Permalänk

Råd om trasigt moderkort

Vet att folk säger det är svårt att byta kondensator osv på dem, men vad jag vet så är det inte problemet, hade köpt ett begagnat moderkort och använt det i 2 dagar sen så startar den bara men blir ingen bild, där är inte integrerat kort utan har ett externt grafikkort som fungerar på min andra dator också.

Finns där något sätt helst enkelt att kontrollera vad som är fel? lyser och allt som vanligt utom att där inte blir bild, är endå ett bra moderkort så vill inte bara slänga det utan att ha försökt.

Det är ett M2N-SLI DELUXE ASUS

Tacksam för svar.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Medlem

Vad får dig att tro att det beror på någon kondensator? Är någon uppsvälld eller sprucken?

Annars är det väl den gamla vanliga felsökningsmetoden som gäller; plocka bort allt onödigt ur datorn och starta den med så få komponenter i som möjligt. Funkar den fortfarande inte prova med ett annat minne, en annan processor, ett annat nätagg och ett annat grafikkort. Funkar det fortfarande inte beror det på moderkortet.

Visa signatur

"We're paratroopers, lieutenant. We're supposed to be surrounded!" - Lt. Winters, Bastogne 1944

Permalänk

Varför dubbelposta du?

Permalänk
Medlem

Nej det finns inget enkelt sätt, för dig, att kolla vad som är fel, om du nu felsökt och kommit fram till att det är just moderkortet som det är fel på.

Visa signatur

Kan en del om trä
Ctrl-Shift-N

Permalänk

För att jag såg att det kanske skulle tillhöra den andra kategorin istället för denna.

Ja har tagit bort allt, även prövat på en annan dator för se så det inte är fel på något av sakerna, men är som sagt ingen bild, som gäller endå.

Ja kondensatorna är inte uppsvällda eller på något sätt annorlunda, inget ser bränt ut eller så, har dock hittat en butik i malmö som gör gratis felsökning på moderkort så får ta och testa det och se. hoppas på det bästa, tack för svar iallafall.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Avstängd

hmm jag förstod inte direkt va du sa i dina poster men, jag gissar att du införskaffat detta moderkort, stoppat i en processor samt minnen dunkat in det i din låda och startat upp.

Nu till min fråga va är det för komponenter i din dator rigg som du har.

att datorn inte startar upp kan bero på många saker såsom att du stoppar i fel processor som ditt moderkort inte stödjer. nästa steg är har du rätt minnen , har du stoppar in dom rätt i slottarna. angående grafikkort har du testat det i annan dator.

Angående detta modekort har jag för mig att det har en diod som lyser grönt om allt är okj lyser den nu om i vilken färg (rött betyder i många fall protect) Ja du får gärna förklara lite bättre nästa gång

Visa signatur

Ursäkta Videfix va bara tvungen den va så bra. Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk

Lyser grönt, och den startar upp men ger ingen bild och grafikkortet fungerar då den har testats i en annan dator, så vet inte riktigt. sakerna ska passa ihop då jag kolalt det.

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO