Mellandagsrean på Dustin Home(?)

Permalänk
Medlem

Mellandagsrean på Dustin Home(?)

Enligt konsumentverket
För att en affär ska få locka kunderna med ordet "realisation" i sin reklam ska

•försäljningen ske under en begränsad tid
•varorna ha väsentligt nedsatta priser
•varorna annars finnas i affärens vanliga sortiment.

Hur kan Dustin Home påstå att de har rea?
Se tex art nummer 5010084333, MICROSOFT COMFORT OPTICAL MOUSE 3000 PS2/USB
Priet höjdes med 10kr den 21/12. Det är väl inte "väsentligt nedsatta priser
"?

MHZ

Permalänk
Medlem

Efter en snabb koll på deras mellandagsrea har jag svårt att se några bra erbjudanden direkt. Tycker jag känner igen priserna från tidigare och en del prylar verkar nästan vara ordinarie pris.

Permalänk

Haha, jadu. Vad säger man?

Hoppas att årets mellandags rea inte suger lika hårt i alla andra butiker

Visa signatur

Antec Sonata III | Gigabyte P45 DS4 | Intel C2D E8400 @ 3.00 GHz | Asus HD4850 | Corsair 2X2GB 800MHz DHX | WD 640GB

Permalänk
Medlem

Ingår den musen i själva rean då? Man måste väl inte rea ut alla varor.

Permalänk
Medlem

Jag är inte imponerad:) .. Fast många fysiska butiker har riktigt fina priser påtal om mellandagsrea

Makarov: Ja det gör den.. kolla deras hemsida

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem

Re: Mellandagsrean på Dustin Home(?)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MHZ
Hur kan Dustin Home påstå att de har rea?
Se tex art nummer 5010084333, MICROSOFT COMFORT OPTICAL MOUSE 3000 PS2/USB
Priet höjdes med 10kr den 21/12. Det är väl inte "väsentligt nedsatta priser
"?

De påstår väl inte att de har rea på den där varan?

Edit: sen var man...

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Makarov: Ja det gör den.. kolla deras hemsida

Nej det gör den inte.

Hmm, nu ändrades sidan.

Permalänk
Medlem

Japp, den kommer upp när man klickar på den stora roda knappen längs ner på "rea" sidan

Reaknappen leder till
http://www.dustinhome.se/productlist.aspx?lsmartsearch=Q=5010...

MAO så ingår den i "reklamen"....

Permalänk
Medlem

Nej jag håller med. När jag såg deras "erbjudanden" tänkte jag bara jaha. Inte ett enda slog mig som riktigt bra. De flesta grejer verkar antingen inte vara prissänkta alls, eller har ungefär samma priser som andra återförsäljare har utan rea. Många av de prissänkta grejerna har de sänkt priset på långt innan denna "rea" enligt prisjakt.

Detta gäller för övrigt de flesta av de varor dustinhome skriver "Kampanj!" på numera tycker jag, sällan det är ett bra pris, ofta högre än andra butiker.

Och ja, den där musen som nämns i första inlägget dyker upp om man väljer "lista alla erbjudanden", så den bör väl anses ingå i deras mellandags"rea".

EDIT: Det var bättre förr (läs ifjol)

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem

En lite dyrare vara på "rean"
FUJIFILM FINEPIX Z33WP BLÅ, art nr 5010304745
Priset sänktes med 100kr redan den 20/12.....

Är det någon som orkar kolla resterande 48 produkter?

Permalänk
Medlem

Verkar som de inte riktigt fått ordning på mellandagsrean, ibland kommer den vanliga sidan upp och ibland mellandagsrea-sidan. Fick också deras reklam-mejl och där är i alla fall priset på Sony V5500 lägre än det som är på hemsidan.

Permalänk

Det kan ju kanske bero på att de flesta webbutiker redan säljer till nära inköpspris medan vanliga butiker har högre priser och deras "mellandagsrea" är ungefär som webbutikernas "ordinarie priser"...

Mellandagsrea är och har varit senaste 20 åren ett "jippo" för att sälja mer... Bara att kolla all reklam man får hem: Sommarrea, höstrea, skolrea, vinterrea, mellandagsrea, påskrea... etc. etc.

Visa signatur

- Who are you? -

Permalänk
Medlem

2390kr för SAMSUNG SYNCMASTER P2450H är ett pris de haft i månader känns det som.

Permalänk
Hedersmedlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MolenXs
2390kr för SAMSUNG SYNCMASTER P2450H är ett pris de haft i månader känns det som.

Jo, de sänkte priset i början på November enligt prisjakt.

Dessutom är dom dyrare än Inet, Inwarehouse, Komplett, och Pixmania på den. =/

Den är ju dessutom "Kampanj!"-flaggad... och står på förstasidan, så är ju en del av rean.

EDIT: Kan det vara så att reapriserna av någon anledning inte gäller ännu? Får väl hoppas det.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kosh of Vorlon
Mellandagsrea är och har varit senaste 20 åren ett "jippo" för att sälja mer... Bara att kolla all reklam man får hem: Sommarrea, höstrea, skolrea, vinterrea, mellandagsrea, påskrea... etc. etc.

Kan bara instämma, de e inte bara dustin som fifflar me reavarorna, de gjorde även elgiganten förra året...

Den dator jag kollade på kostade runt den 15 dec 6790kr.
Den 26 dec kostade samma dator 6790 kr dock prisänkt med 1000 kr, nån som är matte snille kan gärna förklara ekvationen för mig...

