Permalänk
Medlem

Qpad Heaton + 5K = fail!

Tjo, fick idag min 5K och musmatta. Till min förvåning läser inte min 5k musmattan, tyg funkar, på bordet funkar, men inte på min nya Heaton. Wtf!? Är det så för fler? Något man kan göra? Har ändrat Lift distance till det högsta, då läser den bitvis. Ifall mattan buktar lite klarar den även av att läsa den.

Permalänk
Musikälskare

Finns väll inte mycket att göra än att skicka tillbaka?

Funkar det inte så funkar de inte

Visa signatur

❀ Monitor: ASUS Swift 27" @ 1440p/165Hz ❀ CPU: Ryzen 7700X ❀ Cooling: Corsair H170i ELITE 420mm ❀ GPU: MSI 3080 Ti SUPRIM X ❀ Memory: Corsair 32GB DDR5 Vengeance ❀ Motherboard: ASUS Crosshair X670E Hero ❀ M.2: Samsung 980 Pro ❀ PSU: Corsair HX1200 ❀ Chassi: Corsair 7000X ❀ Time Spy: 19 340

📷 Mina fotografier
🎧 Vad lyssnar du på just nu?

Permalänk
Medlem

Min 5k har lite små problem med min CT White också, dock så är det tydligen bara White versionen av CT mattorna som det ska vara problem med enligt folk.

Permalänk
Keeper of Traditions

Ett praktexempel som visar varför man inte ska köpa fjortisprylar med fräcka namn

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ett praktexempel som visar varför man inte ska köpa fjortisprylar med fräcka namn

haha word!

Permalänk
Medlem

5k låter jävligt ballt asså.....

Detta brukade väl vara ett problem med laser förut, att man ska köra på helsvarta mattor för bäst prestanda? Lite konstigt att det fortfarande uppkommer.

Permalänk
Medlem

Har själv 5K och Heaton-mattan. Det fungerar perfekt och är den bästa mus/musmatta kombo jag haft. Du måste ha något fel.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 3080 12GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB | Seagate IronWolf 10TB HDD intern HDD
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto
: Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem

Nu vill jag dock påpeka att detta är den bästa musen jag någonsin använt. Det har pallat alla snabba rörelser som Scout i TF2 och precisionen är på topp. Detta är något jag kan leva med utan tvekan. Nog en av de få datorprylar (eller prylar överhuvud taget) som jag är helt nöjd med.

New och Mark, Musen är fantastisk, säg inget innan ni själv har använt den.

Permalänk

Förstår inte riktigt varför man måste köpa dom nya musarna direkt? Min logitech G5 har ju fungerat underbart sedan dagen jag köpte den (dagen den släpptes). Otrolig kvalitet :p, Har ju smällt på den, krossat (slagit och allt), tappat den och allt, fungerar perfekt ännu. Medans min väns Qpad 5k mus har redan gått sönder :[... Väldigt konstigt.

Bara en fråga, Vad är det för stor skillnad mellan G5:an och Qpad 5k ? :p. Det är väl bara DPI, Software? ;o.

Men men, Min syrra hade ett liknande problem när hon köpte en mus till sin lappis. och hon prövade att dra en trasa som var blöt över mattan, och då kunde den reagera på rörelserna. Väldigt konstigt ;x.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Kan vara fel på musen/drivrutinerna. Tycker att dom bör funka väl ihop då maxfps säljer båda i ett kit http://www.maxfps.se/product_view.aspx?productid=2619

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Förstår inte riktigt varför man måste köpa dom nya musarna direkt? Min logitech G5 har ju fungerat underbart sedan dagen jag köpte den (dagen den släpptes). Otrolig kvalitet :p, Har ju smällt på den, krossat (slagit och allt), tappat den och allt, fungerar perfekt ännu. Medans min väns Qpad 5k mus har redan gått sönder :[... Väldigt konstigt.

Bara en fråga, Vad är det för stor skillnad mellan G5:an och Qpad 5k ? :p. Det är väl bara DPI, Software? ;o.

Men men, Min syrra hade ett liknande problem när hon köpte en mus till sin lappis. och hon prövade att dra en trasa som var blöt över mattan, och då kunde den reagera på rörelserna. Väldigt konstigt ;x.

5K har bättre sensor. Hade en G5 innan och den lasern hängde inte alls med, även om jag var väldigt nöjd med den. Den höll f.ö. i 3 år. När jag sedan behövde en ny så gjorde jag lite research och det visade sig att 5K var... Grym helt enkelt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aMpari
Har själv 5K och Heaton-mattan. Det fungerar perfekt och är den bästa mus/musmatta kombo jag haft. Du måste ha något fel.

Har samma underbara kombo och instämmer helt. Avläsningen och glidet fungerar hur bra som helst. Även orginalinställningarna utan drivrutinerna fungerar utan problem.

Kan det vara nå skräp vid avläsaren, eller har du haft några speciella musfix osv sedan tidigare?

