Första bilden på SweClockers Ninjasök

Permalänk
Melding Plague

Första bilden på SweClockers Ninjasök

SweClockers 5.0 är under utveckling och nästa funktion att avslöjas har internt döpts till "Ninjasök".

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk

Äntligen!!
Dagens sökfunktion är så dålig att man skulle kunna tro att den är där för att förnedra användarna.

Permalänk
Medlem

Det är alltid nice med realtidssökningar

Permalänk
Medlem

sneglat lite på prisjakt.nu?

Permalänk
Relik 📜
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ecodot
sneglat lite på prisjakt.nu?

Om man säger såhär, Prisjakt var knappast först med Ajax-baserad realtidssökning..

Med det sagt, Prisjakts sökfunktion är extremt bra och borde vara något de flesta sidor försöker efterlikna!

Visa signatur

För övrigt anser jag att Karthago bör förstöras.
▪ Nöje #1 -> i5-11400F - B560M-ITX/ac - RTX 3070 - 16 GB DDR4
▪ Nöje #2 -> R5 5600 - Prime B450-Plus - RX 6750 XT - 16 GB DDR4
▪ Mobilt -> HP Pavilion Aero - R5 5625U - 16 GB DDR4
▪ Konsol -> Steam Deck, Xbox Series S

Permalänk
Medlem

Ah äntligen når det Sweclockers med

Permalänk

Roligt med bättre sök.. Dock vet de katten om det inte är smidigare och mer vanligt att folk använder google för att göra sökningar

men med en bra sökfunktion som man kan ställa in de mesta inställningar i är alltid bra och inga dumma begränsningar att det måste vara mer än 3 bokstäver och ibland tabbar sig mellanslang och sånt.

Tråkigt når så använder ajg själv google i bra mycket större utökning än vad jag använder nuvarande sökmontor på swec

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Awesome namn på sökfunktionen! Känns som Swec 5.0 kommer bli riktigt nice!

Visa signatur

Spelriggen: Intel i5 10400F - GTX 1070 - 16GB DDR4 - ASUS TUF GAMING B460M-PLUS - 500 GB SDD - be quiet! 730W - Define Mini C

Permalänk

Härligt att det bättras på.
Det har alltid varit tråkigt att inte kunna söka på en speciell artikel som man minns.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om man säger såhär, Prisjakt var knappast först med Ajax-baserad realtidssökning..

Med det sagt, Prisjakts sökfunktion är extremt bra och borde vara något de flesta sidor försöker efterlikna!

mjo ett vinnande koncept är vad det är!
ser fram emot att kunna söka efter forumtrådar i realtid, tycker att sökningen på sweclockers har varit lite småseg.

samtidigt är det kul att se nya funktioner på sweclockers.

Permalänk

Ahh det är en fin funktion, hoppas bara att sweclockers serverar orkar med det så att sajten inte blir slö i stället men jag antar att ni kommer ha någons sorts begränsning/spärr eller liknande som ser till så att databasen inte söks igenom konstant hela tiden när man skriver.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

whooo äntligen

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk

Ser i fram mot nya sidan

Permalänk
Medlem

Kan knappt vänta!
Fast min dator kanske får det lite motigt att driva runt allt, den kan knappt köra youtube på HD. Sony Ericssons sida går helt sjukt segt (ni kan testa själva, kommer förmodligen gå mycket bättre än för mig), så får hoppas på att det inte blir för tungt här.

Visa signatur

🖥️ IQUNIX ZX-1 - i5-10600K - Z490I Unify - GTX 1070 - 16 GB 3600 MHz - SF750 - ASUS PG279QZ
🚗 Fanatec CSL DD - CSL Pedals LC - HP Reverb G2
📺 LG B1 55 - Dali Concept 6 - Pioneer VSX-923
🎮 AYN Odin Lite
📞 Asus Zenfone 10

Permalänk
Medlem

Ninjasök - är det ungefär som jobbsök?

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Kan knappt vänta!
Fast min dator kanske får det lite motigt att driva runt allt, den kan knappt köra youtube på HD. Sony Ericssons sida går helt sjukt segt (ni kan testa själva, kommer förmodligen gå mycket bättre än för mig), så får hoppas på att det inte blir för tungt här.

Den nya sidan kommer inte ställa några speciella krav på klienten, vi har t.om. gjort en del ändringar för att göra den mer responsiv och användade av Flash etc. hålls fortfarande till ett minimum. Du kan utgå från att den laddar ungefär som nu på din dator.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk
Legendarisk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=|ZetaXtreme|=-
Ahh det är en fin funktion, hoppas bara att sweclockers serverar orkar med det så att sajten inte blir slö i stället men jag antar att ni kommer ha någons sorts begränsning/spärr eller liknande som ser till så att databasen inte söks igenom konstant hela tiden när man skriver.

Vi kommer uppgradera servrarna i samband med lanseringen och det finns vissa begränsningar för hur den genomför nya sökningar, tillsammans med övriga justeringar för prestanda ska det gå bra.

Visa signatur

Abstractions all the way down.

