ARMA2! (för oss Operation Flashpoint fans!)

Permalänk
Medlem

Fett jobbigt! Det har ju bara varit att tagit bort de filer som tillägget/modiflikationen använder o sen installera om det. Har varit så sedan Operation Flashpoint: Cold War Crisis kom ut. Dåligt att man inte kan göra så nu. Fast, iofs, kan vara SIX Updater som, ursäkta mitt ordval, horar sig.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Nope, har ArmA 2 via Steam, så det är version 1.0.0.4 jag har.

Det går bra att installera betapatch på steamversionen också. Efter att du har installerat betapatchen behöver du inte ens ha i gång steam för att starta spelet.
Men inom ett par dagar släppts antagligen 1.05 som också tar bort DRM-skyddet så det är nog bäst att vänta på den istället.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Fett jobbigt! Det har ju bara varit att tagit bort de filer som tillägget/modiflikationen använder o sen installera om det. Har varit så sedan Operation Flashpoint: Cold War Crisis kom ut. Dåligt att man inte kan göra så nu. Fast, iofs, kan vara SIX Updater som, ursäkta mitt ordval, horar sig.

Det är inte någon skillnad på hanteringen av modkataloger mellan OFP och Arma2 så det måste vara något annat.

Permalänk
Avstängd

Vet inte om det är jag som är trött eller puckad, men vart annonserar anrop sina matcher nu för tiden? Förut var det i uppdrags-delen av forumet. Kommer ha en del tid över nu över julhelgern så skulle vara nice och spela lite...

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Har installerat ACE via deras Web-Client. Valde beta 2 bland de 2 alternativen, tack vare SIX Updater nått, och började att installera. Problemet nu, är att jag kan inte göra ett skit jämfört vad de andra kan som har lagt upp klipp från ArmA 2 med ACE-modiflikationen. Klippen "A couple of features" är bra exempel på vad jag inte kan göra.

Har jag gjort något fel, eller? Vill ju njuta med yttligare högre realism än vad spelet utan ACE erbjuder.

Kan du inte återställa filerna från papperskorgen? Ace har i övrigt också filer i din Userconfig mapp. Men vettifan hur six-updater funkar, då jag använder Yoma som känns bättre och lättare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Vet inte om det är jag som är trött eller puckad, men vart annonserar anrop sina matcher nu för tiden? Förut var det i uppdrags-delen av forumet. Kommer ha en del tid över nu över julhelgern så skulle vara nice och spela lite...

Det är jävligt slappt på Anrop nuförtiden. Typ alla seriösa medlemmar startade ju SSG och hoppade över dit istället tidigare i höstas, då nissarna bakom Anrop inte ville ta spelandet till samma nivå som majoriteten medlemmarna. Kika förbi där istället om du vill. Måste dock göra en ansökning först, och sen genomgå lite övningar så du hänger med i spelandet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
Vet inte om det är jag som är trött eller puckad, men vart annonserar anrop sina matcher nu för tiden? Förut var det i uppdrags-delen av forumet. Kommer ha en del tid över nu över julhelgern så skulle vara nice och spela lite...

Det är väll där de alltid har det (Uppdragsdelen av forumet). Men jag tror inte de kört något uppdrag på typ en månad.. Enligt forumet iaf. Nu har ju dessutom gQ flyttat utomlands ett tag så jag vetto fan om det är någon som tagit över, hänger inte där så mycket längre.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem

Version 1.0.5 till ArmA 2 har nu nått full release! Undrar allt hur lång tid det tar innan Steam fixar in den ^^

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Version 1.0.5 till ArmA 2 har nu nått full release! Undrar allt hur lång tid det tar innan Steam fixar in den ^^

Jag tror det ska fungera att installera den vanliga patchen på steam också:

Citat:

* ANY ORIGINAL VERSION OF ARMA 2 from 1.00 to 1.04 (including the Steam version, note that Verify file cache and autoupdate will not work properly until the full 1.05 is also out directly on Steam)
http://community.bistudio.com/wiki/Arma_2:_Patch_v1.05

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Jag tror det ska fungera att installera den vanliga patchen på steam också:

Oh, ok. Vill dock ej riskera att tvingas installera om skiten, så jag väntar.

