Kan man få paket på julafton?

Permalänk
Avstängd

Kan man få paket på julafton?

Hej

Undrar som rubriken säger huruvida man kan få paket på julafton? Jag menar Julafton är ju ingen röd dag.:) Så om man beställde denna veckan borde man få paketet på julafton då det är en vanlig dag (även om många stänger på inofficiell basis).

Jag beställde från Inet och det ser ut så här när man söker på postens hemsida:

23 dec kl 15:59 Göteborg, Sorterad
23 dec kl 14:03 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Ni får gärna säga om ni tror att paketet dyker upp på julafton.:) Om någon har fått paket på julafton - när man beställt från e-butiker - vore kul att veta.:):D

Jag hoppas ni får en bra julafton alla Sweclockare.:)<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Sitter i samma sits som du och tyvärr, kommer inte att dyka upp idag

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Sitter i samma sits som du och tyvärr, kommer inte att dyka upp idag

Jag har all förståelse för detta (det är ju trots allt julafton:)) men väldigt tråkigt då jag hade velat bygga lite efter julmaten i stället för Kalle Anka.:P:) Lite trist med eftersom det är en "vanlig dag".:P

edit: Vad beställde du?

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Mobo fr Komplett. Precis samma tracking info som du (fast med en dag tidigare datum) så jag ringde Komplett och kollade. Dom trodde inte ens posten skulle hämta allt färdigpaketerat gods hos dom förrän på måndag. Surt sa räven

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Avstängd

Is it me or the julbords-drugs?:o Men Hur kommer det sig att det står att man skrev inlägget kl. Idag 08:28 när kl. i detta nu är 09:35?:P Detta då jag skrev inlägget 09:28.:P

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

2009-12-23 03:06 Stockholm Sorterad
2009-12-22 17:55 Umeå Sorterad
2009-12-22 14:23 Posten Elektronisk förhandsinformation mottagen

Tror att mitt paket ligger på ica men har inte fått något sms.
Kanske ska knalla ner imorgon och höra.

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Medlem

Akta dig för julmusten

22 dec kl 19:11
Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Pfffft

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

sitter också i sammma sits eftersom inet ändrade orderstatus just efter jag hade beställt..

Visa signatur

▪ 2500K @ 3,3 GHz - Sabertooth p67 - 8 GB 1600Mhz - 8800gt (7970inc) - 120 GB intel 320 + 500 GB WD black
▪ HP Probook 6450

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Is it me or the julbords-drugs?:o Men Hur kommer det sig att det står att man skrev inlägget kl. Idag 08:28 när kl. i detta nu är 09:35?:P Detta då jag skrev inlägget 09:28.:P

Du har tappat inställningen för vilken tidszon du är i. Såg någon annan som drabbats av det också. Ser 9:19/9:28/9:35 på dina inlägg

Visa signatur

Du behöver inte vaccinera dina barn, bara dom du vill behålla.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Mobo fr Komplett. Precis samma tracking info som du (fast med en dag tidigare datum) så jag ringde Komplett och kollade. Dom trodde inte ens posten skulle hämta allt färdigpaketerat gods hos dom förrän på måndag. Surt sa räven

Jag ringde posten och de delar inte ut paket då de ser Julafton som en lördag. Hade man valt något dyrt express-skit som kostar multum och kryssat i "dela ut på lördag"-ruta DÅ hade man fått paketet.:P

Rent generellt: Posten är fan roliga.:/ Jag menar detta är ju inget man vet förrän man har behov av en eventuell express-tjänst och när man har behov av denna då är det för sent.:S

En person skulle hämta ut ett paket åt mig via en fullmakt (I was ill at the time:P):

jag bodde i stad X och han en bra duktig bit utanför staden. Så posten knullade en sjuk medborgare i nöd lååångsamt med deras regler avseende fullmakter. Det hela var så krångligt att jag lika gärna kunde hämtat paketet. Så det slutade med att paketet fick gå till "åter avsändare" och skickas på nytt till min nya adress.:P Det var enklare än fullmakten.:S Men Posten kanske gjorde det för att tjäna 150-300 kr extra? :/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mikgus
Du har tappat inställningen för vilken tidszon du är i. Såg någon annan som drabbats av det också. Ser 9:19/9:28/9:35 på dina inlägg

Skumt om jag tappat tidszonen?:o På datorn säger kl. 09:45...lol

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Har du fått nåt trackingnummer? i såna fall kan du skriva ut det och sticka ner innan dom stänger. Det brukar jag göra om avin inte kommit

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Har du fått nåt trackingnummer? i såna fall kan du skriva ut det och sticka ner innan dom stänger. Det brukar jag göra om avin inte kommit

Problemet är att posten brukar inte komma förrän kl. 16.00. men butiker stänger ofta mellan 12-15 men det är värt ett försök det är det ju alltid.:)

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jdad
Mobo fr Komplett. Precis samma tracking info som du (fast med en dag tidigare datum) så jag ringde Komplett och kollade. Dom trodde inte ens posten skulle hämta allt färdigpaketerat gods hos dom förrän på måndag. Surt sa räven

Lider med dig som fan.:/ ett mobo vill man ju installera direkt och börja bygga.<3

Vet inte om jag ska säga *kramar om ömt* eller om jag istället - som det dataforum detta är - ska säga: *höjer ömt varvtalet på din fläkt och hoppas att din prolle i bröstet inte brister*<3

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Avstängd

Skriver nått för och se om tidszonen har uppdaterat sig.^^

Skumt kl. uppdaterade sig inte.:o

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem

Är det leverans på julafton?
På julafton delas 1:a-klassbrev med tilläggstjänsten Expressbrev + Lördagsutdelning ut, även Express 07.00 med tilläggstjänsten Lördagsutkörning delas ut på julafton.