Permalänk

as nice.
jobbigt med den nuvarande sökningen. man söker liksom på en grej, så hänvisar den till hd 48xx tråden, inte någon specifik sida. tråden har liksom x antal tusen inlägg

Visa signatur

Chassi: Antec 300 | CPU: AMD Phenom II 940 3.7Ghz | Kylning: OCZ Vendetta 2 | Minnen: A-Data 8192MB PC8500 | Moderkort: Gigabyte MA-790GP-DS4H | Grafikkort: MSI GTX 580 | Nätaggregat: Antec NEO 620W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eas@tetris
Kan knappt vänta!
Fast min dator kanske får det lite motigt att driva runt allt, den kan knappt köra youtube på HD. Sony Ericssons sida går helt sjukt segt (ni kan testa själva, kommer förmodligen gå mycket bättre än för mig), så får hoppas på att det inte blir för tungt här.

Min kan knappt köra Youtube HQ

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Förväntningarna är HÖGA.

Visa signatur

Main Rig FD Define R4 |Intel C2Q Q9650@3.6GHz|Asus P5Q-E|OCZ Reaper 4GB@800MHz|WD6400AAKS|HD6850|Corsair HX650
HTPC HDPLEX H1.S |Intel Core i3 4330|ASRock Z87E-ITX|8GB|128GB mSATA
Work Dell Vostro 3360 |Intel Core i5-3317U|8GB|Samsung 840 Pro 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Schn3ider
Äntligen!!
Dagens sökfunktion är så dålig att man skulle kunna tro att den är där för att förnedra användarna.

dedär var väl endå att ta i..

tycker det inte är något fel på den nuvarande sökfunktionen men det ska bli trevligt med nytt

tror sweclockers 5.0 kan bli riktigt bra! väntar spänt

Visa signatur

Vi är alla nybörjare i början, glöm aldrig det.
1: Mozart TX - MSI Big bang-Xpower - i7 980x på vatten - GTX480 Sli - 12gb Dominator - 2x 128gb SSD raid0
2: Stacker 830 Nvidia - QX9650 (H20) - EVGA 780i - 9800GX2 (H20) - 8gb XMS2 - 150gb vraptor Raid0 + 5,2Tb

Permalänk
Medlem

Kommer bli riktigt nice med version 5 av SweClockers. Längtar lika mycket som jag gör till Aliens vs Predator

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om man säger såhär, Prisjakt var knappast först med Ajax-baserad realtidssökning..

Med det sagt, Prisjakts sökfunktion är extremt bra och borde vara något de flesta sidor försöker efterlikna!

Vi släppte vår första Ajax-sökfunktion i början av 2005. Det var efter Google Suggest kom som Beta-version och ungefär samtidigt som termen Ajax myntades. Det fanns extremt få Ajax-baserade sökfunktioner då och åtminstone enligt min mening var Prisjakts en av de få som var riktigt vettig. Enledningsvis var det dock en ren produktsökfunktion (jag skrev hela sökfunktionen på ett par timmar så särskilt svårt var det inte). Att samtidigt söka i flera källor på en gång var något som kom i december 2005. Vi valde då att kalla sökfunktionen för "Supersök". Någon som känner till något visst katalogföretag som använder denna term för sin ganska mediokra sökfunktion?

Visa signatur

Medgrundare av https://www.prisjakt.nu Driver idag sajten https://www.car.info

Permalänk
Medlem
Citat:

Ninjasök är precis vad det låter som, ...

... en funktion som nattetid och i största hemlighet söker igenom alla filer på din dator... eller?

/Olle

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Olle P
... en funktion som nattetid och i största hemlighet söker igenom alla filer på din dator... eller?

/Olle

Nä, allt man söker efter försvinner spårlöst.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ninjasök är precis vad det låter som, ...

Precis, det är en 24-timmarsmyndighet-version av att åka till Japan och leta i mörka skogar, nu kan du på ett enkelt och bekvämt sätt fylla dina ninja-behov genom ett enkelt knapptryck.
Behöver du ha någon lönnmördad? 1-800-dial-a-ninja, fast på internet.

(grymt skönt namn på funktionen faktiskt)

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk
Medlem

Yay, nu slipper man söka på en sak och få svar på en annan:D

Permalänk
Avstängd

Förstår inte varför man bryr sig om SÖK funktionen. Om man tittar i forumet så ställer folk samma frågor om och om igen. Uppenbarligen skiter dom i att söka redan.........

Visa signatur

Der Steppenwolf

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redzo
Förstår inte varför man bryr sig om SÖK funktionen. Om man tittar i forumet så ställer folk samma frågor om och om igen. Uppenbarligen skiter dom i att söka redan.........

Kanske blir mindre sånt med en sökfunktion som fungerar bättre.

Visa signatur

CPU: Intel Core i5-6600K | Moderkort: Asus Z170 Pro Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX 16 GB (2x8) | Grafikkort: Geforce RTX 3050 | Kylare: Be Quiet Pure Rock | SSD: Samsung 850 EVO 500 GB | Hårddisk: WD Blue 3TB 7200rpm 64MB | Chassi: NZXT S340 Elite | Nätaggregat: Corsair RM750x 750 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lezziter
Om man säger såhär, Prisjakt var knappast först med Ajax-baserad realtidssökning..

Med det sagt, Prisjakts sökfunktion är extremt bra och borde vara något de flesta sidor försöker efterlikna!

Håller precis med.

Om en design / funktion / system är bra, så vore det dumt att inte använda sig av den som mall.