The lost symbol / Den förlorade symbolen - Dan Brown

Permalänk
Medlem

The lost symbol / Den förlorade symbolen - Dan Brown

Läste ut The lost symbol / Den förlorade symbolen av Dan Brown, ni vet han som skrev Da Vinci koden. Den nya boken handlar om en groteskt religiös familj som anförtrotts en hemlighet, som bara kan lösas av Tom Hanks, eller vad säger jag, han den andre. Boken har minst ett pluttesakfel, men vad gör det när man får amerikaner att känna sig som en del av världshistorien och kanske får än mer förtroende för de nattsvarta sidorna av pinsamma sekter. Trots att boken är bitvis underhållande undrar man vilket syfte Brown har med alla dessa överdrivet respektfyllda omdömen och samtidigt olidligt tendentiösa hänvisningar till huvudpersonernas illa dolda religiösa bakgrund.

Visa signatur

| Fractal Design Define R5| Asrock X399 Fatal1ty| Threadripper 1950X| Noctua NH-U14S TR4-SP3| Corsair Vengeance LPX 8x16GB 3200 C16| be quiet! Straight Power 11 Platinum 1000W| ASUS RTX 3080 10GB Strix| LG OLED 4k 42" C2| Debian Sid| KDE 5.x|

Permalänk
Medlem

Hans syfte är att underålla människor och att få sin lön av det.

Visa signatur

[Dator]: Asus-N56VM-S4034V ¤ [SSD] Intel-520-Series-240GB ¤ [Youtube - Fys]: ¤ Rygg & Bröst ¤ Mage & Triceps
[Graveringar]: ¤ Angel ¤ Devil + Tribal ¤ Dragon ¤
[Recensioner]: ¤ 3R System R201 ¤ Acousticase ¤ Colorsit ATX8010-A43 ¤ Lian Li PC7 SE ¤ Ultra X-Connect 500W ¤

Permalänk
Medlem

Grotesk religiös familj? Kan jag väl inte riktigt hålla med om. Männen i familjen har varit frimurare. Dom andra i familjen får inte jag något riktigt religiöst intryck utav.

Sen att boken är väldigt lik hans andra 2 böcker om langdon och väldigt förutsägande är en helt annan femma, men den är helt klart underhållande.

Permalänk
Medlem

Nu har jag inte läst den, men jag har läst fyra andra böcker som han skrivit. Kan ju inte påstå att de är särskilt nyskapande när man har läst en av dem. Nästan samma story i allihop och "the bad guy" är (hittills) alltid samma person (den som huvudkaraktären litar mest på förutom sin partner)

Så jag lär nog inte bli överraskad när jag läser den här boken.

Permalänk
Medlem

Fick den i julklapp, ska börja läsa den snart:D

Permalänk
Medlem

Sämsta boken jag läste under 2009.

Permalänk
Medlem

Lyssnade klart på den för ett par dagar sedan. Första halvan gillade jag skarpt, själva temat. Sen eskalerade det, förvisso inte oväntat, men tillslut kändes det lite "mjee" över det hela.