Permalänk
Avstängd

CPU + MB går i värme!

Tjena!

Har ett litet problem!

CPU: AMD Athlon x2 6000+ 3,0GHz
RAM: Crossair 4x1gb
MK: ASUS M2N68
GPU: EN7900GT
OS: Windows 7 64bit

Min processor går varm, och jag vet varför. De är en sak med kylaren. Men hur kommer de sig att RAM minnernas temperatur ökar bra tillsammans med CPUn?

Om vi säger att min CPU ligger på 50 grader.. Då ligger RAMen på 50 också. Sen sjunker CPU tempen. Men RAM temperaturen förblir samma!

Han processor kylningen påverka RAM minnernas temperatur?

Visa signatur

"Doomsday on 2012? No! But why now and not 50 years ago? Simple! Easier to talk bullshit in the twenty first century! Say hello to my PC and todays newspaper." Oh and don't forget! Be careful what you wish for!

Permalänk

Ditt inlägg är nästintill oläsligt.
Be någon hjälpa dig att skriva och så postar du igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av danielinterius
Ditt inlägg är nästintill oläsligt.
Be någon hjälpa dig att skriva och så postar du igen.

Jag förstår Men jag har tyvärr inget svar på frågan .

Permalänk
Avstängd

Re: CPU + MB går i värme!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zapust
Tjena!

Har ett litet problem!

CPU: AMD Athlon x2 6000+ 3,0GHz
RAM: Crossair 4x1gb
MK: ASUS M2N68
GPU: EN7900GT
OS: Windows 7 64bit

Min processor går varm, och jag vet varför. De är en sak med kylaren. Men hur kommer de sig att RAM minnernas temperatur ökar bra tillsammans med CPUn?

Om vi säger att min CPU ligger på 50 grader.. Då ligger RAMen på 50 också. Sen sjunker CPU tempen. Men RAM temperaturen förblir samma!

Han processor kylningen påverka RAM minnernas temperatur?

Du kan inte svenska va? ser mer ut som du har gjort en översättning med nåt översättningsprogram

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem

50 grader är inget att bekymra sig över. Har du problem med datorn?

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara