Permalänk
Medlem

Vad är fel? Phenom II 550 BE

Problem: Jag vill låsa upp min prolle från X2 till X3 eller X4 men jag har inte lyckats har provat massor med inställningar men det blir bara bluescreen efter windows loggan. Har den nyaste biosen som har ACC funktion och jag har läst att andra har låste upp denna prolle på exakt mitt modertkort utan problem, så vad gör jag för fel? eller kan det var fel på den? Tacksam för all hjälp jag kan få!!

tillägga: Det står när man startar datorn i bios bakgrunden som man passerar att 4st cores är aktiva.

Min dator:
Processor: AMD Phenom II X2 3,1GHz BE
Moderkort: ASUS M4A785TD-M EVO
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 5770
Nätaggregat: CHIEFTEC 650W
Hårddisk: Western Digital 500GB 7200, 32mb
Minnen: A-DATA 2X2GB DDR3 1333MHz
2st chassi fläktar

Permalänk
Medlem

Klocka ner processorn och öka volten och se om det fungerar, annars kan någon av de resterande 2 kärnorna vara sönder.

Permalänk
Medlem

Någonting man måste förstå är att alla processorer INTE är likadana, även fast det är samma modell.

Bara för att vissa andra kan låsa upp deras behöver det inte betyda att det fungerar för dej.

Får du massa konstiga fel efter att du har gjort det så kan det vara ett tecken på att dom andra kärnorna inte funkar som dom ska...

Permalänk
Medlem

Jag brukar ha otur så varför skulle inte de 2 andra kärnorna vara sönder

Står BAD_POOL_CALLER ...ifall det säger något?

Ska klocka ner dem lite och höja volte, se ifall det fungerar bättre

Permalänk
Medlem

Re: Vad är fel? Phenom II 550 BE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Problem: Jag vill låsa upp min prolle från X2 till X3 eller X4 men jag har inte lyckats har provat massor med inställningar men det blir bara bluescreen efter windows loggan. Har den nyaste biosen som har ACC funktion och jag har läst att andra har låste upp denna prolle på exakt mitt modertkort utan problem, så vad gör jag för fel? eller kan det var fel på den? Tacksam för all hjälp jag kan få!!

tillägga: Det står när man startar datorn i bios bakgrunden som man passerar att 4st cores är aktiva.

Min dator:
Processor: AMD Phenom II X2 3,1GHz BE
Moderkort: ASUS M4A785TD-M EVO
Grafikkort: PowerColor Radeon HD 5770
Nätaggregat: CHIEFTEC 650W
Hårddisk: Western Digital 500GB 7200, 32mb
Minnen: A-DATA 2X2GB DDR3 1333MHz
2st chassi fläktar

Vad har du för stepping på din 550BE?
CACYC AC 09??????

Inne i bios står väl kärna 0,1,2,3
Prova att stänga av kärna 2.
Det var det enda som funkade för mig.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=905075

Fick oxå bulescreen när jag kom till windows loggan när jag låste upp alla 4 kärnor. Men nu har jag fått den stabil som triple cora

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Re: Re: Vad är fel? Phenom II 550 BE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Vad har du för stepping på din 550BE?
CACYC AC 09??????

Inne i bios står väl kärna 0,1,2,3
Prova att stänga av kärna 2.
Det var det enda som funkade för mig.
http://valid.canardpc.com/show_oc.php?id=905075

Fick oxå bulescreen när jag kom till windows loggan när jag låste upp alla 4 kärnor. Men nu har jag fått den stabil som triple cora

Tyvärr verkar ingen av de andra kärnorna funka :/

Cpu-Z står det stepping 2 och Code Name Callisto och Revision RB-C2.

Value på kärnorna ska vara [-2] va??

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Vad är fel? Phenom II 550 BE

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobinCC
Tyvärr verkar ingen av de andra kärnorna funka :/

Cpu-Z står det stepping 2 och Code Name Callisto och Revision RB-C2.

Value på kärnorna ska vara [-2] va??

Jag har den på auto. Vet inte vad value blir då.

Steppingen står på processorn. På min står det CACYC AC 0920GPMW

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem

Batch och stepping e helt olika saker, kan nästan garantera att ni båda har C2 stepping

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xyllian
Batch och stepping e helt olika saker, kan nästan garantera att ni båda har C2 stepping

Vet att det är två olika saker. Det kanske vi har, men alla C2 funkar inte att låsa upp till Quad-core. Vet inte hur det är med C3.

Visa signatur

ASRock Z97M OC Formula / Intel Pentium Anniversary Edition G3258 3,2GHz 1.09v @ 4.5Ghz 1.26v / Corsair Hydro H110i GT / Sapphire HD7750 1GB Ultimate / Kingston HyperX Savage (2x4GB) 2400Mhz / Fractal Design Tesla R2 500W 80+ Gold / Fractlal Define S

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bredband
Vet att det är två olika saker. Det kanske vi har, men alla C2 funkar inte att låsa upp till Quad-core. Vet inte hur det är med C3.

Jävligt synd för det var nästa enbart därför jag köpte denna processorn för att låsa upp en eller två kärnor. Alla andra verkar kunna låsa upp minst en till kärna.....

Har en till fundering, Det laggar, hackar typ 1 bild i sekunde när windows stängs ner och när det startar upp till desktop. Vad beror detta på ?
Detta händer bara när jag har 5770 kort i, jag har provat med 2st olika 5770 kort = samma sak. Men med ett låg pris grafikkort Geforce 210 är det perfekt övergång. Tacksam för svar

Permalänk
Medlem

synd att du inte lyckade låsa upp den...
men prova överklocka den som x2 då för den kan vara bra på det även om inte core 2,3 e stabila

Visa signatur

Jag brukade ha mina dator komponenter listade här men efter att ha bytt vissa och sedan glömt bort vilka som nu sitter i datorn får jag skriva den här tråkiga texten istället. Om någon mot förmodan läser så här långt kan jag inte annat än be om ursäkt för hur meningslös min signatur nu är...

Permalänk
Medlem

Min var en "CACYC" version men tyvärr var väl båda kärnorna defekt på min då.