Permalänk
Medlem

Val av DDR2 minnen, OCZ vs Corsair?

Måste införskaffa nya minnen då mina dominator minnen har flippat ur totalt.
Vad tycker ni?, ska jag satsa på nya dominator minnen eller som jag själv funderar på OCZ reaper minnen men dom verkar inte finnas nånstas(?)
Har haft mina dominator minnen i drygt 2 månader och har väll strulat typ hela tiden, jag hade säkert bara otur och fick ett måndags ex.
Det är PC8500 minnen jag pratar om alltså, alternativt 9200/9600 går också bra men det verkar hopplöst att få tag i.
Kan även tänka mig ett annat fabrikat på minnen om någon har nått bra förslag.

Permalänk

För mig är det tvärtom, mina ocz-minnen strulade hela tiden men mina corsair har fungerat superbra.

ocz är dock lättare att klocka om man tycker sådant är roligt.

Permalänk
Medlem

Du är inte ensam om sunkiga dominator minnen, 3 av 4 pajade en efter en efter på bara 3 månader för mig. Jobbigt när man började få checksumfel när man packade upp filer etc, man trodde ju disken hade pajat först...

Googlade lite och såg att jag inte var ensam om dåliga dominator minnen, jag tappade dock förtroendet för Corsair och köpte Kingston minnen som har funkat bra i nästan 1.5 år än så länge.

Permalänk
Medlem

Okej ja, jag har ungefär samma problem dom du Lento.
Det började med att det blev skrivningsfel till diskarna när jag skulle installera windows, sen kunde jag inte packa upp filer precis som du och får blåskärm lite då o då. Funkade hyffsat ett tag när jag körde minnena i single channel men nu verkar dom helt körda.

Kunde du reklamera dina utan problem?
Jag köpte mina på tradera(i obruten förpackning) men det kanske inte spelar nån roll om man har kvitto från butik eller ej?

Permalänk
Medlem

Med två av minnena som gick sönder startade datorn inte ens längre, eller den startade men kom inte långt i POST, fläkten bara gick upp i full fart. Lyckligtvis hade jag display till mitt moderkort och kunde se att den hängde på DET DRAM. (innan jag fick bild)

Orkade aldrig bråka och lade dem på hyllan efter jag testat dem i flera olika burkar med samma resultat. Nu är det nog försent för mig att gå tillbaks till komplett, men man kan ju alltid kontakta Corsair direkt och få nya, det är väl nästan livstids garanti har jag för mig? Frågan är dock om man ens vill...kanske kan ge dom en chans till om ett par år.

Permalänk
Medlem

jag har haft både corsair och ocz
nu har jag ocz och det fungerar skit bra

jag har aldrig haft problem med några av mina minnen
skulle tro att alla tillverkare har fel på något minne då och då

tjoo flöjt

Visa signatur

GA-MA790FXT-UD5P / AMD Phenom™ II X6 1100T BE 4.118GHz 1.45v / Corsair 16GB (4x4096MB) CL9 1600Mhz VENGEANCE LP SVART / Radeon HD7950 X 2 / Fractal Design Define XL / Be quiet dark power 10 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bryggarn
jag har haft både corsair och ocz
nu har jag ocz och det fungerar skit bra

jag har aldrig haft problem med några av mina minnen
skulle tro att alla tillverkare har fel på något minne då och då

tjoo flöjt

Så sant så sant, men vad jag hört och läst så är det extra problem med just corsairs dominator minnen.
Det lutar nog åt OCZ minnen ändå kanske, är det reaper som gäller om man ska köra lite overklockning eller finns det ett bättre alternativ kanske?

Permalänk
Medlem

Jag kör på OCZ minnen nu, (1600) har även haft OCZ 1800mhz.

Har strulat ganska duktigt, har inte kunnat köra på 1600 alls nästan, datorn låser sig hela tiden. funkade ganska bra i 1333 då låste det sig bara ibland.
Nu kör jag dom i 1067mhz och då har datorn inte låst sig nångång ännu =p

Har ett asus formula III mb, det skulle tydligen va bra att klocka på, men har inte gått så bra =p

Permalänk
Hedersmedlem

Testa med Kingston Hyper X PC8500-minnen dom brukar funka super på de flesta brädor.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
Testa med Kingston Hyper X PC8500-minnen dom brukar funka super på de flesta brädor.

Okej, jag ska väll kanske göra ett försök med dom då.
Såg att det fanns 2 olika typer av HyperX minnena, en typ med fläskigare kylfläns som heter T1 är det nån annan skillnad förutom kylningen på dom?
Står lite olika timings på dom, är det 5-5-5-18 eller 5-5-5-15?

Permalänk
Hedersmedlem

T1 står just för att de har biffigare kylning, tänk då på platsen under din prollekylare.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jalle64
T1 står just för att de har biffigare kylning, tänk då på platsen under din prollekylare.

Är flänsarna högre på kingston stickorna än dominator stickorna?, för just nu är det ganska tight ovanför första sloten på brädan

Permalänk
Hedersmedlem

Har inte de exakta måtten men tror att de är ganska jämnhöga. Kanske står på Kingstons hemsida?

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Hittade måtten på DDR3 T1 stickorna och dom var 61mm höga och dominator stickorna är 51mm och vad jag ser har jag ca 15mm till godo under flänsen men det är juh när dom sitter på plats, dom ska juh i också!:P