Från Posten. Så morgontidningen kommer iaf

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ang3r
Är det leverans på julafton?
På julafton delas 1:a-klassbrev med tilläggstjänsten Expressbrev + Lördagsutdelning ut, även Express 07.00 med tilläggstjänsten Lördagsutkörning delas ut på julafton.

Från Posten. Så morgontidningen kommer iaf

Fasen också... det suger purjo.:/:(

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Det blir en lång väntan för er. dvs tills på måndag. Jag vet hur det känns när man väntar på roliga paket så jag lider med er

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mathiasss
Det blir en lång väntan för er. dvs tills på måndag. Jag vet hur det känns när man väntar på roliga paket så jag lider med er

Tack det värmde.:) Eller hur jag ska säga som.:)

Vet inte varför men just denna jul är jag mer sugen på att få bygga stillsamt och känna julfriden (även om det kanske inte är politiskt korrekt att bygga dator på julafton:P) och stillsamt ta god tid på sig tills datorn är i shape.:):D Äta julmat lite snabbt och sen börja bygga liksom.:D För mig känns det som julafton att bygga dator.:)

Btw...jag spårade paketet (dom kommer till Neger Gregers närlivs vid 16-tiden i normala fall/vardagar) men det ligger fortfarande i Göteborg. Så Nu är det officiellt att Posten valt att inte dela ut julklappar/ser julafton som en röd dag fast det inte är det.:P

edit: Postens kundtjänst hade öppet, då hade jag hellre haft mitt paket levererat istället för att ktj har öppet under julen...men för posten var det säkert lättare att göra tvärt om såklart.:(:/

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enkronan
Så Nu är det officiellt att Posten valt att inte dela ut julklappar/ser julafton som en röd dag fast det inte är det.:P

Du menar du trodde posten fungerade som vanligt på julafton?

Lördag är ingen röd dag, så ditt resonemang håller inte.

Permalänk
Medlem

Det hade varit enklare om Jul inträffade på samma datum varje år, så man kunde planera lite och köpa grejerna i god tid

Hoppas ni hittade på något annat skoj att göra i alla fall, kanske testa och klocka befintliga riggen lite för att se vad man kan få ur?

God Jul!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Det hade varit enklare om Jul inträffade på samma datum varje år, så man kunde planera lite och köpa grejerna i god tid

Hoppas ni hittade på något annat skoj att göra i alla fall, kanske testa och klocka befintliga riggen lite för att se vad man kan få ur?

God Jul!

Lite mycket nubbe ikväll?

Julafton är 24/12 varje år.

Permalänk
Medlem

Det var nog det som var poängen med hans inlägg...beställ i god tid.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Lite mycket nubbe ikväll?

Julafton är 24/12 varje år.

Han gjorde samma "fel" som mig men menade väl:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Du menar du trodde posten fungerade som vanligt på julafton?

Lördag är ingen röd dag, så ditt resonemang håller inte.

Ja Julafton ses som en vanlig dag, en del har öppet andra inte (=en del har öppet andra stängt).

Jag vet att lördag inte är en röd dag men då julafton var på en torsdag i år så var det heller inte en röd dag.:);)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av JorisS
Hoppas ni hittade på något annat skoj att göra i alla fall, kanske testa och klocka befintliga riggen lite för att se vad man kan få ur?

God Jul!

Jo då botaniserade runt bland CPU-kylare och förbereder för att slipa/inhandla CUP och Zalman-fläkt. (Då jag inte kan handa idag (den 25:e:P).

Visa signatur

Here at Sweclockers we are all colleagues with each other! Those of us who just love Apple, we go beyond the: "We are all colleagues with each other"-talk! We ARE The iFamily!(F) Because we iTalk Apple! Simple as that! I am a proud member of The iFamily!<3
R.I.P. Steve Jobs!<3 See you in the iCloud!(F) I feel iSad...:'(
iFamily Sweden!

Permalänk

Jag fick i alla fall paket på julafton fast det var inte den vanliga postmannen som kom med dem de hade nog hyrt in någon gammal anställd som nu är pensionär för han hade gick runt i en röd morgonrock med natt luva på, han såg rätt gammal ut och hade långt vitt skägg, alla dessa besparingar dessa dagar asså.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk

Samma här..

23 dec kl 14:33 Stockholm, Sorterad
22 dec kl 19:11 Posten, Elektronisk förhandsinformation mottagen

Vill ha mitt 5970 nuuu :(...Man blir ju otålig som ett barn här ;p...

Visa signatur

Macbook Pro 15" (late-2015)

Permalänk
Medlem

Alla vi som går i väntans tider får väl instifta en ny högtid, Kulafton. I år infaller den tisdagen den 29/12, då ska vi väl alla hunnit få våra klappar

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Dag före helgdag brukar ses som lördag. Har ni ingen livserfarenhet?

Permalänk
Medlem

Jodå men onsdagen den 23 var baske mig inget annat än vanlig vardag. Utom tydligen för Postens kuskar

Visa signatur

I used to think I was ambivalent but now I'm not so sure

Permalänk
Medlem

Har inte paketen rört sig den 23e?