Permalänk
Medlem

Datorn startar inte med 4pin?

Tjena.
Min dator krashade helt en dag och gick inte och starta på något sätt. jag kom fram till att det var nätagget som hade pajjat för det funkade med ett annat nätaggregat. (Den startade, testade aldrig med skärm) så ja köpte ett nytt aggregat och kopplade in allt. och den startade fortfarande inte.
Jag kollade om och om igen om allt var ikopplat och det var det.
Då testade jag utan 4pin kontakten och då startade den. men den kom ju inte igång på riktigt såklart eftersom CPU inte fick någon ström. Men med 4pin så startar den inte alls. Inget tecken på liv överhuvudtaget.

Vad kan det vara för problem? Är det CPU eller Moderkortet som är pajj och kortsluter datorn? Ska testa med en annan cpu imorgon kan dock inte idag. men det skulle vara bra om ni visste vad det kan vara och om det går att fixa på egen hand.

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Hade samma problem när mitt moderkort dog. Den funkade alltid utan 4-pins men aldrig med.

Visa signatur

Ryzen 5600. Asus B550M TUF gaming plus. RTX 4060 TI.

Permalänk
Medlem

Så moderkortet som antagligen strular då.. Ingen chans att det är CPUn som är pajj då? eftersom jag har en liggandes så vore det jävligt skönt

Visa signatur

I5 2500k@4,6ghz 8gb ram, 6950 Asus Directcu II Fractal design define r3, Corsair h60.
Microsoft sidewinder 4, Logitech mx518, Benq 24", Beats by dr.dre Studio edition.
PSN: Sazern

Permalänk
Medlem

Testa att byta så vet du det sen.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)