Måste ju va en bedragare???,, varning isf..

Permalänk
Medlem

Måste ju va en bedragare???,, varning isf..

Hej,, Vill bara varna så här i jultider att inte betala i förskott bara för att man tror att man gör ett julklappsfynd och blir ivrig

Såg denna annons och priset säger ju sig själv..
han skulle ju få 5000kr vilken dag i veckan som helst

http://www.blocket.se/arjeplog/NY_Hp_Dv6_15_6___2_4GHz__4GB__...

Ocha varför ser man hela tiden Annonser ifrån ställen som arjeplog, Gällivare, villhelmina, storuman eller nån annan jätteliten stad =P

Typ Sonyericsson Aino, olåst - Helt ny 1500kr

eller nån annan dyr grejj som de lägger sjukt lågt pris på

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

fan att man inte bor där:P då hade de blivit att hämta datorn

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

hahah hade med kunnat köpa den om de hade varit så!! fast finns ju alltid en massa som vill luras.. där av priset.. fast jag gjorde ett fint klipp för någon månad sedan, köpte ett paket för 3500:- ny pris 15000:- på blocket.. och jag körde dit ( inget förskott här!) när jag kommer dit ligger prylarna kvar i orginal kartong (det stod inte i anonnsen) hehe luktade gott när jag öppnade dem=)

han skulle köpa den nya modellen som precis hade släpps.. ( och dessa var inte gamla)

Visa signatur

Lian Li 354B, 60A 12v, Amd x6 4.1ghz, (4.6ghz turbo), AMD 5850 oc, 8GB ram 1600 mhz, Asus evo, 3 TB, Bluray, Samsung 23" + 160" projektor,

Permalänk
Medlem

Re: Måste ju va en bedragare???,, varning isf..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ErikR
Hej,, Vill bara varna ...

Uppgivet nummer går till Herbert Bengtsson i Kristianstad... undrar om stackard fått många påringningar?

Visa signatur

There are two kinds of people: 1. Those that can extrapolate from incomplete data.
Min tråkiga hemsida om mitt bygge och lite annat smått o gott: www.2x3m4u.net

Permalänk
Avstängd

Priset behöver absolut inte betyda att det är en bluff... köpte mig ju själv en bärbar 15.000kr-dator för 6000kr för ett bra tag sedan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dr.Mabuse
Uppgivet nummer går till Herbert Bengtsson i Kristianstad... undrar om stackard fått många påringningar?

Kanske hans mobilabonnemang står på en avlägsen släkting?

Hehe, nja det där luktar oneklingen bluff. =D

Visa signatur

Intel Core i7 3770K@3.5, ASUS P8Z77V-DELUXE, 16GB RAM, GeForce GTX 660 Ti, ASUS XONAR ESSENCE STX, SAMSUNG 830 256GB SSD, 5x Samsung HD204UI, 4x WD40EFRX, 1x Western Digital Caviar Green WD20EARX, 1x Samsung HD103UJ, Windows 8.1 Pro

Permalänk
Medlem

Varför är dagens folk så svåra med telefonen, står ju fean ett nummer, ring och kolla istället för att sitta och dementera ifall det är bluff eller ej, man blir ju trött på er.

Permalänk
Medlem

chansen att det är fler personer bakom numret gör inte saken lättare
finns ju dom som "hyr" andras numer, dom får en slant för besväret så är saken biff.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NorBiz
Varför är dagens folk så svåra med telefonen, står ju fean ett nummer, ring och kolla istället för att sitta och dementera ifall det är bluff eller ej, man blir ju trött på er.

Håller med.

Permalänk
Medlem

Ring och låtsas att du vill komma och kolla på den, bokar ni tid ikväll så lär han ju inte bluffa..

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Personen bakom nummret bor i Umeå och arbetar i Arjeplog. Enligt hitta.se. Han heter inte Tobias utan Lars Petter Nilsson.

Permalänk
Medlem

klart dom väljer dom ställena längst bort då det är få personer som kan åka och hämta.
Mailade och frågade vilken dag och tid det passar att hämta =P

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Behöver inte vara bluff. Stör mig dock på folk som fotar kartonger....

Permalänk
Medlem

mm men jag har väl också ringt på ett otal sånna liknande anonser

Annonserna ligger kvar i flera dagar men de säger att varan är såld om man vill komma å kolla..

eller inget svar alls,, hyffsat suspekt redan där..

och JA självklart så kan det finnas folk som inte bryr sig om vad saker är värda eller kanske har akut behov av pengar men..

som ja skrev,, hade han skrivit 3500 eller 4500 så hade han säkert fått fler "napp" annars hade den där vart såld på 10 minuter MAX

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

ok,, jag fick svar på mitt mail och jag var kanske lite fel ute,,

Tjena, frågade nyss sambon och hon sa att jag kunde få minst 4000-5000 för datorn, vet inte så mycket om datorer utan har vunnit den på en internetauktion(Mr svensson) men om det är så som du säger att jag kan få minst 5000 så ska jag fan ta i mig ändra priset på den.

Tack så mycket o God Jul!

Mvh Tobbe

mailade å frågade om priset var rätt för att den va värd mycke mer än 2500 och om skrev att jag hade kommit å köpt den för 3000 om jag hade bott i Närheten..

fler som fått svar ?

Visa signatur

||> FD Define C <> Corsair RM 650x v2 <> Asus Prime x470 Pro <> AMD Ryzen-7 3800x <> Samsung 970 EVO m.2 500GB + Samsung 860 EVO 1TB <> Kingston Fury Renegade 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL 16 <> Msi RTX 4070 Super OC <> Asus AC86 <|| Skärm: AOC AG271QG 1440p ips G-synk

Permalänk
Medlem

Finns supermånga bluffannonser .. särskilt nära jul

Har sett flera på tradera 0 omdömen..

Har lagt ut Aino, Satio och flera andra dyra modeller för 1000-1500kr .. ENDAST förskott såklart..

Såklart dom lurar nån dum stackare. och tjänar ihop cash.

Lustigaste var senaste jag hittade en bluffannons .. googlade och hittade exakt samma på blocket fast i annat namn.. personen som hade bluffannonsen på tradera hade inte ens ändrat texten.. så priset i annonsen var annat än i texten.. och i ena annonsen stog det att det var 2 telefoner till salu o i annonsen en.. o_O

Sjukt irriterad att dessa folk får existera!

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Billigt kan vara stöldgods. Om man nu inte får med kvitto i hand...

Visa signatur

Hiroshima 45, Tjernobyl 86, Windows 95.

Leeloo Dallas Multipass

Permalänk
Avstängd

Var försiktiga: det är inte för inte vi kallas för "Die Dumme Schwede":P av andra länder.;) Att vanliga svenssons (som inte är Swecare) som inte har koll blir lurade är ju en sak men här hoppas man att folk är mer kloka.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Var försiktiga: det är inte för inte vi kallas för "Die Dumme Schwede":P av andra länder.;) Att vanliga svenssons (som inte är Swecare) som inte har koll blir lurade är ju en sak men här hoppas man att folk är mer kloka.:)

Det finns väll en hel drös av sweclockers medlemmar som har blivit lurade :S

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Jag fick en tråd här en gång angående en dator jag sålde när jag hade penga kris hehe :=)

Permalänk
Medlem

Skitsamma ifall det är en bluffannons, problemet är väl dem som betalar i förskott till dessa personer(var en av dem för 4 år sen)
Om man slutar upp med det o använder "säkra" metoder så borde det inte kunna få fortsätta.
De känns som var tredje annons när vi snackar om elektronik är bedragare oavsett tradera eller blocket.