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

Patch 1.05 och Ace2... Vilket bra skiit!!!! SÅ underbar optimering, nu går det verkligen att lira... Tillbaka till ofp känslan.. phew.

Hur kör ni era fordon/helioptrar och flyg? Jag har problem även med bilar o musen. Kan man köra bil med joystick även om det låter sjukt dumt...?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av edgren
Oh, ok. Vill dock ej riskera att tvingas installera om skiten, så jag väntar.

Jag installerade patchen utan problem på min Steamversion.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Hur kör ni era fordon/helioptrar och flyg? Jag har problem även med bilar o musen. Kan man köra bil med joystick även om det låter sjukt dumt...?

Bilar bör köras med tangenbordet, alternativt ratt eller handkontroll.

Permalänk
Medlem

Handkontroll kan jag inte prata för, men ratt fungerar inte som det ska. Händer inget förens man vridit ratten ett halvt varv.

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Händer inget förens man vridit ratten ett halvt varv.

Det var ju ytterst dumt.... Vad finns det kvar då? Joye och keyboard? Shit, låter ju löjligt, finns ju inget som känns realistiskt när man kör bilar i Arma2 då... För med musen är det skit jobbigt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Handkontroll kan jag inte prata för, men ratt fungerar inte som det ska. Händer inget förens man vridit ratten ett halvt varv.

Är du säker på att allt är rätt inställt?
Jag har ingen ratt men jag har en 360-kontroller som fungerar utmärkt. Det är bara att aktivera den i spelet så fungerar den perfekt att köra fordon. Det fungerar också att styra en soldat men det fattas lite funktioner, men att gå omkring och skjuta o så går bra.

Permalänk

Soldat-simulator, inte bil-simulator Att köra bil i ArmA2 är ju precis som i typ BF2 och alla andra lir, så jag ser ingen anledning till att använda annat än tangentbordet till det. Känns bara bökigt.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123
Är du säker på att allt är rätt inställt?
Jag har ingen ratt men jag har en 360-kontroller som fungerar utmärkt. Det är bara att aktivera den i spelet så fungerar den perfekt att köra fordon. Det fungerar också att styra en soldat men det fattas lite funktioner, men att gå omkring och skjuta o så går bra.

Finns en del om det på BI's forum.. Ingen som fått det att fungera utan deadzone.

"Mr. Bravo" (Nu vart jag sugen på att kalla dig Mr. T
Om man ska köra tank en hela op kan det nog vara skönt att slippa fördärva fingret på shift så fort man ska åka fort. Dock tror jag inte det är så bra med ratt till ett bandfordon men ändå. Stryker ev.

// Ish

Visa signatur

Citera så att jag hittar tillbaka!

Permalänk
Avstängd

När ska de släppa 1.05 version av dedikerade servern? Jag vill inte uppgradera till 1.05 förrens jag även kan uppgradera min server

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Finns en del om det på BI's forum.. Ingen som fått det att fungera utan deadzone.

"Mr. Bravo" (Nu vart jag sugen på att kalla dig Mr. T
Om man ska köra tank en hela op kan det nog vara skönt att slippa fördärva fingret på shift så fort man ska åka fort. Dock tror jag inte det är så bra med ratt till ett bandfordon men ändå. Stryker ev.

// Ish

I standardinställningarna så ligger full hastighet på E och har varit så sedan OFP.
Själv byter jag alltid full hastighet från E till W.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
När ska de släppa 1.05 version av dedikerade servern? Jag vill inte uppgradera till 1.05 förrens jag även kan uppgradera min server

Det har funnits sedan patchen släpptes.
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Dedicated_Server#Arm...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ish
Finns en del om det på BI's forum.. Ingen som fått det att fungera utan deadzone.

"Mr. Bravo" (Nu vart jag sugen på att kalla dig Mr. T
Om man ska köra tank en hela op kan det nog vara skönt att slippa fördärva fingret på shift så fort man ska åka fort. Dock tror jag inte det är så bra med ratt till ett bandfordon men ändå. Stryker ev.

