ Guld

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lakej
Bing är värdelöst...

Jag gillar Bings bildsök bland annat, tycker dom har gjort ett rätt hyfsat jobb med Bing.
Men google är snabbare, enklare och ger mig oftare bättre träffar.

Permalänk
Medlem

Ingen annan som tänker på Bada Bing /The Bing?
HBOs' strippklubb i TV-serien The Sopranos.

Permalänk
Medlem

Slött. Jag som hoppats på att det var Bing som förgasartillverkaren Bing som hade satt sig på sne. Alla minns väl en hederlig bing och hur den glänste, monterad på grannenins invalidmoppe som utrustats med en gammal hederlig Sachs- eller puchmotor....

Permalänk
Medlem

Bing är ett sjukt dåligt namn, dock tycker jag det är skitlöjligt. nästan lika löjligt som att nåt annat företag lämnade in patent på TPB logga och det godkändes.

Visa signatur

Fractal Design Define R3 ~ Asus M4A78-E ~ Powercolor HD5850 1Gb ~ AMD Phenom II 965 ~ Thermalright True Black ~ Corsair XMS2 @ 1066mhz

Permalänk

rofl, dem där småföretagen kan ju stämma varandra också då...

Permalänk
Medlem

Vilket trams. Kan inte jag få ensamrätt på mitt namn? Så att ingen får ta det?

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

De kommer alla åka på en fet smäll utav:
Bing Crosby!!!

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av menellerhur
rofl, dem där småföretagen kan ju stämma varandra också då...

Det har du ju rätt i

Men som sagt så är de ju SMÅföretag. Det är ju mycket bättre om man stämmer ett stort företag för då får man ju mer pengar. Ärligt talat så tror jag inte att dom bryr sig om namnet, utan dom ser chansen att håva in massa pengar på en fjantig grej.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hemlighet
Håller med många här, JÄVLA löjlig stämmning.
Microsoft var först. End of story.
Det e först till kvan som gäller.
Jäkla slöseri med både pengar, arbetskraft och tid.

Slöseri med pengar och arbetskraft? Knappast!
Jurister/advokater måste ju ha råd med sina Porschebilar också, annars funkar ju inte rättsväsendet.

Har aldrig varit på så många luncher (dyr mat och hutlösa vinpriser) som när jag var tvungen att hjälpa bolagets jurister i ett patentmål.

Fan, man skulle läst juridik i stället för naturvetenskap...:rolleyes:

Visa signatur

Dator 1. MSI Z370 GAMING PRO CARBON, Intel Core i7 8700K 3.7 GHz 12MB, Gigabyte AORUS GeForce GTX 1080 Ti 11GB, Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3000Mhz CL15 Vengeance, passivt vattenkyld.

Dator 2. MK MSI X79A-GD45, Intel i7-3820 @ 4,0 GHz, EVGA 980Ti med vattenblock, 16 Gig DDR3, vattenkyld

Specialskärm: ~124 tum 3840 X 1080, 178° FOV (2 x BenQ 1070+)