Men som sagt, de finns flera och de e nog långt alla som är ärliga till 100% med sina rea/kampanj varor i tider då handeln är kända för att vara billiga. Mellandagsrean är ett bra exempel.

Visa signatur

Dator 1: AMD Phenom II x6 T1100, Asus Sabertooth 990FX, 16GB Kingston HyperX DDR3 1600MHz, AMD HD6950 2GB, Crucial m4 SSD 128GB, 2x Samsung 1TB 5400 RPM | Dator 2: Intel Core i5 2,6 GHz, 2x4GB DDR3 1600 MHz, Nvidia Geforce GT630, Crucial m4 SSD 128GB | Dator 3: Intel Celeron G530, Gigabyte GA-H61MA-D3V, 8BG Kingston HyperX DDR3 1333MHz, AMD HD5450 512MB, Crucial M4 64GB |

Permalänk
Medlem

Skall inte köpa elektronik och tro att man får bättre deals, gäller nog mer för kläder.
edit: jäkligt oärligt beteende. Men är väl många som inte bryr sig om att kontrollera utan bara ser stora röda prislappar med en stjärna eller något.

Permalänk
Medlem

Håller med!

Mellandagsreor brukar på de flesta ställen vara något av en bluff.

Men just Dustin Home mellandagsrea har traditionellt varit en riktig rea av amerikanskt snitt. Förra året så hade de en del varor till halva priset, bla en Digitalkamera och en Popcorn Hour kommer jag ihåg.

Det har ju alltid varit tradition de senaste åren att man på Julafton sitter och tävlar i Julklappsjakten, och sedan efter den vid midnatt ungefär, så slänger Dustin upp den fantastiska rean med så pass bra priser, att de bästa erbjudande är borta redan de första minutrarna/timmarna.

Denna festen är ju förstörd i år ju, årets rea är mest ett skämt!:mad:

Men jag är i alla fall glad att jag vann en klapp i år igen!:D

Rean verkar för stunden vara borta, får se i fall den kommer tillbaks senare med bättre erbjudanden...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Men å andra sidan så gav dom bort 500 Julklappar helt gratis ...

Permalänk
Medlem

Tyvärr har Dustin börjat hamna på den tveksamma sidan bland företag i min låda.
De har även haft eller kanske har kvar en annons här på swec där de flaggar för att minnen har guldpläterade kontakter som om det skulle vara något speciellt... Har typ alla minnens sedan pcn kom på 80 talat haft... Kändes lite som ett försök till förvilla i den annonsen.

Permalänk
Medlem

Kunde vara idé för Dustinhome att lägga in en starttid på deras s.k mellandagsrea. Enligt mailet ska Nüvi265 kosta 1190 men den ligger på 2390:- och nu är klockan 09:05...

Permalänk
Medlem

Det här är väl ingen mellandagsrea?
Det är ju julerbjudande som de kört med i flera veckor,
och inte ens billigt.

Permalänk
Medlem

Kanske har blivit något fel.. iom fredl's mail.. det priset lät ju betydligt mer lockande

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

Dom hade någon bug på hemsidan precis, LACIE LITTLE DISK 500GB kostade 0kr när man inte var inloggad. När man loggade in sig med sin användare gick priset upp till 879kr. På dustinhomes mail står det att den ska kosta 699kr.

Permalänk
Medlem

nej det var inte ens något intressant detta år.

Permalänk
Medlem

Dom har sänkt alla priser nu

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem

TOSHIBA CAMILEO H20för 1490:- har de kört med länge innan.
NORTON INTERNET SECURITY 2010 för 795:- låter väldigt mycket rea.

Det är ju nyheter och kampanjvaror sedan innan som de "gjort om".
Synd.
Dustins mellanrea brukade alltid ha några guldkorn.
Nu suger den rejält istället.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
TOSHIBA CAMILEO H20för 1490:- har de kört med länge innan.
NORTON INTERNET SECURITY 2010 för 795:- låter väldigt mycket rea.

Det är ju nyheter och kampanjvaror sedan innan som de "gjort om".
Synd.
Dustins mellanrea brukade alltid ha några guldkorn.
Nu suger den rejält istället.

Alla varor har dom kanske inte sänk men Garmin GPSen har dom sänkt rejält.. den låg på 2390 innan nu 1190 ..

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Alla varor har dom kanske inte sänk men Garmin GPSen har dom sänkt rejält.. den låg på 2390 innan nu 1190 ..

Mest intressant är väl vad andra butiker säljer den för och inte hur mycket de själv sänkt.

Permalänk
Medlem

Den GPSen med det priset är då billigast i sverige, enl prisjakt så.. alla priser är inte skit

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MasteraCe
Den GPSen med det priset är då billigast i sverige, enl prisjakt så.. alla priser är inte skit

Men du får wide-versionen för dryga 1500.- på annat ställe: http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=358469

Dryga 300 mer tycker iaf jag det är värt för nästan dubbla skärmupplösningen. Speciellt för en GPS.

För övrigt, att en produkt är väldigt billig gör ju ingen "Rea" eller "Kampanj" speciellt intressant. Som andra sagt här, det var betydligt bättre förr.
Jag tittade precis igenom mina ordermail och det är nästan precis 1 år sedan jag handlade något av Dustin home senast. Innan dess flera order per månad. Jag vet ju vilka mina anledningar är iaf.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro