lite kritik på en egen låt jag gjort

Permalänk
Medlem

lite kritik på en egen låt jag gjort

hej. jag har gjort en låt (ljudet). detta är min andra låt jag har gjort och jag är endast 15 år så var inte för hårda:D min syrra jag gjort texten och jag har hjälpt lite. hon är 13 och det är hon som sjunger. så lite kritik vad tycker ni?

Länk: http://www.youtube.com/watch?v=XANLl7Fw-ck

TRYCK PÅ HD!

Permalänk
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
Stängde av redan under introt.

Måste tyvärr säga att jag också gjorde det. =/

Visa signatur

"If you are really extreme, you never let informed facts or the scientific method hold you back from your journey to the wrong answer." (jayhall0315)
Celeron 352 @ 7822.8mhz 50k Vantage 40k 3Dmark06

Permalänk
Medlem

Ledsen men detta var dynga

Permalänk
Medlem

vad är dynga ? accorden eller?

Permalänk
Medlem

Rösten kommer enbart från den vänstra högtalaren?

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Nej, det är inte dynga. Men, konkurrensen är hög.

Fortsätt på samma spår. Gör 18 låtar till, så blir säkert ett halvdussin riktigt hyfsade.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Allt var så rörigt, kunde inte koncentrera mig på musiken. Var tvungen att "sortera" ut all.

Visa signatur

pff

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sabbe
Rösten kommer enbart från den vänstra högtalaren?

Okej blev rädd att jag hade något fel men så var det inte alltså

Visa signatur

FX-6350 @4Ghz | R9 380 Dual-x | 8GB DDR3 | Gigabyte GA97A - DS3P | Corsair TX 650W 80+

Permalänk
Medlem

Det enda som var bra, eller rättare sagt godkänt, var din syrras röst. Även om den var ganska nasal. Sen lät det mesta falskt.
Men fortsätt och gör låtar. Bevisa för oss att du har det som krävs., för du kommer bara bli bättre och bättre.

Permalänk
Medlem

Jag irriterade också mig på att sången endast kom från vänstra högtalaren, dessutom var sången lite platt (i den bemärkelsen att mikrofonen/inspelningen/mixningen av den var dålig).

Musiken var inte direkt något jag frivilligt skulle lyssna på, men jag tror som flera här säger att om ni fortsätter att göra låtar så kanske ni får till någonting hyfsat om säg, 2-4 år.

Permalänk
Medlem

Det låter som om ni har lagt ned lite för lite tid. Det låter bra och är en helt ok grund, men skulle absolut behöva finslipas. Lycka till, eller något

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Du har alla förutsättningar, detta var inget vidare men det är ändå en mycket bra start!

Permalänk
Medlem

Skit i dom här pappskallarna som bara säger att det är dåligt. Man måste skriva jävligt många låtar innan man blir riktigt bra på det och någonstans måste man ju börja eller hur? Du är inte helt ute och cyklar, vissa grejer i låten har potential, tänker på sången (melodin) och pianot främst vilka lirar helt ok tillsammans så fortsätt fila på de delarna tycker jag, basslingan och beatet var ju däremot ingen höjdare och där hade jag kanske försökt med någonting annat.

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Folk är jävligt konstruktiva.. eller inte. Du får ursäkta dom, eller helt enkelt, bry dig inte om dom.

Antar att beat m.m är loops? Försök sätta dig in i att skapa ett helt eget beat istället. Sampla, klipp ut hihats du gillar m.m ur loops och gör din egen. Det blir mycket bättre och du lär dig mycket mer. Loops i sin helhet kan du försöka använda som utfyllnad, men inte så mycket mer än så. Tycker det är schysst att du ger dig på att använda vocals så fort som möjligt, dom var ok förutom det folk redan pekat ut. Våga leka med effekter, det är bara så du lär dig vad som fungerar och vad som inte gör det (och det gör du med öronen). Panna inte vocals så mycket som du gjort här. Det kan du göra med back-up vocals osv. Nu är inte jag någon expert på användning av sång men du körde i alla fall en layer på "na-na-na", fortsätt använda layers. Försök att tillämpa det i de mesta aspekter i låten, i såväl beat som bas (frekvenser low-mid t. ex). Vad använder du för program?

Det mest ofrånkomliga som kommer ta dina produktioner till en annan nivå är först och främst mixningen. T. ex hur alla instrument ligger i ljudspektrumet. Men det kommer du lära dig

Permalänk
Medlem

precis allt i låten har jag gjort själv. inget som man bara sätter in från något mussik program. har kommit på alla basgångar mm. sedan spelat in det på min keyboard och klippt ihop.

Permalänk
Medlem

jag använder garage band. tycker det är väldigt bra och lätt att lära sig

Permalänk
Medlem

Fortsätt Geist, finns mycket potential.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

tack:D Cloudstone

Permalänk
Medlem

Jag tycker låten i sig verkar bra, men i framförande finns lite att jobba på.
Tror den skulle passa som någon skön jazz grej, lite som norah jones kanske?
Vad vet jag...

Hur som helst, övning ger färdighet och det här är en bra början!

Visa signatur

Det man inte vet, det lider man inte av.

Permalänk
Medlem

Det var inte bra, men det var inte dynga.

Gör fler låtar, du lär dig eftersom och blir bara bättre och bättre. Se dessutom till att du får rösten i båda kanalerna och inte bara vänster.
Din syrras röst verkade bra faktiskt, men hörde den inte så bra för att den var lite lägre än musiken.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Inget för mig.
Men gör gärna fler. Och metal.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem

Hade inte skadat med lite reverb på sången, och att du spred ljudet i båda kanalerna.

Fortsätt gör låtar så kommer du bara blir bättre, finns potential där.

Låter som sångaren är förkyld.

Visa signatur

BAAH