Visa signatur

Chassi: Phanteks P600s PSU: Seasonic Focus+ 650W
MB: MSI X570 Gaming Pro Carbon
CPU: AMD Ryzen 7 3700X Cooler: Noctua NH-D15S
RAM: 32GB Ballistix Sport LT 3000cl15 (e-die)
GFX: Nvidia 2070S FE SSD: Samsung 850 PRO 256GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Förstår inte riktigt varför man måste köpa dom nya musarna direkt? Min logitech G5 har ju fungerat underbart sedan dagen jag köpte den (dagen den släpptes).

Du köpte ju din G5 direkt då ju?

Visa signatur

Tack till SAiKoU för avataren!
Stationär: i5-8400 | MSI Z370-A PRO | 24 GB DDR4 | 850EVO 500GB | Corsair VX450 | 1060 6GB Windforce

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Du köpte ju din G5 direkt då ju?

Hahaha

Permalänk
Medlem

någon gång måste vi ju köpa nytt

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Keeper of Traditions
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
New och Mark, Musen är fantastisk, säg inget innan ni själv har använt den.

wut..?

Jag har inte sagt nåt om musen, jag pratade om Heaton mattan....

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
wut..?

Jag har inte sagt nåt om musen, jag pratade om Heaton mattan....

Ok, då ber jag om ursäkt. Missförstod dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fixoon
Du köpte ju din G5 direkt då ju?

Ja? Då jag hade lyckats rulla över musen's sladd (den jag hade innan) ett par dagar innan ;p. Så var ju lika bra att skaffa en ny då.

Men men, När min g5:a går sönder, får det bli något nytt, min hänger med i allt jag kör.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conradiminja
Förstår inte riktigt varför man måste köpa dom nya musarna direkt? Min logitech G5 har ju fungerat underbart sedan dagen jag köpte den (dagen den släpptes). Otrolig kvalitet :p, Har ju smällt på den, krossat (slagit och allt), tappat den och allt, fungerar perfekt ännu. Medans min väns Qpad 5k mus har redan gått sönder :[... Väldigt konstigt.

Bara en fråga, Vad är det för stor skillnad mellan G5:an och Qpad 5k ? :p. Det är väl bara DPI, Software? ;o.

Men men, Min syrra hade ett liknande problem när hon köpte en mus till sin lappis. och hon prövade att dra en trasa som var blöt över mattan, och då kunde den reagera på rörelserna. Väldigt konstigt ;x.

Kan inte göra mer än att hålla med.

Permalänk
Medlem

Ni är ju alla trollade av Qpad, Steelseries Ikari och 9HD är helt klart den bästa kombon!

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Kan säga att det var inget större fel på musen, satte på glidzen som följde med musen, vilket var ett par extra DOH, hörde med supporten på qpad och de sa till mig att höja lift distance, vilket jag gjorde, men min laser kanske inte är super. Tog iaf av glidzen och kör nu på de som satt på ifrån början, nu funkar det ypperligt. Och 5k är för fan super!!

Så, fail på mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Newklear
Ett praktexempel som visar varför man inte ska köpa fjortisprylar med fräcka namn

Jo, ofta kan jag hålla med om det. I det här fallet är dock Qpad Heaton riktigt bra sitt fjortisnamn till trots..
Jag köpte min matta trots namnet och inte på grund av det. Hade gärna sluppit signeringen av Heaton på den...

Edit :
Jag märker nu att jag har liknande problem som Dreas89.
Med min Ikari laser + skids+ Qpad Heaton så får jag problem vid stora snabba svepande rörelser. Dessvärre kan jag inte öka lift distance på Ikarin.
På min gamla Qpad CT funkar denna typ av rörelser perfekt.

Frågan är vad man ska göra ?
Heatonmattan är verkligen mycket mer precis och skön för övrigt.
Ta av glidsen ?
Kanske dags att köpa en Qpad 5K ?

Dreas 89, du var alltså tvungen att ta av glidsen för att det skulle funka bra ?
Får väl kanske göra detsamma, men det känns ju lite mysko att glidsen som är minimalt tunna ska påverka så mycket..

Jag tog också bort mina glids och nu funkar även min mus + avläsning perfekt.

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.

Permalänk
Avstängd

G5 hänger inte alls med i snabba rörelser.
Spelar man med hög sens så fungerar den bra, ja. Annars nej.

Sen är heaton mattan riktigt bra, hade föredragit utan hans logga och skit. Men den presterar riktigt bra.
Dock har jag gått tillbaka till 2mm matta då ja föredrar det vid mitt skrivbord.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JesperT
Jo, ofta kan jag hålla med om det. I det här fallet är dock Qpad Heaton riktigt bra sitt fjortisnamn till trots..
Jag köpte min matta trots namnet och inte på grund av det. Hade gärna sluppit signeringen av Heaton på den...

Edit :
Jag märker nu att jag har liknande problem som Dreas89.
Med min Ikari laser + skids+ Qpad Heaton så får jag problem vid stora snabba svepande rörelser. Dessvärre kan jag inte öka lift distance på Ikarin.
På min gamla Qpad CT funkar denna typ av rörelser perfekt.

Frågan är vad man ska göra ?
Heatonmattan är verkligen mycket mer precis och skön för övrigt.
Ta av glidsen ?
Kanske dags att köpa en Qpad 5K ?