// Ish

Hehe, men folk är så rädda för att ställa om sina kontroller. Jag har tex de vanliga snabba styr-knapparna på mina vanliga ESDF-styrknappar, och de långsamma styr-knapparna på pil-tangenterna. Så beroende på om jag bara ska åka snabbt genom ett landskap eller åka långsamt i takt med trupper så flyttar man bara handen några centimeter till en annan uppsättning. Funkar smidigt för mig iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelle!123

Det har funnits sedan patchen släpptes.
http://community.bistudio.com/wiki/ArmA:_Dedicated_Server#Arm...

enligt den länken

Official: v1.05.62014 isn't yet available from Arma2.com ,Bittorent

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
enligt den länken

Official: v1.05.62014 isn't yet available from Arma2.com ,Bittorent

För linux finns det iaf.

Permalänk
Avstängd

Jo men som 99% av alla kör ju jag med Windows.. Windows Server 2008 för att vara exakt.. Ingen som hört nått om när de släpper för windows?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jahapp, nu har jag beställt en Track IR 5 från flightsim.se i hopp om att utöka rolighetsfaktorn och realismfaktorn ytterligare.

Ni som har en sådan, kan ni svara på om man behöver track clip pro oxå??? Är det nödvändigt?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Jahapp, nu har jag beställt en Track IR 5 från flightsim.se i hopp om att utöka rolighetsfaktorn och realismfaktorn ytterligare.

Ni som har en sådan, kan ni svara på om man behöver track clip pro oxå??? Är det nödvändigt?

Du kommer inte bli missnöjd kan jag säga, jag skulle inte ens kunna föreställa mig spela ArmA2 utan trackIR nu.

TrackClip pro rekommenderas för kameran "ser" den mycket enklare även på avstånd och i svårare vinklar.
Men man överlever med den vanliga reflektorn.

T.ex om du sitter framför kameran och tittar väldigt långt åt höger eller vänster eller upp, så "tappar" kameran ganska lätt bort en av reflektorerna och då vet den inte riktigt vart den ska ta vägen och bilden bara "fladdrar" runt tills du tittar tillbaka lite.

Visa signatur

anderssonm.se
samstudios.se

- Låt pajkastningen börja!

Permalänk
Avstängd

komme de inte släppa nån 1.05 server snart? blir ju galen, kan inte uppgradera till 1.05 förrens den kommer ju :/

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av I Kill
Ni som har en sådan, kan ni svara på om man behöver track clip pro oxå??? Är det nödvändigt?

Jag köpte mig en Track clip Pro efter några månader med reflektor-grejen. Helt klart värt köpet i min värld om man använder TrackIR mycket, då man som sagt får mycket bättre kontakt med kameran. Den sitter också mycket bättre på lurarna och känns inte lika ivägen och ömtålig, plus att den går att justera lite hur som helst utan att den lossnar och flyger iväg. Det bästa av allt är ju att det ser härligt nördigt ut istället för allmänt ufo

Enda nackdelen är att du får en sladd till från lurarna, då den är usb-driven. Är man lite händig så ska det dock gå att fixa den batteri-driven, har jag läst på deras forum. Har inte provat det själv än.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Någon som vet någon rolig server för ACE? De flesta verkar vara halvfulla med puckon och idioter. Jag gillar i övrigt Warfare.

Permalänk
Medlem

Okej, tack grabbar.. Jag tror jag kör lite med reflektor grejen först... Har blivit av med min Saitek joye så jag kan ändå inte köra flyg.

Men antar att det är soft som infanteri och fordon oxå med Track ir?

Själv letar jag oxå efter någon kul Ace server med warfare el nått annat, men jag söker även efter folk att lira med och kommunicera med utan att behöva skriva. Har länge vart anghängare för anrop.net men de kör inte ACE. Och jag är väldigt täd på just ACE2.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CyberVillain
komme de inte släppa nån 1.05 server snart? blir ju galen, kan inte uppgradera till 1.05 förrens den kommer ju :/

1.05 serverfilerna för windows kommer med den vanliga patchen.

Permalänk
Avstängd

ah. smart att de inte skriver det nånstans.

tack.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Wiie! 2010'e inlägget i denna tråd

Ber så hemskt mycket om ett väldigt onödigt inlägg, men jag kunde bara inte motstå frestelsen, haha!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me /device:desktop. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.