Nvidia satsar allt på Fermi

Permalänk
Melding Plague

Nvidia satsar allt på Fermi

Nvidia är hårt pressad av AMD:s nya Radeon HD 5000-serie. Nu står alla förhoppningar till att nya Fermi blir en lyckad krets.

Läs nyheten

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Blir kul o se om nvidia sätter denna eller floppar (:

Visa signatur

PC: Cooler Master 690 II | ASUS P7P55D-E | Intel Core i5 760 @ 4.0GHz | Noctua NH-U12P | Sapphire 5850 Vapor-X 1GB (865/1202) | Corsair XMS3 8GB||

Permalänk

Jag tror Fermi kommer vara bättre än HD 5xxx-serien men däremot kommer ju priset vara en viktig faktor. Gröna laget lär ju inte ge upp förräns de har en krets som är bättre

Visa signatur

Balle

Permalänk

hoppas på det bästa och att den knäcker.

Permalänk
Medlem

Mjo blir väl som vanligt i sånna här situationer. Nvidia kommer ut 6 månader senare med något nyare och bättre, AMD sänker sina priser, och det uppstår ett dussin trådar om dagen som handlar om vilket märke just en person ska välja.

Permalänk
Medlem

Kan man inte få oddsa på det här?
Hade varit riktigt kul

Permalänk
Medlem

Klart Fermi kommer vara bättre, släpps ju ett halv år senare.

Visa signatur

Antec Twelwe Hundred | Asus M4A78-E | Phenom 2 x4 940 Black Edition, Corsair H50 Hydro | Sapphire 5870 1GB Vapor-X | Fractal Design 650W | Kingston 4GB 800MHz DDR2 | Samsung SyncMaster P2450H | Apple iPhone 3GS 16GB | Sony PlayStation 3 Slim 250GB

Permalänk
Medlem

Hoppas att det blir en framgång och att dem kan producera den snabbare än ATI 5000 modelerna.

Permalänk
Medlem

Inget stoppar ju ATi/AMD från att släppa något bättre 6 månader efter Fermi heller. Men jag hoppas absolut att Fermi blir grym så att vi får den gamla hederliga konkurrensen!

Visa signatur

Core i7 920 ~4.1ghz | 6gb Corsair XMS3 1600mhz | ASUS P6T SE | Corsair 650W | Powercolor Radeon 5870 1024mb | HDD1: 250 32mb WD Blue Edition, HDD2: 640gb WD 16mb | Antec Twelvehundred | Logitech Illuminated | Logitech G5 |

Permalänk
Medlem

Björn Edström vet hur man fångar läsaren

Visa signatur

Varför får inte rika bli rikare? Varför är det så farligt att va rasist? Vad är vitsen med att ha minst en särskrivning per mening? Hur kan man med att ge sig själv ett oseriöst intryck genom att skriva dåligt? 100% av alla mac-ägare kan inte ha fel.

Permalänk
Medlem

Den kommer säkert att vara snabb. Bara den går att starta

Chippet kommer att vara ca 1,7ggr större än HD5870 chippet (Cypress). Alltså krävs det att Fermi är 1,7ggr snabbare för att Nvidia skall vara med på banan. Allt över är bonus och allt under är ett misslyckande om man skall vara hård.

Spännande.

Visa signatur

Bänktester är i värsta fall som foton utan blixt i ett mörkt rum. Väggarna blir svarta. Med fantastisk repeterbarhet.
Q9450@3,6, Asus P5E deluxe (x48), True Rev. C PP
Hd5870@1052/1331
Silverstone Fortess II, Corsair HX750

Permalänk
Medlem

Var det inte just sånt här som AMD fick en massa skit för?
Att inte ha någonting som kunde tävla ute utan istället sätta allt sitt hopp till någonting som de inte släppt än?

Hoppas i alla fall att Fermi nu blir så bra som de hoppas på. Fast jag hade velat se vem det nu är på Nvidia som beslutar om lanseringar sätta i halsen när 5000-serien smiskade deras planerade kung innan den ens släppts.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk

Nvidia hamnar ju helt ur fas nu. Bara att par månader efter att Fermi släpps så kommer ju Radeon 6000-serien antagligen släppas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TMO KOTOR
Bara att par månader efter att Fermi släpps så kommer ju Radeon 6000-serien antagligen släppas.

Knappast, lär ta betydligt längre tid.

Men som sagt, inget som säger att AMD inte kan komma me trimmade 5870 i form av 5890 en månad efter Fermi, även om ja inte tror att dom gör de. Men varför inte liksom.