Dreas 89, du var alltså tvungen att ta av glidsen för att det skulle funka bra ?
Får väl kanske göra detsamma, men det känns ju lite mysko att glidsen som är minimalt tunna ska påverka så mycket..

Jag tog också bort mina glids och nu funkar även min mus + avläsning perfekt.

Jag köpte ju inte mattan för sitt namn, är ganska anti allt som heter eller låter "gamer".

Jag tyckte också att det var mysko att det skulle påverka med de extra glidsen, men efter att ha tagit av dom så blev det super iaf. För dig också ser jag, bra det iaf.

Permalänk
Medlem

sensorn på QPAD 5K är väldigt känslig. det är därför det finns "lift distance" i drivrutinerna.
man ska använda glidsen som sitter på. när dessa är slitna plockas de väck innan de nya ska sättas på.

jag har pratat med Christer på QPAD angående detta så.. har ni problem är det ju bara att maila till QPAD då de såklart väldigt gärna vill veta om det finns fel på deras produkter.

är varken mutad eller anställd av QPAD så inget flame recenserar produkter bara

Permalänk
Avstängd

Tror det handlar om att våre käre Fader.. Fan själv straffat dig för att du köpte en mus matta som hette heaton

Visa signatur

Cherry MX Brown:Compaq MX 11800, Cherry MX Blue: Razer Blackwidow, Cherry MY: Schneider g81, Black ALPS : Delll AT102W Black, Buckling Spring: IBM Model M, IBM Model N2, Rubber Dome: Keytronic ErgoForce....Senast aktiv Idag

Permalänk

Jag som däremot är anställd av QPAD hoppar in i denna tråd också!

Det sitter självklart Glidz på musen när man tar upp den ifrån förpackningen, men vissa har gjort det misstaget att sätta på de extra glidzen ovanpå dessa.

Vi är helt enkelt så generösa (;) ) att vi skickar med ett extra par Glidz för att använda när de ursprungliga slits ut. Det är inte tänkt att man ska sätta dessa över de ursprungliga, och därmed har vissa fått problem med att sensorn hamnar högre upp, och därmed inte läst av rätt.

Så länge man inte har dubbla glidz eller katt/hundhår i sensorn så lovar jag att QPAD 5K funkar på alla våra musmattor, och självklart på alla våra konkurrenters mattor också.

Ett roligt faktum är att av de reklamationer vi hittills har fått in har det ej varit något fel på en enda mus, utan snarare sådana här problem. Så jag lovar att våra "fjortisprylar med fräcka namn" håller en väldigt hög kvalité, något som vi värdesätter högt.

Så fort man dock har några problem eller synpunkter angående våra produkter så vill jag tipsa om vår egen lilla del av Sweclockers som finns att hitta här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Väl mött!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Draim
5K har bättre sensor. Hade en G5 innan och den lasern hängde inte alls med, även om jag var väldigt nöjd med den. Den höll f.ö. i 3 år. När jag sedan behövde en ny så gjorde jag lite research och det visade sig att 5K var... Grym helt enkelt.

Lasern i g5 var kass tyvär:( men musen var grymt skön

Visa signatur

Fractal r4 5volt. Amd 965 3.4 ghz Noctua DH 14 Asus M4N68T LE
Ssd diskar Samsung 850pro/intel 730 /320 Crucial m4 /8 tb mx500
Nätagg Corsair vx 450 = Seasonic m12d

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JonathanV
Jag som däremot är anställd av QPAD hoppar in i denna tråd också!

Det sitter självklart Glidz på musen när man tar upp den ifrån förpackningen, men vissa har gjort det misstaget att sätta på de extra glidzen ovanpå dessa.

Vi är helt enkelt så generösa (;) ) att vi skickar med ett extra par Glidz för att använda när de ursprungliga slits ut. Det är inte tänkt att man ska sätta dessa över de ursprungliga, och därmed har vissa fått problem med att sensorn hamnar högre upp, och därmed inte läst av rätt.

Så länge man inte har dubbla glidz eller katt/hundhår i sensorn så lovar jag att QPAD 5K funkar på alla våra musmattor, och självklart på alla våra konkurrenters mattor också.

Ett roligt faktum är att av de reklamationer vi hittills har fått in har det ej varit något fel på en enda mus, utan snarare sådana här problem. Så jag lovar att våra "fjortisprylar med fräcka namn" håller en väldigt hög kvalité, något som vi värdesätter högt.

Så fort man dock har några problem eller synpunkter angående våra produkter så vill jag tipsa om vår egen lilla del av Sweclockers som finns att hitta här:
http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=8...

Väl mött!

Ett tips är ju att nämna de extra glidzen på något sätt. Jag hade hört om en vass kant på 5Kn och tänkte att detta var en snabbfix för att inte slita ut musmattan eller liknande.

Tror inte ni nämnde de extra glidzen iaf, kollade på förpackningen men det är möjligt att jag missade det.

Permalänk
Medlem

Står tydligt i manualen
"one set of extra QPAD Glidz"

Står också
"please take some time to carefully read trough this product information before using the mouse"