Vad gäller för mig som företagare? DELL(THROTTLE ISSUE)

Permalänk

Vad gäller för mig som företagare? DELL(THROTTLE ISSUE)

Hej allihoppa
Fick hem min dell xps studio 16 idag. För 3 dagar sedan såg jag denna forum tråd på världens största notebookforum. http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=437800&page=... läs första sidan för kortfattad information.

Då produkten verkar ha fabrikationsfel som DELL inte informerat mig om. Tycker jag att jag som företag borde ha rätt att häva köpet. Då jag anser att de brutit mot avtalet då produkten inte presterar enligt specifikationerna.

Vad tycker ni, snälla kom med tips om hur jag ska föra detta vidare. Har fått min säljare att läsa igenom forumposten och han är på min sida vilket är riktigt bra.

http://en.community.dell.com/forums/p/19306277/19610864.aspx en tråd i deras egna forum.

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum

Permalänk
Medlem

är du säker på att just din dator har det problemet? verkar inte vara alla som är drabbade, Dell håller på med en ny BIOS uppdatering och flera har fått nya laddare... så jag tror nog dom löser problemet åt dig.

i köplagen står det följande...

Avhjälpande och omleverans
34 § Köparen har rätt att kräva att säljaren avhjälper felet utan kostnad för köparen, om avhjälpande kan ske utan oskälig kostnad eller olägenhet för säljaren. I stället för att avhjälpa felet får säljaren företa omleverans enligt 36 §.

Köparen har rätt att kräva omleverans, om avtalsbrottet är av väsentlig betydelse för honom och säljaren insåg eller borde ha insett detta. Köparen har dock inte rätt att kräva omleverans, om det föreligger ett sådant förhållande som avses i 23 §. Köparen har inte heller rätt att kräva omleverans, om det är fråga om en vara som fanns vid köpet och som, med hänsyn till sina egenskaper och till vad parterna måste antas ha förutsatt, inte kan ersättas med någon annan vara.

Om säljaren inte fullgör sin skyldighet att avhjälpa felet, har köparen rätt till ersättning för försvarliga kostnader för att avhjälpa det.

Visa signatur

Steve Jobs: We're better than you are! We have better stuff.
Bill Gates: You don't get it, Steve. That doesn't matter!

Permalänk

Har gjort de olika testerna och ja min dator throttlar som bara fan:(
Men jag ska nog behålla den och försöka få en adapter skickad till mig. Om det är säljarens ansvar är det jävligt bra då jag har bra kontakt med min säljare:) Finns ju också throttlestop nu som löser problemen innan de släpper bios (om de nu gör det)

Visa signatur

i5 2500k, 1x nvidia 560, 1 tb, 4gb ram, benq 24 tum