Visa signatur

Jag har en fin men gammal dator som ej är värd att skriva om

Permalänk
Medlem

Bara dem gör ett kort som är mer pris/prestanda per krona värt än 5850 så har dom nog vunnigt, göra ett verstingkort är visserligen bra, men stora massan handlar ju dem prisvärda och kör SLI/Crossfire i framtiden

Permalänk
Avstängd

Tror kortet kommer bli fett grymt! kostar det mindre än 4000:- ska jag ha ett!

Visa signatur

>AMD Phenom™ 1055T@3,8Ghz + NH-D14|Gigabyte GTX460 1GB@ 850/2200mhz|Gigabyte 870A|A-Data 4GB Ram|CM HaF 912+|Creative X-Fi Titanium+Z-5500|Kingston SSD| Och lite till.<

Permalänk
Medlem

Hoppas att Fermi blir på samma prestandanivåer som 5*** korten, varken mer eller mindre

Permalänk

Hoppas de blir så som när 8800 kom. Helt perfekt kort

Visa signatur

[Fractal Design Define R2, Svart] - [Corsair 650Watt] - [Asus P7P55D] - [Intel Core i5 @ 4GHz 1.4v] - [Scythe Ninja 2 Rev B] - [Corsair XMS DDR3 4GB @ 1600MHz] - [ASUS Geforce GTX 275] - [8 Diskar, Total 5.5TB~ Lagring] - [LG 32" FullHD]
3D Mark 06 : 21190 http://service.futuremark.com/compare?3dm06=12805441
3D Mark Vantage : 15139

Permalänk
Medlem

wtf mars, april?!

Permalänk
Medlem

Nvidia ligger efter stort, de kommer förmodligen släppa ett eller ett par riktigt bra kort, men som alltid ha ett högt pris. Men det återstår att se, sen återstår det att se hur många månader efter femri släpps som amd/ati släpper sin nästa serie.

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!

Permalänk

Fermi måste ju nästan vara bättre prestanda men ändå snarlikt pris som atis 5000 serie.

Eller bara göra bättre kort och högre pris.

Hoppas att de lyckas här med!

Även om jag tänkt köra på 5770 i cf, ngra år framöver:P

Visa signatur

5800X, Asus dual 4070, 32GB, Fractal newton R2 650 watt, Asus Prime B350-plus , Phanteks 400s vit, Asus TUF VG27AQ1A, Dell U2515H.
https://www.flickr.com/photos/albinivik/

Permalänk
Medlem

Någon som vet , vad det är för spel på bilden ?

Visa signatur

K4 Jägare är härliga människor. Varför får inte rika människor bli rikare. Ja till EMU
We live for the one, we die for the one'
(Loggar man inte ut får man en extra rad i sin signatur :-) /VaCUm)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lady
Någon som vet , vad det är för spel på bilden ?

Ser ut som TES: Oblivion, dock inte helt säker.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

har vi tur så blir det precis som med 200 serien dvs att nvidias är bättre fast AMD är mer prisvärda

sen i den här takten så lär AMD utan problem lyckas plocka fram något lite nyare som kommer kunna smiska fermi på fingrarna ^^

Visa signatur

here we go!

Permalänk
Medlem

Bara massa hype som vanligt...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DUNXIII
Bara massa hype som vanligt...

Det är klart.
Men båda "sidor" har ju att vinna på att Nvidia lyckas leverera en godkänd produkt. AMD krigar ned sina priser en skvätt och Nvidiaentusiasterna får nya grafikkretser från gröningarna.

Permalänk
Medlem

julafton utan nytt från nvidia blev ju en besvikelse, nu får dom anstränga sig för at kompensera det tycker jag *gapskratt*

Permalänk
Medlem

Hoppad de lyckas leverera, annars får ju ATI monopol

Visa signatur

Antec sixhundred, Corsair XMS3 4GB (2 x 2GB) 1600MHz DDR III 4gb pc12800, Asus DirectCU II GTX 570, Corsair TX 650w V2, Amd Phenom II 965 3,4 ghz, 1TB Samsung HDD + 250 gb hdd maxtor, Asus M4A87TD EVO, Samsung T220 22", Razer Deathadder, Razer Arctosa, Logitech Z-4

Permalänk
Medlem

Lite elakt sagt och kanske låter som jag är ATI fanboi eller nått, men hoppas fermi inte är lika bra som det är sagt bara för att se hur det kommer gå för Nvidia

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.